Dupa mai mult de 65 de ani de activitate, constructorul italian Marzocchi de sisteme de suspensii pentru motociclete si-a incetat operatiunile de productie, urmand ca la epuizarea stocurilor deja existente, operatiunile fabricii din Bologna sa fie sistate total si pentru totdeauna. Iar acest lucru va afecta direct nu mai putin de 23 de modele produse de brand-uri de renume in industria motocicletelor, precum MV Agusta, Ducati, BMW sau Bimota.
Este vorba de urmatoarele modele, echipate cu sisteme de suspensii produse de italienii Marzocchi: MV Agusta Stradale 800, MV Agusta Brutale 800 Dragster, MV Agusta Brutale 800 Dragster RR, MV Agusta Brutale 1090, MV Agusta Brutale 800 si Brutale 675, MV Agusta Brutale 800RR, MV Agusta F4 si F4R, MV Agusta F3 800 si F3 675, MV Agusta Rivale 800, MV Agusta Tourismo Veloce 800, Ducati Hypermotard SP, Ducati Diavel, Ducati Streetfighter 848, BMW C600 Sport, BMW C650GT, BMW C Evolution, BMW R1200 R, Bimota DB8, Bimota DB10, Bimota DB11.
Doua motive par a fi la baza deciziei firmei-mama americane Tenneco de a inchide fabrica Marzocchi (preluata in 2008 de catre americani) si a concedia cei 120 de angajati ai fabricii bologneze. In primul rand, lipseste forta financiara de a se adapta la ultimele tehnologii dezvoltate de concurenta (Öhlins, WP sau Sachs) in domeniul suspensiilor reglabile electronic sau suspensiile semi-active, cu care sunt dotate tot mai multe modele. In al doilea rand si legat strans de primul motiv, managementul Tenneco a luat decizia orientarii spre piata suspensiilor pentru automobile; din aceleasi motive financiare, situatia nu a permis diversificarea, iar in consecinta au avut de ales intre cele doua piete. Iar cum pe piata auto americanii detin deja brandul Monroe, destul de consacrat in industrie, cu vanzari excelente ale unui sistem electronic de suspensii, decizia a fost lesne de luat.
Un al treilea motiv tine de speculatiile facute de presa italiana si se refera la mediul de afaceri in Italia, mai ales in conditiile unei fabrici ca Marzocchi cunoscuta ca foarte sindicalizata. Nu se stie in ce masura se verifica acest zvon, dar nu e exclus sa fie vorba de un sambure de adevar la mijloc.
In ceea ce priveste impactul resimtit de beneficiarii sistemelor Marzocchi de suspensii, din nou suntem in zona de speculatii. Unii sustin ca inchiderea fabricii italiene ar reprezenta o adevarata lovitura pentru Ducati, MV Agusta sau BMW, obligati sa se reorienteze catre alti producatori de sisteme de suspensii, cu costurile aferente si chiar intarzieri pana la incheierea negocierilor si inceperea productiei pentru modelele respective. Altii se raporteaza la legaturile puternice dintre constructorii de motociclete mentionati si existenta consistenta a unor constructori de automobile in actionariatul acestora, ceea ce nu ar crea goluri in productia modelelor afectate. E vorba de evidentele conexiuni in cazul BMW – BMW Motorrad, plus Mercedes AMG cu MV Agusta si Volkswagen Group cu Ducati.
Oricum, in toate cazurile, avem de-a face cu brand-uri solide, foarte bine situate in privinta vanzarilor, dar si a proiectarii si dezvoltarii, asa ca, cel putin in teorie, nu vor fi probleme de productie. Ramane doar gustul amar al inca unui sfarsit de drum pentru constructori de motociclete sau componente, dupa ce recent am aflat de problemele EBR.
motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”