ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Motocicletele britanice Matchless se (re)intorc!


Motocicletele britanice Matchless se (re)intorc!
  30.05.2016

Britanicii se pot lauda cu un numar consistent de brand-uri de referinta, care au dat nastere de-a lungul vremii unor modele emblematice, urmare fireasca a unei indelungate perioade in care au fost lideri in constructia de motociclete.

Unul dintre cele mai iubite si invocate branduri britanice de motociclete a fost si ramane Matchless. De la prima motocicleta care a vazut lumina zilei de pe usile atelierului East Plumstead, Londra, in anul 1901 si pana la incredibilul numar de 80.000 de unitati construite pentru fortele armate britanice, in decursul celui de-al doilea razboi mondial, Matchless si-a capatat si consolidat un renume imens, nu numai in insula. Din pacate, emblema Flying M a intrat intr-un con de umbra intensa dupa 1966, cand compania a cam pus cruce productiei.

Motocicletele britanice Matchless se (re)intorc! - Belstaff

In 2012, o potenta financiar familie italiana, Malinotti a cumparat brand-ul. E vorba de aceeasi familie si aceeasi operatiune care a avut loc in 2005, insa brandul cumparat a fost altul, tot unul celebru: Belstaff. In cazul Belstaff, italienii au procedat la o revigorare a design-ului clasic al modelelor clasice, au deschis cateva magazine si au vandut afacerea unui grup, Labelux, cu 110 milioane de euro, cu un profit ametitor.

Inapoi la Matchless, dupa preluare Malinotti s-au rezumat la a pune pe picioare o linie de imbracaminte old-style, cu jachete de piele destul de scumpe in prim-plan sau au obtinut sume de bani din folosirea acestei linii in francize precum James Bond, Star Wars sau Avengers – Marvel. Ca motociclete, aproape nimic. In finalul lui 2014, mai exact la EICMA Milano, a fost prezentat un model concept drept primul model al noii companii (sau sub noua companie, mai exact): Matchless Model X Reloaded.

Motocicletele britanice Matchless se (re)intorc! - Belstaff

Conceptul dotat cu un motor V-Twin racit cu aer, de o capacitate in jurul a 1.900cc, a insemnat un mixaj dintre retro si neo, dintre tendintele noului val de customizare si mostenirea consacrata in atatea decenii. La vremea respectiva, proprietarii declarau ca acest prototip va intra desigur in productie cat de curand, astfel incat sa fie lansat prin 2015, la un pret, ce-i drept, piperat. Mai exact, in jurul a 30.000 lire sterline, adica aproximativ 40.000 de euro.

Aceasta intrare in productie nu a mai avut loc, implicit nu a mai existat vreo lansare si parea ca Matchless va insemna si pe mai departe vanzare de haine si merchendise specific. Numai ca, in acest weekend care tocmai s-a scurs, s-au infiripat niste zvonuri care par sa schimbe datele destul de mult.

Motocicletele britanice Matchless se (re)intorc! - superbike

Potrivit unor surse financiare din jurul familiei Malinotti, familia italiana cauta sa obtina o suma de aproximativ 5.000.000 de lire sterline (6.565.000 euro), pe langa aproape un milion si jumatate de lire deja investite, in scopul de a da startul productiei de motociclete, asa cum isi manifestau dorinta in trecut. O serie de mini-obligatiuni sunt vandute investitorilor prin intermediul unei platforme on-line de finante – Karadoo.

Daca zvonurile ar fi adevarate, iar campania de vanzare a mini-obligatiunilor ar avea succes, atunci toate fondurile stranse vor fi folosite pentru readucerea Original Matchless Motorcycle Co pe piata, odata cu lansarea nu a unui singur, ci a doua modele superbike, fabricate de fostii constructori din F1 si WTCC Onyx Race Engineering, in fabrica lor din Littlehampton, din Sussex, Marea Britanie. Si potrivit unor surse, se pare ca sunt o serie impresionanta de investitori care au achizitionat deja mini-obligatiuni, asa ca din 2017 se asteapta modelele pe piata. Se vorbeste de un numar intre 35 si 100 unitati pe an (sunt hand-made), ori alte surse vorbesc de 177 in primul an (adica din iulie, cand se incheie subscriptia) si cate 250 din urmatorul, in conditiile in care Norton comercializeaza 500 de unitati pe an, maxim.

Motocicletele britanice Matchless se (re)intorc! - 2016

Din pacate nu va fi o jucarie ieftina, spre dezamagirea marii mase de fani, insa nici dotarile nu vor fi fabricate decat premium si in conditii deosebite. Dar pe alta parte, britanicii vor fi mandri de salvarea si lansarea unuia dintre cele mai apreciate branduri, din 2017.

 

Tag-uri

motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate