In avanpremiera de saptamana trecuta, aratam ca Indianapolis e de cativa ani “teritoriul” Honda, iar dupa cursa de ieri, va mai fi un an, gratie victoriei lui Marc Marquez, plecat din pole-position si aflat la cea de-a treia victorie a sezonului. A fost urmat de spaniolul echipei, Jorge Lorenzo, intr-o reeditare a luptei de anul trecut, in timp ce lupta pentru cel de-al treilea loc al podiumului a fost stransa pana spre sfarsit, Valentino Rossi reusind sa-l ocupe in cele din urma, in defavoarea lui Dani Pedrosa. Andrea Iannone nu a reusit de aceasta data sa incurce lupta pe perechi a celor de la Honda si Yamaha, multumindu-se cu locul 5. Urmatoarele locuri au fost adjudecate de eroii de la Suzuka 8-Hours, echipa Monster Yamaha Tech 3, adica Bradley Smith si Pol Espargaro. Top 10 a fost incheiat de Cal Crutchlow, a doua jumatate a echipei Ducati, Andrea Dovizioso si Danilo Petrucci. Din nou evolutie modesta pentru echipa Suzuki Ecstar, cu Vinales pe 11 si Aleix Espargaro pe 14, iar Aprilia aproape nu a contat, cu Bautista pe 18 si Bradl pe 20. In privinta ultimului, proaspat venit la Gresini Team, nu se poate spune ca au fost mari asteptari, fiind inca in perioada de acomodare, dupa parasirea echipei Forward Racing.
Campionul en-titre, pilotul spaniol Marc Marquez a plecat din pole-position, insa pana sa-si gaseasca ritmul, s-a trezit depasit de Jorge Lorenzo. Parea ca va avea loc acelasi scenariu din cele patru etape castigate de pilotul Movistar Yamaha, in care acesta preia timpuriu conducerea si reuseste sa impuna un parcurs computerizat cu care si-a devansat rivalii. De altfel, dupa cursa, Lorenzo a afirmat ca era constient ca Marquez e foarte rapid si ca singura lui sansa era ca din start sa erupa in fata si sa impuna un ritm care sa-i puna in imposibilitate pe eventualii rivali sa-l poata depasi, in primul rand pe compatriotul sau de la Honda. In tot cazul, destul de devreme cei doi au reusit sa se distanteze de restul plutonului, astfel ca lupta la varf s-a dat intre cei doi. Diferenta dintre acele patru victorii robotice ale lui Lorenzo si confruntarea de la Indianapolis a fost data de gasirea formulei castigatoare, astfel ca Marquez a putut sa-si pregateasca asaltul in alte conditii, plus determinarea sa in recuperarea avansului din clasamentul general.
In momentul in care Marquez a fortat depasirea, in ultimele tururi, Lorenzo era extenuat dupa efortul imens depus pana atunci de a-l inchide pe campion, in special in viraje si se pare ca a fost vorba si de uzura pneurilor si golirea rezervorului, ca factori decisivi. Oricum, pentru Lorenzo locul secund ocupat are si un aspect pozitiv: a iesit in fata lui Rossi, a redus la 9 puncte diferenta fata de colegul sau si a aratat ca are inca un cuvant greu de spus in acest sezon, pe care nu e exclus sa-l si castige. Sigur, castigarea etapei de la Indianapolis il aducea in spatele Doctorului la doar 4 puncte si lucrurile pareau mai simple.
In spatele celor doi, alta confruntare tenace. Confruntare din care se desprind doua adevaruri: in primul rand, e foarte clar ca nu poti conta absolut deloc pe plasarea lui Rossi in grila de start si de rezultatele din antrenamente, iar in al doilea rand, indiferent ce se va intampla in urmatoarele 8 etape, titlul e o afacere interna intre Yamaha si Honda, cu un avantaj important pentru primii.
