ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

MotoGP Circuit de Barcelona - scenariu identic cu cel italian: Lorenzo castiga, Marquez in decor


MotoGP Circuit de Barcelona - scenariu identic cu cel italian: Lorenzo castiga, Marquez in decor
  15.06.2015

Peste 94.000 de spectatori entuziasti pasionati de motociclete au salutat victoria compatriotului lor Jorge Lorenzo pe Circuit de Barcelona-Catalunya, al patrulea succes consecutiv in ultimele etape si, odata cu acesta, inca 3 performante: in primul rand, diferenta dintre el si coechipierul sau Valentino Rossi in clasamentul general a ajuns doar de un punct, a devenit noul recordman al tururilor consecutive ca lider.

MotoGP Circuit de Barcelona - scenariu identic cu cel italian: Lorenzo castiga, Marquez in decor - Pedrosa

Desi din pole-position a plecat Aleix Espargaro, urmat de Vinales, deja finalul turului l-a prins pe Lorenzo ca lider, pozitie pe care si-a mentinut-o pana la final, e drept si foarte vag atacata, in special de colegul de la Movistar Yamaha Valentino Rossi. Dupa acelasi scenariu, Lorenzo s-a instalat in frunte si cu un parcurs de metronom, constant, precis si eficient, lasand ca-n etapele anterioare ca lupta sa se desfasoare pentru locurile urmatoare. Inainte de Barcelona, pilotul spaniol avea nevoie sa conduca primele 11 ture ca sa poata depasi recordul de invincibilitate detinut din 2007 de Casey Stoner, de 88 ture consecutive ca lider. Ei bine, Lorenzo l-a spulberat, inregistrand un numar de 111 tururi in frunte, foarte interesant de vazut de catre cine si cand va fi depasit in viitor.

Plecat din nou din zona de mijloc la grila de start, “dottore” a reusit sa isi adjudece locul secund, dupa o cursa aproape impecabila, in care la un moment dat, scapat de urmaritori, a incercat sa il intreaca pe Lorenzo, insa riscurile fiind prea mari, s-a rezumat la apararea pozitiei secunde.


MotoGP Circuit de Barcelona - scenariu identic cu cel italian: Lorenzo castiga, Marquez in decor - Dovizioso

Etapa a fost presarata de foarte multe abandonuri si de un accident (Crutchlow a fost acrosat de Aleix Espargaro si au cazut amandoi), dintre care cele mai notabile au fost din nou Marquez si Dovizioso, precum celalalt frate Espargaro, Melandri, plus cei doi protagonisti ai accidentului. Ne oprim din nou la Marquez. In avanpremiera etapei pe care am scris-o la mijlocul saptamanii trecute, spuneam ca motocicleta RC213V reprezinta o forta de nestapanit la propriu, mai ales in abordarea curbelor, sistemul de franare nefiind indeajuns de eficace in strunirea cailor putere dezvoltati de motorul Honda. Exact acelasi lucru s-a intamplat si la Barcelona, dupa numai 5 tururi Marquez n-a reusit sa stapaneasca bestia intr-o curba ceea ce a insemnat sfarsitul cursei pentru el si inca un esec in acest sezon in care nici el, nici echipa Honda deja nu mai ridica pretentii la obiective inalte in MotoGP. Cu putina malitiozitate putem afirma ca un primul succes ar fi in viitoarele etape terminarea cursei fara abandon.


MotoGP Circuit de Barcelona - scenariu identic cu cel italian: Lorenzo castiga, Marquez in decor - Pedrosa

Pe de alta parte, celalalt membru al Honda Repsol, Dani Pedrosa, a reusit prima clasare pe podium in acest sezon, avand in vedere ca trei etape a lipsit din cauza unei interventii chirurgicale la antebratul drept. Desi distanta dintre el si plutonul fruntas din clasamentul general e deja imensa, ultimele doua etape au aratat un Pedrosa foarte determinat si foarte abil manuitor al motocicletei care-i face zile fripte lui Marquez. Probabil ca la mijloc se afla si un important factor psihologic, in timp ce Dani porneste cu un handicap dat de absenta din trei etape importante MotoGP si refacerea lenta dar progresiva si stie ca nu are ce pierde, la Marquez e vorba de frustrarea, incordarea si nervozitatea campionului en-titre caruia sezonul acesta nu-i iese nimic, ce-i drept si nesustinut de motocicleta. Daca specialistii au considerat ca momentul Barcelona e determinant pentru echipa Honda si Marquez, iar rezultatul a fost dezamagitor, probabil ca atentia se va indrepta catre Pedrosa si evolutiile sale viitoare, deocamdata singurul capabil sa mai adune puncte pentru echipa.

Si la Ducati Desmosedici se repeta scenariul italian “un ochi rade, unul plange”, desi de aceasta data Iannone nu a mai prins podiumul si nu a mai reusit sa domine lupta pentru pozitia a doua. Cu Dovizioso s-a intamplat acelasi lucru, a fost nevoit sa abandoneze, de data aceasta nemaifiind vorba de un pinion uzat, ci doar de o gestionare nefericita a virajelor, ca-n cazul Marquez.

