Motocicletele de clasa sportbike usoara au atins un nivel inalt in ultima perioada. Este o veste buna intrucat aceste modele mai mici sunt destinate sa ofere atat functionalitate, cat si o accesibilitate larga.
Mai mult de atat, constructorii imping limitele in ceea ce priveste fabricarea de motociclete usoare prin cresterea constanta a performantelor motoarelor, sasiului si sistemului de suspensii.
In 2015, KTM a lansat modelul inovator KTM RC 390, care fara intarziere s-a impus in topul motocicletelor supersport entry-level. De atunci, KTM a ramas un lider de necontestat in termeni de performante in aceasta clasa, iar RC s-a bucurat de cateva update-uri modeste.
In 2018, a aparut un nou concurent – motocicleta Kawasaki Ninja 400 KRT Edition ABS, care nu este nicidecum o varianta optimizata a lui Ninja 300. Modelul 2018 Ninja 400 este o motocicleta complet noua.
Cu cifre aproape identice ale specificatiilor tehnice – exceptand numarul cilindrilor motorului, aceste vehicule pe doua roti supersport usoare par sa se potriveasca destul de bine. Totusi, aparentele pot insela si in situatia de fata acest lucru se aplica. In ciuda faptului ca impartasesc unele caracteristici pe hartie, experienta de pilotare este distincta in cazul fiecaruia dintre aceste modele.
Vestea cea mai importanta pentru aceasta categorie si pentru Kawasaki Ninja 400 KRT Edition consta in volumul mare si motorul V-Twin racit cu lichid de 399cc.
Cu toate ca producatorul nu a pretins cifre dyno, omologii europeni informeaza despre varfurile revendicate de 44 de cai putere la 10.000 rpm si un cuplu de 28 ft / lbs la 8000 rpm. Valorile indicate ating locul sensibil in ceea ce priveste performanta stradala.
Motorul V-Twin al modelului Kawi asigura deplasari line si este surprinzator de confortabil in termeni de acomodare. Riderii la inceput de drum vor fi cu siguranta multumiti de puterea tractabila si de curba plata a cuplului, care mentin totodata lucrurile distractive pe traseu. Este suficient sa mentionam despre acceleratia clara a lui Ninja 400.
In comparatie, motorul cu un singur cilindru 373cc DOHC din echiparea motocicletei KTM RC 390 se pliaza pe sloganul brandului austriac „Ready to Race”. Motorul ragusit pretinde ca pompeaza 44 de cai putere la 9500 rpm si un cuplu de 26 ft / lbs la 7250 rpm - valori impresionante pentru motorizarea de strada si situate pe acelasi nivel cu motorul DOHC al lui Kawasaki. Având în vedere istoria lungă a KTM, care producea biciclete de murdărie de sângerare, aceasta nu ar trebui să vină ca un șoc; compania știe un lucru sau două despre obținerea la maximum a tampoanelor și KTM nu se comportă deloc. Luand in considerare lunga istorie a producatorului japonez in fabricarea de dirt bike-uri de elita, nu ar trebui sa nu surprinda deloc.
Acceleratia de top permite pilotului din sa sa exploreze puterea modelului KTM RC 390 care este foarte usor de controlat, dar necesita in schimb mai multa finete cu ambreiajul la oprire fata de modelul Kawasaki, care ar putea fi descris ca progresiv si previzibil. De asemenea, RC 390 este mai predispus la vibratii si elimina mai multa caldura ambianta.
La viteze mai mari sustinute, motorul dublu-cilindric Kawasaki functioneaza mai bine spre deosebire de motorul de 26cc, mai mic al motocicletei KTM. Acest lucru echivaleaza cu calatorii mai line pe autostrada, de pilda si aduce o economie de combustibil mult imbunatatita ca a rivalului sau.
Ambele motociclete beneficiaza de transmisie cu sase viteze, o caracteristică de siguranta excelenta care ii avantajeaza pe pilotii de toate nivelurile, novici sau veterani.
Pe de o parte, capacitatea rezervorului modelului KTM (2, 6 galoane – 9, 8 litri) pare adecvata pana in momentul in care cresteti ritmul, rezultand de aici mai multe drumuri la benzinarii. Pe de alta parte, motocicleta Ninja 400 cu al sau rezervor de combustibil de (13, 6 l) de capacitate mai mare vine in intampinarea riderilor care vor mai multa distractie cu un singur plin.
Cand modelul KTM RC 390 si-a facut debutul pe piata americana in 2015, a atras atentia din varii motive, nu doar datorita look-ului indraznet, ci mai degraba fiindca a venit echipata cu componente ca furca inversata, neajustabila, un aspect care nu este tipic pentru acest segment. Suspensia WP de inalta calitate a lui RC 390 este ferm amortizata si functioneaza bine pe strada..
In ceea ce priveste capacitatile pe traseu, KTM RC 390 reprezinta o platforma dovedita, mai ales datorita prezentei seriile de raliuri in cupa KTM RC Cup.
Kawasaki Ninja 400 KRT Edition are suspensie fata cu furca telescopica Showa, cursa de 41mm care ofera un sentiment mai bun comparativ cu al celui experimentat la bordul modelului KTM.
Riderii care fac naveta frecvent vor descoperi ca modelul Ninja 400 asigura o balanta eficienta intre manevrabilitate si confort. Totusi, femitatea suplimentara a furcii KTM face sa para deplasarea oarecum mai rafinata.
Multumita ampatamentului sportiv, ambele modele sunt recomandate ca partenere de drum pentru pilotii incepatori. Riderii cu experienta au si ei ocazia de a profita de toate echipamentele fara a se plictisi, indiferent de cat de mult se plimba.
Totodata, in ambele cazuri se remarca un feedback pozitiv in ceea ce priveste sasiul. Amandoua motocicletele sunt foarte stabile, cu mentiunea ca ampatamentul de la Ninja 400 este mai lung.
KTM RC 390 impacheteaza o putere de franare deosebita pentru o motocicleta de dimensiunile sale, datorita rotorului de 320 mm insotit de un etrier ByBre (o filiala Brembo) montat radial, in vreme ce Ninja 400 ABS are in dotare frana fata cu 1 disc semi-flotant, ventilat, de 310mm, 1 etrier cu 2 pistoane alaturi de frana spate cu 1 disc ventilat de 220mm si etrier cu 2 pistoane.
Ambele modele aduse in discutie vin echipate cu ABS.
KTM RC 390 este pe departe una dintre cele mai distractive motociclete categoria supersport usoara. Ofera o pozitie agresiva de pilotare, cu un ghidon suficient de stilat.
In contrast puternic, Kawasaki Ninja 400 KRT ofera o pozitie de pilotare mai dreapta, cu ghidon mai ingust, insa performantele sunt extraordinare.
Din punct de vedere estetic, Ninja 400 KRT atrage atentia prin designul modern. Modelul 400cc integreaza aspecte preluate de la Kawasaki H2, cum ar fi spoilerul si farurile care amintesc de motocicleta ZX-10R si de ZX-6R. Alte accesorii, cum ar fi afisajul analogic si digital, ofera o buna functionalitate si sunt usor de folosit.
In concluzie, modelele 2018 KTM RC 390 si 2018 Kawasaki Ninja 400 sunt mai presus ofertele care existau pe piata la aceasta clasa in urma cu cinci ani. In plus, modelul japonez in editie KRT se evidentiaza printr-o schema grafica atractiva inspirata de culorile Kawasaki Racing Team, cu negru și verde, fiind unul dintre cele mai ravnite la ora actuala.
motociclete, kawasaki, ktm, ninja 400 krt edition abs, ktm rc 390,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”