Marc Marquez a devenit la 23 de ani cel mai tanar detinator de trei titluri mondiale la clasa regina (cinci, in total) si bucuria e cu atat mai mare cu cat lucrul acesta s-a intamplat cu trei etape inainte de deznodamantul sezonului.
Pe partea cealalta, a fost o zi neagra pentru Yamaha, fiind prima oara dupa multa vreme cand nici unul dintre piloti nu termina cursa, din motive tehnice sau pe fondul unor greseli personale. Existau niste zvonuri despre eventualele probleme la motocicleta Yamaha M1, care au capatat contur inclusiv dupa caderea lui Rossi care cerceta partea din fata, cel mai probabil fiind vorba de frana fata.
Marquez conducea relativ detasat in clasamentul general, cu un avans de peste 50 de puncte si in principiu, titlul nu avea cum sa-i scape in una dintre ultimele etape, daca nu se intmplau lucruri grave. Insa in momentul in care atat Rossi, cat si Lorenzo au iesit in decor, rand pe rand, lucrurile s-au limpezit inca din Japonia, urmand trei curse relaxate pentru Marc.
Incontestabil, a fost sezonul lui Marquez, un sezon mai degraba gandit strategic, decat muncit din greu (sigur, spaniolul a muncit pentru acest titlu), in care nu a semanat deloc cu Marquez din 2015. A stiut sa isi infranga orgoliile, dar a stiut sa si struneasca motocicleta care i-a dat multa vreme batai de cap. Dincolo de strategiile punctuale, cu alegeri de pneuri si/sau schimburi inspirate de motociclete, s-a putut remarca un Marquez care a invatat sa se multumeasca cu mai putin, dar mai sigur.
In cateva randuri, in special in acele curse nebune, in care au castigat outsider-ii, a ales sa faca o cursa sigura, aducatoare de puncte, in schimbul unor ambitii care ar fi putut sa ii aduca si un castig, dar mai ales probleme, asa cum s-a intamplat in sezonul trecut. Si iata ca aceasta strategie a pasilor marunti dar siguri a dat roade. Dupa 2013 si 2014, iata-l pe Marquez incoronat ca rege al MotoGP.
Despre cursa nu sunt foarte multe de spus. Rossi a muncit pentru un pole-position meritat, a muncit si in cursa de ieri, reusind o buna perioada sa-l tina pe Lorenzo la respect, insa in cele din urma a fortat si se pare ca motocicleta l-a tradat. Nu mult a durat pana cand si Lorenzo a iesit in decor, insa Lorenzo parea oricum deconectat de la febra castigarii titlului, preocupat se pare mai degraba de sezonul urmator la Ducati.
Vinales pe 3 si Aleix Espargaro pe 4, insa cel mai remarcabil a fost Dovizioso care a facut o cursa impecabila si a reusit plasarea pe pozitia a doua pe podium. Dupa ce au adus un nou prototip, Aprilia s-a putut bucura de plasarea celor doi piloti in primii zece, cu Bautista pe 7 si Bradl pe 10.
Urmeaza o cursa interesanta, pe un circuit foarte atractiv, anume cel din weekendul acesta, din Australia, la Phillip Island. Interesanta din perspectiva luptei pentru celelalte doua locuri de pe podium. Rossi, Lorenzo, Vinales si Pedrosa se afla in interiorul a 41 de puncte, iar cu 75 de puncte pe masa si un Marquez cu sacii in caruta, va fi interesant de vazut daca se va pastra aceasta ordine sau vor avea loc surprize.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, aprilia,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”