ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Modelul concept Suzuki Recursion/Katana cu motor turbocharged intra in productie de serie


Modelul concept Suzuki Recursion/Katana cu motor turbocharged intra in productie de serie
  09.04.2015

Revista japoneza de specialitate Young Machine a anuntat in urma cu cateva luni ca modelul concept Recursion al constructorului Suzuki, prezentat in urma cu doi ani, in 2013, la Tokyo Motor Show va intra in productie. Mai tarziu, au aparut si inregistrari (sau reinregistrari) in Europa si Statele Unite ale brandului si logo-ului Katana, acesta fiind originalul de la care s-a creat conceptul Recursion, iar in 26 martie a aparut o inregistrare a patentului care releva o motocicleta modificata in cateva aspecte importante.


Modelul concept Suzuki Recursion/Katana cu motor turbocharged intra in productie de serie - 2015

Toate acestea conduc catre o singura concluzie, anume ca japonezii transforma modelul concept, cu motor turbo, in model de serie. Nici un anunt oficial deocamdata, intr-adevar, dar exista si precedente si dovezile de mai sus, asa ca nu ramane decat sa asteptam inceperea productiei.

Iar pentru ca a venit vorba de precedente, de data asta in cazul motorizarii turbo, in afara de niste experimente de la mijlocul anilor ’80, nu exista deocamdata vreun constructor care sa produca motociclete cu motor turbo, deci Suzuki va face primul pas. Nu e clar inca in cat timp, dar probabil ca destul de repede. Deja Kawasaki “a scos sabia din teaca” cu al sau supercharger al modelului Ninja H2. 


Modelul concept Suzuki Recursion/Katana cu motor turbocharged intra in productie de serie - Suzuki

Recursion/Katana va fi prevazut cu un motor in doi cilindri de 588cc, cu un singur ax cu came, ceea ce va determina o greutate si dimensiune mai mica, dar mai compacta decat un motor cu ax dublu. Ce aduce nou, in schimb motorul turbo? Mecanismul este urmatorul: prin intermediul unui turbocompresor, plasat inaintea motorului, cat mai aproape de evacuare, gazele de evacuare sunt absorbite si invart compresorul. Mai departe, ies printr-un tub de sub motor. Totodata, aerul fortat sa intre in turbocompresor, are nevoie de o racire pentru o admisie optima, de aceea e necesar si un intercooler, un racitor care primeste aerul printr-o priza plasata intre faruri.

Modelul concept Suzuki Recursion/Katana cu motor turbocharged intra in productie de serie - Suzuki

Puterea dezvoltata de 100 cp la 8.000 rpm nu apare ca fiind impresionanta prin comparatie, insa relevanta vine in cuplu, 100 NM la 4.500 rpm ceea ce duce rapid cu gandul la un superbike de peste 1.000cc, dand o alta imagine deja modelului Katana.

Iar daca producatorul estimeaza ca in privinta consumului de carburant, sistemul turbocharged il va reduce cu aproape 50% fata de modelele similare de 600cc si va reduce drastic emisiile, in toata campania de eco-protectie se cheama ca Suzuki ar puncta decisiv. Si ar puncta inclusiv in disputa EV vs traditional. Si probabil ar puncta si in ceea ce s-ar numi “puterea exemplului”, multe brand-uri ar fi interesate in tehnologia inductiei fortate, in contextul unor tot mai drastice legislatii de control al emisiilor din Europa si SUA, in special. Deci cateva beneficii nete, imediate si de necontestat.

Modelul concept Suzuki Recursion/Katana cu motor turbocharged intra in productie de serie - 1000cc

Din aceasta perspectiva, ramane de vazut cat de repede vom vedea lansata motocicleta pe piata, putand fi considerata o adevarata renastere a brand-ului japonez Suzuki.

Tag-uri

motocicleta suzuki, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate