Paradoxal, cei doi au avut nevoie de ajutorul celor de la Honda, in demersurile individuale de castigare a titlului. Cum am aratat si in avanpremiera etapei, Lorenzo a urmarit castigarea cursei si plasarea lui Rossi undeva in spate, cat mai departe de el, ca sa reduca diferenta fata de italian si sa ramana in lupta pentru titlu, in timp ce acesta din urma, daca ar fi castigat, ar fi marit diferenta, Aragon nefiind o etapa cruciala, insa avand o mare importanta in tabolul ultimelor curse.
Dupa ce in calificari Marc Marquez a obtinut pole-position-ul, in urma unei curse in care a si stabilit un nou record al circuitului, dar si-a si fortat motocicleta maxim si a si cazut la final, a fost clar ca intre el si Lorenzo se va duce lupta. Aragon nu e o pista favorabila lui Rossi, lucru confirmat si de plasarea abia in linia a doua in grila de start, dupa calificari. Asadar, punctul de maxim interes pentru toata lumea avea sa fie confruntarea celor doi spanioli.
Imediat dupa start, profitand de o plecare deloc inspirata a lui Marquez, Lorenzo a tasnit, l-a depasit si a ocupat prima pozitie in forta, in stilul sau caracteristic, asa cum am mai vazut in cateva randuri in acest sezon. Marquez a reusit sa se redreseze rapid dupa startul slab, depasindu-l pe Iannone si a inceput cursa de urmarire a lui Lorenzo, o cursa de totul sau nimic. Si s-a dovedit ca a fost vorba de nimic, deoarece in al doilea tur, la virajul 12, a pierdut iarasi controlul asupra motocicletei sale si a sfarsit in pietris, pentru a 5-a oara in acest sezon, tot din cauza unei greseli nefortate. Cu aceasta isprava, Marquez si-a luat definitiv gandul de la castigarea acestui sezon; desigur, dupa Barcelona, sansele de pastrare a titlului deveneau din ce in ce mai estompate, dar matematic (si conjunctural) ar fi pastrat chiar si o minuscula sansa, daca nu cadea pe MotorLand.
Odata ramas singur, Lorenzo a facut ce a stiut mai bine, alergand robotic si solitar, izbutind o victorie atat de necesara, dar in acelasi timp lipsita de sclipirea de nebunie si combativitate, ca in alte etape, precum cea anterioara, din San Marino. Lucruri mai interesante au avut loc in spatele spaniolului, unde pentru locul doi s-au luptat indelung Rossi si “supravietuitorul” echipei Repsol, Dani Pedrosa. Acesta din urma a facut o cursa mare si s-a aparat cu tenacitate de toate atacurile Doctorului, reusind sa izbandeasca in final, spre bucuria nedisimulata a lui Lorenzo, incantat sa-l gaseasca pe Rossi pe locul al treilea si cu 9 puncte mai putin in avansul sau la general.
In spatele celor trei s-au asezat la finish pilotii de la Ducati, pe locul 4 Iannone si pe 5 Dovizioso, urmati fiind de Aleix Espargaro, Crutchlow si echipa satelit a Yamaha, Monster Tech3, Smith si celalalt frate Espargaro, Pol, in timp ce top 10 a fost inchis de columbianul Yonni Hernandez. Iannone isi pastreaza parcursul constant din acest an si se afla la doar 12 puncte de Marquez in clasamentul general si eventuale greseli ale acestuia din urma s-ar putea sa-l coste chiar podiumul, pana la final. Si asta in contextul in care italianul si-a trecut in cont o a doua accidentare la umar si alearga ranit.
Urmeaza trei etape peste mari si tari, prima in Japonia, in cadrul Motul Grand Prix of Japan – Twin Ring Motegi, apoi Philip Island si Sepang, Malaiezia, unde se va clarifica situatia castigatorului MotoGP 2015. Ca ultime noutati: Loris Baz va parasi echipa Forward Racing pentru a concura din 2016 pentru Avintia Racing, urmand sa alerge pe un model Ducati Desmosedici GP14.2. Liderul Moto3, pilotul britanic Danny Kent, a semnat prelungirea cu echipa sa Leopard Racing, dar trecand la Moto2 din 2016.
motocicleta motogp, competitie, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”