Astfel, se banuieste ca producatorul japonez a inceput de mai bine de un an producerea prototipului motocicletelor cu emisii zero, bazate pe hidrogen si gata de testare. Interesul privind modelele electrice e foarte scazut in departamentele de cercetare-dezvoltare-proiectare din cate se cunoaste, se poate vorbi de un scuter e-Let si de un concept, Extrigger, prezentat in 2013 si asteptat de atunci. De altfel, conceptul pe baza de hidrogen a putut fi admirat in toamna, la Tokyo Motor Show.
Preocuparile Suzuki in privinta motoarelor alimentate cu hidrogen nu sunt o premiera, japonezii dezvoltand un scuter (Bergman) pe baza de hidrogen, in colaborare cu compania britanica Intelligent Energy Holdings, in urma cu ceva vreme. Insa in premiera se aud zvonuri cu privire la o motocicleta care ar urma sa fie produsa in scopuri comerciale intr-un viitor relativ nu indepartat. Si la fel, se pare ca intre japonezi si britanici colaborarea a continuat si dupa Bergman.
Se pare ca Ministerul Transporturilor din Japonia a avizat favorabil recent solicitarea Suzuki de a li se permite testarea motocicletelor hydrogen fuel-cell pe drumurile publice, in cadrul planurilor finalizate privind standardele de siguranta si protectie a mediului din luna in curs, conform unor publicatii japoneze, asa ca drumul e deschis.
In urma cu nu multa vreme, producatorul de automobile Toyota a lansat deja o masina pe baza de hidrogen, Mirai, insa ar fi pentru prima oara cand un vehicul pe doua roti face un pas important catre piata, autorizarea testarilor pe drumurile publice fiind un preambul al intentiilor de productie si vanzare.
Numai ca, la fel ca in orice tehnologie noua si inovatoare, exista fireste anumite probleme care se ridica in fata producatorului si dezvoltatorului. Una dintre cele mai mari probleme ramane absenta unei retele de alimentare cu combustibilul alternativ, adica hidrogen. Desigur, Japonia reprezinta spatiul cel mai indicat pentru testarea si producerea unei motociclete pe baza de hidrogen, avand deja mult mai multe statii de alimentare la mila patrata decat multe alte tari, aproximativ 40 consemnate la sfarsitul anului trecut. Ca o comparatie, in Marea Britanie exista numai 4 statii la mila patrata (in conditiile in care suprafata si populatia Japoniei sunt doar de aproape doua ori mai mare).
Avand in vedere asemanarea cu motocicletele motorizate electric in privinta regimului de functionare (ambele necesitand realimentarea, respectiv reincarcarea la statii speciale), va fi interesant de vazut ce performante ofera motocicleta pe baza de hidrogen de la Suzuki, dar mai ales ce pret va avea. Caci modelele electrice, indiferent de brand, deocamdata nu se pot lauda cu un pret foarte accesibil, iar pana la un avant in acest domeniu, nu se preconizeaza mari schimbari in politica de costuri. De aceea, va fi interesant de vazut ce ofera Suzuki in abordarea alternativa a motorizarii, mai ales ca japonezii tin preturile la niveluri rezonabile tocmai prin dezinteresul fata de sisteme electronice, device-uri si gadget-uri.
motocicleta suzuki, motocicleta electrica, motociclete, scuter,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”