In total, in lineup-ul 2018 iau loc 35 de modele, cu precadere mai multe modele Sidewinter cu motor turbo (18 in total), dar un singur model Phazer, unul RS Vector, iar modelele Viper SR cu motor 1.049cc au scazut ca numar de la 11 la 5. Vor fi doar doua modele Apex, insa acestea vor gazdui una dintre cele mai interesante tehnologii noi, asa ca se va incepe cu aceasta.
Sistemul YRSS
Apex LE si X-TX Apex vor beneficia, deci, de numitul sistem Yamaha Reactive Suspension System (YRSS), de factura ultra-sportiva, care leaga cele doua amortizoare din sistemul de suspensii fata, folosind un singur rezervor montat central, care detine tot azotul pentru ambele amortizoare. Ce inseamna asta? Potrivit oficialilor Yamaha, aceasta legatura are un aport important in caracteristicile de manevrabilitate pentru snowmobil, permitand front end-ului sa imparta sarcina de suspensie in viraje, astfel pastrand ambele schiuri pe sol mai mult si permitand acestui front end sa se “ghemuiasca”.
Sistemul YRSS a fost, de fapt, dezvoltat pentru prima data de catre o divizie separata Yamaha, specializata pe industria auto, unde se numea REAS – Relative Absorber System, iar scopul acesteia a fost controlul rola de amortizare de pe masini si autocamioane, fiind folosit pe modele Toyota, Audi si Peugeot, dar cel mai notabil 4Runner. Atunci cand inginerii de snowmobile Yamaha s-au gandit sa adapteze sistemul, au realizat ca a crescut stabilitatea si viteza in viraje, totodata crescand si aderenta si manevrabilitatea.
Cum functioneaza: deasupra fiecarui ski se gaseste un amortizor traditional coil-over cu ceva furtun deasupra, furtunul de la fiecare amortizor legandu-se la un rezervor aflat la distanta, deasupra capacului de ambreiaj. “Fiecare amortizor are o apasare cu o valva, insa nu are presiune de la gaz”, a spus Jon Blaicher, seful de proiect Yamaha snowmobile. “Atunci cand se piloteaza o sanie obisnuita, in viraj transferul de greutate pe front-end genereaza o amortizare pe partea exterioara a curbei, pentru a obtine o presiune interna in crestere, iar amortizarea in interiorul virajului este neponderala. Cumva, in functie de viteza si forta, skiul interior se va ridica, iar cel exterior se va afunda”, spune Blaicher. Prin YRSS se distribuie presiunea pe amortizoare prin transfer, astfel ca riscul ridicarii skiurilor sa fie minim. Modelele Apex cu tehnologia YRSS vor avea o schema grafica speciala, cea de aniversare a 50 de ani, cu alb, rosu si negru.
Yamaha SnoScoot
In 1988 Yamaha a socat lumea snowmobilelor cand a lansat modelul SnoScoot, un model special destinat celor mai tineri pasionati de snowmobile, cu un motor de numai 80cc in doi timpi si un cadru tubular special facut sa fie usor. Ei bine, in lineup-ul 2018 aniversar, s-a intamplat minunea si Yamaha a readus acest mini-snowmobile pentru tineri.
SnoScoot in editie 2018 are un motor de 192cc, racit cu aer, in patru timpi, care dezvolta 9,1 cp, adica acelasi motor (aproape) de pe ZR 200. Desi ambele mini-modele au acelasi motor Yamaha, trebuie stiut ca provine din divizia de generatoare si spalatoare sub presiune a Yamaha, cu anumite modificari evidente. I-au fost crescute turatiile (5.400 rpm), e declansat de un sistem tranzistorizat electronic de pornire si poate sustine un pilot tanar la viteze de aproape 50 km/h.
Si asemanarea nu se opreste aici, intre modelele Yamaha si Arctic Cat, ambele utilizeaza o senila Cobra cu dinti de 1 inch (2,54 cm). In schimb, frana iar a fost imprumutata din afara industriei, fiind o unitate off-the-shelf din zona mountain bike-urilor.
