Principalele companii vizate erau Norton Motorcycle Company, fondata in 1898 si cu o perioada de glorie in perioada interbelica sau BSA (Birmingham Small Arms) Company, un conglomerat de companii industriale britanice, specializate in arme militare si sportive, biciclete, motociclete, automobile, autobuze si altele, infiintat in 1861.
La cateva saptamani, Stuart Garner, boss-ul Norton a iesit sa dezminta categoric si vehement orice intentie de vanzare a companiei, cu toate ca The Economic Times (unde a aparut initial stirea despre intentiile Mahindra) reprezinta un monument de seriozitate, nu numai in presa indiana, ci pe plan global. Imediat dupa acest interviu al lui Garner, lumea s-a grabit sa puna la indoiala seriozitatea stirii, inclusiv in privinta celorlalte branduri invocate.
Numai ca iata, jurnalistii indieni au avut dreptate, macar partial, pe data de 21 octombrie consemnandu-se achizitia a 100% din capitalul BSA Company Limited de catre Mahindra & Mahindra Limited, printr-o societate asociata grupului, adica CLPL (Classic Legends Pvt LTD) contra sumei de 3,4 milioane lire sterline, insemnand cam 28,3 lire pe actiune.
Achizitia are un potential extrem de solid pentru Classic Legends, in conditiile in care le permite sa detina toate licentele BSA pentru marketing si merchandising la nivel global, adica o retea ce cuprinde Marea Britanie, SUA, Japonia, Singapore, Malaezia, Mexic si Canada.
Ce inseamna aceasta achizitie pentru concernul Mahindra? Cei mai multi specialisti spun ca intentia indienilor e de intrare imediata in productie, bazata pe buzunarele doldora si adanci ale Mahindra, insa nu doar o productie simbolica si limitata, cum de exemplu e in cazul celuilalt trofeu vizat, Norton, de cateva sute de unitati pe an, ci una sustinuta. Si tot acesti specialisti spun ca la originea achizitiei ar fi pur si simplu invidia celor de la Mahindra privind cresterea exploziva in vanzari si productie a brandului britanic Royal Enfield, din proprietatea Eicher Motors.
Reteta ar fi similara, un fond de cercetare, dezvoltare si productie imens, o renastere a unui brand emblematic britanic, urmate probabil de investitii in unitati de productie in India si de cercetare in Anglia, apoi un boom in productie si vanzari.
Va putea Mahindra – BSA sa repete povestea de succes a Eicher – Royal Enfield? E greu de spus in acest moment. Chiar daca in cifre de vanzari, Mahindra sta foarte bine, fiind printre liderii de productie si piata, tot mai multe voci cer ca sa aiba loc un serios refresh in lineup. Daca acesta va veni pe fondul achizitiei BSA, daca urmeaza alte achizitii, daca se va respecta reteta de mai sus, inca e devreme de speculat. Dar ce e important pentru Mahindra ar fi sa nu se rezume la o renastere zombie a brand-ului, ci sub aspectul clasic si atat de indragit sa inceapa sa fie gasite componente si sisteme tehnologice moderne. Dupa cativa ani de reinviere, cei de la Royal Enfield au trecut la improspatare masiva, cu motorizari integral noi si cu aplecare spre tendintele pietei (neo-retro, dezvoltarea segmentului adventure, etc.).
mahindra, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”