Rossi a avut niste rezultate execrabile la antrenamentele de vineri, unde s-a confruntat si cu sistemul de franare fata necorespunzator cerintelor sale. In calificarile de sambata, a reusit cumva in extremis sa obtina pozitia a opta pe grila de start. Am mai vorbit de inconsistenta plasarilor sale in calificari, ca principal defect al pilotului italian. Nu e foarte clar daca intr-adevar nu e vorba de concentrare sau, de ce nu, vorbim de o strategie ciudata. Cert este ca Doctorul nu a ratat podiumul in nici una dintre cele 10 etape scurse pana acum, in ciuda faptului ca de multe ori a plecat din pozitii inferioare ale grilei de start. Si in aceasta capcana a picat Dani Pedrosa, de aceasta data. Al doilea pilot Repsol Honda a “respirat aerul inaltimilor” alaturi de Lorenzo si Marquez in primele tururi, anuntand o confruntare interesanta. Numai ca surprinzator, in timp ce acestia s-au distantat destul de rapid, din spate a urcat Rossi, cu un ritm descumpanitor pentru Dani. Italianul nu era inca setat pentru un atac, insa cadenta sa ucigatoare l-a obligat pe Pedrosa sa mareasca la randul sau viteza si ritmul. Cumva, cu mintea la rezultatele slabe din antrenamente si calificari ale lui Rossi, spaniolul a fost convins ca are o viteza superioara si o manevrabilitate ridicata si ca va reusi sa-l tina blocat in spate. O serie de greseli minore savarsite de Pedrosa, i-au permis lui Rossi sa i-o ia inainte. Si nu a mai putut fi ajuns, in ciuda unui asalt final. Se stie ca Rossi e imbatabil pe secventele finale, astfel ca italianul a bifat a 10-a prezenta consecutiva pe podium. O situatie care nu ii da prilejul lui Marquez sa se bucure complet de victoria sa, caci asa cum am mai aratat, nu ajunge ca spaniolul sa castige cursele ramase pana la sfarsitul sezonului, ci aceste victorii trebuie coroborate cu prezentele rivalilor de la Yamaha pe locuri cat mai indepartate de podium.
Ducati... pana si pentru cei mai optimisti fani, e clar de acum ca echipa italiana si-a atins limitele. Sigur, inceputul sezonului a fost furtunos pentru Ducati, in timp ce Yamaha si Honda nu s-au putut lauda cu un potential de 100% al motocicletelor lor. Insa pe masura ce lucrurile s-au asezat, Ducati nu a mai putut face fata, in special Andrea Dovizioso nu a avut deloc rezultate imbucuratoare. Ramas singur, “muncitorul” Andrea Iannone a tras din greu si a fost o prezenta constanta in top 5. In acest moment, a coborat pe locul 4, in spatele lui Marquez, in clasamentul general. Iata cat conteaza victoriile in etapele MotoGP, chiar pe fondul unor abandonuri fortate, in raport cu plasarea constanta pe locuri fruntase, fara sa atinga varful. Pana la Indianapolis, constanta lui Iannone il plasase pe locul 3, fara vreo cursa castigata si cu cateva podiumuri. Trei victorii i-au permis lui Marquez sa-l depaseasca si probabil in viitor sa-l lase in urma. E clar, in sezonul urmator si-n virtutea concesiilor pierdute, Ducati trebuie sa-si regandeasca destul de radical motocicleta de competitie, pentru a nu transforma MotoGP intr-o rafuiala dintre doua uzine, exclusiv. Cineva trebuie sa tulbure apele, fie si pentru alungarea monotoniei, iar uzina italiana e principalula favorita. E drept ca la Indianapolis toate cursele au fost decise sub imperiul pneurilor, inclusiv in privinta Ducati, la care s-a vazut inadecvarea pneului spate pentru cursa MotoGP, dar Iannone si mai ales Dovizioso trebuie sa reconfirme.
Monster Yamaha Tech 3 ramane cea mai buna echipa-satelit in continuare, iar Bradley Smith cel mai bun pilot din randul echipelor nereprezentative ale fabricilor. Deja prezente constante intre primii 8, in aproape fiecare etapa, Smith si Pol Espargaro, calare pe modelele lor Yamaha YZR-M1, demonstreaza un imens potential, care va trebui exploatat in viitor. Dupa ce au castigat recenta cursa Suzuka 8-Hours, era de asteptat ca sa apara intr-o altfel de lumina. Astfel, tocmai a fost anuntata prelungirea contractului cu actuala echipa pentru inca un an pentru pilotul de 24 de ani Pol Espargaro, incoronat neoficial ca ’Rookie of the Year‘ precum si ’Top Satellite MotoGP Rider‘, dupa ce a terminat primul sau sezon de MotoGP din 2014 pe pozitia a sasea, iar in aceasta editie avand sanse sa reediteze performanta.
A fost frumos in Indianapolis, numai ca iata, calendarul ne indica sfarsitul saptamanii in controversata etapa ceha, de la Brno. Acolo unde vom revedea echipa Forward Racing revenita in competitie, speram pentru multa vreme, dar mai ales, unde vom asista la o nou episod din lupta pentru titlu, in plina desfasurare, din fericire.
MotoGP Championship Points 2015
1. Valentino Rossi, 195
2. Jorge Lorenzo, 186
3. Marc Marquez, 139
4. Andrea Iannone, 129
5. Bradley Smith, 97
6. Andrea Dovizioso, 94
7. Dani Pedrosa, 80
8. Cal Crutchlow, 74
9. Pol Espargaro, 73
10. Maverick Vinales, 62
motocicleta motogp, motocicleta honda, aprilia,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”