Oficialii Yamaha au facut un stiudiu de piata si au dedus ca aproximativ 70% din SnoScoots vor fi vandute familiilor care au deja snowmobile si care sunt in cautare de o varianta pentru copiii lor, ca sa nu ii transporte in spate sau pe un snowmobil mare si puternic. Cealalta parte, de 30%, se sconteaza ca ar fi cheia succesului si viitorul snowmobiling-ului, mizandu-se pe noi utilizatori tineri sau chiar pe adultii in cautare de variante mult mai ieftine decat modelele “serioase”. Yamaha nu a dat totusi publicitatii restrictiile de varsta si greutate (valorile acestora oricum variind de la stat la stat), insa a lasat de inteles ca poate fi vorba de utilizatori de la 10 la 100 de ani.
Mai multa putere pe modelele mountain
Cei de la Yamaha au recunoscut ca un snowmobile mai greu, in patru timpi, reprezinta un dezavantaj in clasa mountain, insa au dat un avertisment: in cazul in care un vehicul mai greu este propulsat de cel mai puternic motor sport (iar motoarele turbo nu sunt afectate de altitudine, ca in cazul concurentei), atunci dezavantajul se transforma in avantaj. Iar de aici incepe o reconfigurare aproape drastica a lineup-ului: modelele SRViper M-TX au fost reduse, in timp ce Sidewinter MT-X ajung de la unul la sase modele, cu o caroserie noua, o noua geometrie a suspensiilor, noi amortizoare interesante si mai multe optiuni de senila.
Foarte multe dintre modificarile aduse modelelor Sidewinter M-TX sunt cele pe care le intalnim pe “intarziatul” 2017 Arctic Cat M9000 King Cat, lansat in toamna trecuta. E vorba de ergonomie crescuta (cu o pozitie mai favorabila spre inainte a pilotului), un lant mai jos si pinioane cu opt dinti care dau senilei un unghi mai plat, o noua admisie si ventilatie sub ghidon, skiurile mai inguste, panourile caroseriei mai bine sculptate si totul intr-un pachet mai ingust.
Modelele 2018 Sidewinter M-TX LE (Limited Edition) vor primi un pachet nou de amortizoare de la FOX, cam ce vorbeam la modelele 2018 Arctic Cat: FOX FLOAT QS3 pe suspensiile skiurilor si pe placa de protectie a bratului fata de suspensii, insa cu acel FLOAT QSL de pe bratul spate. Similar cu amortizoarele QS3, QSL are un cadran in trei trepte pe rezervorul remote, permitand pilotilor mountain sa aleaga intre modurile soft, medium si noul “climb lock-out”. In acest mod, amortizorul spate este foarte rigid, permitand pilotului sa pastreze skiurile aproape de sol in timpul unei accelerari pe o rampa a unui deal sau munte, in opozitie cu tendinta naturala de a se lipi de pamant in accelerare.
Modelele de primavara Sidewinter LE vor fi disponibile cu senila PowerClaw de 162 sau 153 inci cu dinti de 7,62 cm, in timp ce modelele Special Edition Sidewinter M-TX vor fi similare, dar cu noile amortizoare FOX FLOAT 3 si in variante de culori gri si verde. Celelalte modele Sidewinter MT-X vor fi disponibile cu senile de aceleasi lungimi, dar cu amortizoare HPG si dintii senilei de 6,65 cm.
Alte actualizari si modele Yamaha 2018
Alaturi de modelele Apex cu tehnologia YRSS vor mai fi alte sase modele care vor beneficia de schema grafica si cromatica aniversara. Cinci dintre aceste modele - Sidewinder R-TX LE, L-TX LE, B-TX LE si M-TX LE, precum si SR Viper L-TX LE – vor fi disponibile numai pe baza de precomanda in aceasta primavara, in timp ce al saselea, celalalt model de tineret, SRX 120 va fi disponibil tot anul.
Modelele Sidewinder R-TX, L-TX LE si SR Viper L-TX LE vor avea pachetul premium de amortizoare cu FOX QSR3 pe spate, plus sa incalzita si o geanta tip tunnel lux, modelul B-TX LE va avea amortizoare QS3 pretutindeni si o senila PowerClaw cu dinti de 5,71 cm, de care nu va beneficia insa si fratele sau din editie speciala B-TX SE. Yamaha a imbunatatit si gentile solide de pe unele modele.
In general, Yamaha a prevazut modelele 2018 cu o cromatica si o grafica ceva mai vii, optand si pentru o versiune verde cu galben de mare vizibilitate pentru anumite modele. Modelul utilitar VK Professional obtine servodirectie electrica din 2018.
snowmobil Arctic Cat, snowmobil Polaris, ski doo, snowmobile,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”