Avand o istorie scurta de doar 6 ani in spate, cursa Isle of Man Tourist Trophy (IOMTT) Zero reuseste sa capteze atentia publicului in fiecare an, mai ales din perspectiva interesului major al constructorilor de motociclete de a proiecta, construi si dezvolta modelele cu motoare electrice din ce in ce mai competitive. Deoarece "Aceasta (motocicleta) reprezinta viitorul!”, dupa cum a exclamat Guy Martin la terminarea cursei de ieri.
John McGuiness a castigat cursa TT Zero, consemnand cu aceasta ocazie doua aspecte notabile: e a 22-a cursa castigata in cadrul IOMTT de catre McGuiness, aflat in mars fortat spre depasirea recordului de 26 de victorii detinut de Joey Dunlop (aici vorbim despre toate clasele competitionale ale TT, la care el a participat). Cel de-al doilea aspect demn de mentionat ar fi ca a doborat recordul de timp al circuitului TT scotand cu 2 secunde mai putin, cu un timp total de 18',58'' si o viteza medie de 190 km/h. In comparatie, cel mai bun timp scos de un superbike cu motor traditional, apartinand pilotului Bruce Antsey pe o Honda CBR1000RR a fost de 17'10'' cu o viteza medie de 209 km/h.
Si in acest an Mugen Team a dominat cursa motocicletelor electrice, pe al doilea loc clasandu-se colegul de echipa al lui McGuiness, Antsey. Amandoi alearga pe prototipurile Shinden Yon, dezvoltate de specialistul in tuning al Japanese Honda, Mugen. Aceste prototipuri Shinden Yon (zeul electricitatii, al traznetului) se dovedesc a fi imbatabile si in acest an, avand mai multa putere si mai multi cai-putere (147, de la 134 cp) si un cuplu mai mare (220 Nm), chiar daca greutatea le-a crescut cu aproape 10 kg fata de aparitia precedenta din 2014, de la TT, insa si asupra aerodinamicii s-a lucrat foarte mult, iar fibra de carbon a fost folosita din plin pentru carenaj.
In editia viitoare a IOMTT, lucrurile nu vor mai fi simple pentru echipa Mugen, odata ce Victory Motorcycle (sau Victory Parker) si-a pregatit prototipul numai cateva luni inainte de circuit si a reusit sa ocupe urmatoarele locuri, 3 si 4, Lee “General Lee” Johnston ajungand al treilea cu 9 secunde in urma lui Antsey, cu o viteza medie de 178 km/h, iar recentul inlocuitor al accidentatului Dunlop, titularul echipei, celebrul Guy Martin a ajuns dupa inca doua secunde.
In competitia TT Zero din acest an au intrat in circuit 10 competitori, dar in finala au acces doar 6. Dintre acestia, cinci au reusit sa depaseasca limita de 100 mph (160 km/h), considerata ca o borna a inaltei performante si credibilitati in acest segment. Echipa belgiana Sarolea a reusit al cincilea timp, urmata imediat de University of Nottingham pe locul al saselea.
Cam aceasta a fost radiografia cursei dedicate motocicletelor electrice din Insula Man si aventura prototipului Victory Motorcycles, care se pare ca nu va fi doar o simpla aventura in viitor. Pentru brandul american urmeaza peste doua saptamani o nou incercare interesanta in directia inedita in care s-a indreptat in acest an, a superbike-urilor angrenate in competitii dure, vorbim desigur de cursa Race To The Clouds de la Pikes Peak, Colorado si de deja celebrul Project 156.
motocicleta electrica,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”