Aceasta deoarece multi dintre prestigiosii constructori de motociclete, precum Ducati, MV Agusta sau BMW utilizeaza suspensiile Marzocchi ca parti OEM (original equipment manufacturer) pentru motocicletele fabricate.
Tenneco a luat astfel decizia ca cei 127 de salariati din Bologna, plus alti 11 din America de Nord si Taiwan ai Marzocchi sa isi inceteze activitatea inca din luna iulie, insa operatiunile de sistare a productiei trebuiau sa fie in corelatie cu gasirea de catre clienti de noi provideri de suspensii, conform acordurilor incheiate.
Nu este usor pentru un constructor de motociclete ca sa renunte la un furnizor de componente esentiale si sa gaseasca un suplinitor foarte rapid, chiar in conditiile in care Tenneco si-a anuntat de mai multa vreme intentiile. E vorba atat de o reconfigurare a proiectelor initiale, de testari, de schimbari in operatiunile de productie, cat si de disponibilitatea unei firme producatoare de a-si lua noi clienti, posibilitatea de a produce un amortizor apropiat ca specificatii de cel anterior si nu numai.
Cu toata recunoasterea de care se bucura Marzocchi (caci nu e la indemana oricarei fabrici de componente sa fie furnizorul unora dintre cei mai importanti actori din industria moto), e greu de spus ce e putred in managementul societatii. Cei care erau la curent cu situatia financiara ai Marzocchi nu au fost totusi surprinsi de inchiderea fabricii, ci mai degraba de incapacitatea de a gasi o strategie de afaceri si financiara pentru a depasi momentul. Totusi cu asemenea clienti si un asemenea renume e greu sa te scufunzi azi, daca nu ai ce sa-ti reprosezi ca manager. Si iata ca se intampla.
Daca pentru Marzocchi am vazut ca inseamna concedierea a aproape 140 de oameni si sistarea si transferarea unor contracte pentru care altii ar ucide, sa privim putin la compania-mama, cei care au preluat firma din Bologna cu gandul ca au gasit gaina cu oualele de aur. Datele publicate de Tenneco Inc. sustin ca inchiderea afacerii Marzocchi inseamna salvarea a 7 miloane dolari anual, in timp ce costul sistarii oricaror operatiuni ar fi de 27 milioane de euro. Nu am dat si peste raportul cu privire la pierderile efective sau ce se intampla cu Marzocchi, insa in acest moment nu are prea multa importanta.
Tenneco Inc. se asteapta ca operatiunile sa inceteze definitiv la sfarsitul anului 2015, insa nu e exclus sa aiba loc si mai devreme. RIP Marzochi...
accesorii moto, marzocchi,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”