Desfasurarea unei etape din MotoGP in Indonezia nu reprezinta un secret in intentiile Dorna, tara sud-asiatica gazduind in trecut alte competitii in circuitul de la Sentul, ultimul Grand Prix pe pamant indonezian avand loc in 1997, cand Valentino Rossi a castigat la clasa 125cc si Tadayuki Okada la clasa 500cc.
Ocupand locul patru in clasamentul celor mai populate tari din lume, cu peste 238 de milioane de locuitori, Indonezia reprezinta una din cele mai mari piete moto din lume, totodata si in plin avant, astfel ca prezenta unei etape MotoGP in tara ar putea da un impuls sporit vanzarilor.
Concret, intalnirea dintre executivii Dorna Carmelo Ezpeleta si Javier Alonso si oficialii indonezieni nu a inregistrat deocamdata un progres semnificativ, insa numeroase declaratii neoficiale au indicat ca ambele parti sunt foarte interesate sa ajunga la un numitor comun cat mai rapid, astfel ca din 2017 sa se consemneze o etapa pe circuitul de la Sentul. Chiar daca aceste zvonuri si declaratii neoficiale sunt mai mult decat optimiste, pana la parafarea acordului mai e drum lung si inca nu se poate scoate sampania de la rece.
O sumedenie de aspecte trebuie sa fie bine precizate si asupra lor sa se insiste, in primul rand fiind vorba de climatul politic al Indoneziei, principalul vinovat in decizia de scoatere a tarii din orice circuit international din 1997 incoace. Nu e mai putin important ca Indonezia este tara cu cel mai mare numar de musulmani, iar actuala situatie politica, mai exact recrudescenta fundamentalismului islamic si numeroasele conflicte si evenimente triste avand ca fundal extremismul religios trebuie abordata cu extrema precautie.
Venind vorba despre politica, trebuie mentionat si aspectul coruptiei in randul oficialitatilor indoneziene. E de notorietate ca Indonezia face parte din randurile celor profund corupte, iar asocierea MotoGP, a management-ului Dorna cu astfel de guvernari nu poate duce la o imagine buna. Organizarea unui circuit MotoGP presupune o implicare si implementare la toate nivelurile, ceea ce in conditiile unor autoritati corupte ar da nastere nu numai unor situatii incontrolabile, dar ar putea sa afecteze insasi cursa si abilitatile echipelor implicate, fara sa mai fie nevoie sa detaliem motivele.
O alta problema este adaptarea circuitului Sentul la rigorile standardelor actuale ale MotoGP, dupa trecerea a 18 ani in care nu a mai fost utilizat in curse de motociclete de amploarea si calitatea celor din MotoGP. Implementarea si mentenanta poate duce la costuri uriase, care in mod normal ar trebui asociate unor venituri ulterioare substantiale, pentru ca altfel rentabilitatea dispare si, dincolo de aspectul sportiv, totul e o afacere. Sentul nu e departe de situatia in care se afla, de exemplu, stadioanele si arenele construite si/sau renovate din Atena, cu ocazia Jocurilor Olimpice de vara din 2004, adica cuprinse de paragina. Sigur ca reabilitarea circuitului de la Sentul, cu costurile sale uriase, va oferi locuri de munca autohtone, ceea ce ar putea fi un beneficiu, dar mai departe trebuie vazuta si care este miscarea guvernului indonezian in sustinerea si subventia investitiilor, pentru ca Dorna, cu toata potenta financiara si relatiile din lumea afacerilor, sa aiba interesul mentinut la maxim.
Printre zvonuri s-a pus problema inclusiv a construirii unui circuit nou-nout, in situatia in care reabilitarea si renovarea circuitului Sentul nu ar aparea rentabile in planul de afaceri, insa pe langa necesitatea aceleiasi sustineri statale, sa nu uitam ca discutia a pornit de la organizarea in anul 2017, care e foarte curand, din aceasta perspectiva.
motocicleta motogp, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”