Tot in avanpremiera de saptamana trecuta vorbeam despre problemele celor de la Suzuki, care se plangeau de puterea scazuta a motorului lor, in antiteza cu super-puterea celui Honda si de sperantele puse intr-un nou upgrade de vreo 15-20 cp, care sa-i aduca macar in plan teoretic acolo unde se avanta vulturii. Ei bine, da, diferenta s-a vazut mai ales in calificari, unde au reusit sa obtina primele doua locuri, cu Aleix Espargaro in pole-position si Vinales pe al doilea. Si poate ca istoria etapei catalane se scria altfel, daca nu avea loc coliziunea dintre Aleix si Crutchlow, caci Vinales a reusit sa se plaseze pe locul sase, dupa Bradley Smith. Sigur, Espargaro plecat din pole-position a ratat startul si s-a trezit la mijlocul plutonului, dar pe motocicleta sa cu motor nou putea sa incurce socotelile celor de la Ducati si Honda, macar.

Cam asta a fost povestea etapei cu numarul 7, disputata in Spania, Catalunya si pana in acest moment se pare ca titul mondial va fi o afacere Yamaha, Honda va lupta sa-si pastreze locul, iar Ducati considera ca inca nu si-a spus ultimul cuvant.

Iar ca o informatie de data recenta, circuitul Losail International Circuit din Qatar va mai face parte din MotoGP inca zece ani de acum inainte. In 2016 urma sa expire contractul cu organizatorul Dorna, insa s-a semnat in acest week-end prelungirea pana in 2026. Este si normal, deoarece intelegerea cu Qatar este deosebit de profitabila pentru firma catalana, in conditiile in care taxele platite acopera costurile de zbor ale tuturor echipelor in intregul sezon. In plus, faptul ca este o cursa nocturna (finala), e pe placul multor fani MotoGP. In orice caz, in fiecare dintre cei 10 ani (plus 2016) de aici inainte, Losail International va deschide calendarul competitional MotoGP, in luna martie, deoarece temperaturile ridicate oricum sunt mult mai suportabile decat in plin sezon. De altfel, la Barcelona s-a alergat in cursa finala la o temperatura de peste 40 de grade la umbra, fiind si unul dintre motivele problemelor tehnice intampinate de piloti, in special in conditiile in care anvelopele Bridgestone au determinat disfunctionalitati la tractiune, in special pe roata din spate.


MotoGP Circuit de Barcelona - scenariu identic cu cel italian: Lorenzo castiga, Marquez in decor - Mugello

 

Clasamentul etapei Circuit de Barcelona-Catalunya:

 

1          Jorge LORENZO           Movistar Yamaha MotoGP         Yamaha            165.3    42’53.208

2          Valentino ROSSI           Movistar Yamaha MotoGP         Yamaha            165.2    +0.885

3          Dani PEDROSA            Repsol Honda Team      Honda  164.0    +19.455

4          Andrea IANNONE          Ducati Team      Ducati   163.7    +24.925

5          Bradley SMITH  Monster Yamaha Tech 3 Yamaha            163.5    +27.782

6          Maverick VIÑALES        Team SUZUKI ECSTAR Suzuki  163.4    +29.559

7          Scott REDDING            EG 0,0 Marc VDS          Honda  163.0    +36.424

8          Stefan BRADL  Athinà Forward Racing   Yamaha Forward           162.6    +42.103

9          Danilo PETRUCCI          Octo Pramac Racing     Ducati   162.2    +49.350

10         Alvaro BAUTISTA          Aprilia Racing Team Gresini       Aprilia   162.0    +52.569

11         Jack MILLER     CWM LCR Honda          Honda  161.9    +53.666

12         Eugene LAVERTY         Aspar MotoGP Team     Honda  161.8    +55.765

13         Loris BAZ         Athinà Forward Racing   Yamaha Forward           161.8    +55.832

14         Mike DI MEGLIO           Avintia Racing   Ducati   161.0    +1’09.037

15         Alex DE ANGELIS         E-Motion IodaRacing Team        ART      160.0    +1’25.263

16         Hector BARBERA          Avintia Racing   Ducati   156.1    1 Lap

Not Classified

            Aleix ESPARGARO       Team SUZUKI ECSTAR Suzuki  163.8    5 Laps

            Nicky HAYDEN Aspar MotoGP Team     Honda  157.9    12 Laps

            Marco MELANDRI         Aprilia Racing Team Gresini       Aprilia   155.1    19 Laps

            Andrea DOVIZIOSO       Ducati Team      Ducati   145.9    19 Laps

            Pol ESPARGARO         Monster Yamaha Tech 3 Yamaha            162.9    21 Laps

            Marc MARQUEZ            Repsol Honda Team      Honda  143.4    22 Laps

            Cal CRUTCHLOW          CWM LCR Honda          Honda  118.0    22 Laps

            Yonny HERNANDEZ     Octo Pramac Racing     Ducati   161.3    23 Laps

 

 

Tag-uri

motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate