Desi din pole-position a plecat Aleix Espargaro, urmat de Vinales, deja finalul turului l-a prins pe Lorenzo ca lider, pozitie pe care si-a mentinut-o pana la final, e drept si foarte vag atacata, in special de colegul de la Movistar Yamaha Valentino Rossi. Dupa acelasi scenariu, Lorenzo s-a instalat in frunte si cu un parcurs de metronom, constant, precis si eficient, lasand ca-n etapele anterioare ca lupta sa se desfasoare pentru locurile urmatoare. Inainte de Barcelona, pilotul spaniol avea nevoie sa conduca primele 11 ture ca sa poata depasi recordul de invincibilitate detinut din 2007 de Casey Stoner, de 88 ture consecutive ca lider. Ei bine, Lorenzo l-a spulberat, inregistrand un numar de 111 tururi in frunte, foarte interesant de vazut de catre cine si cand va fi depasit in viitor.
Plecat din nou din zona de mijloc la grila de start, “dottore” a reusit sa isi adjudece locul secund, dupa o cursa aproape impecabila, in care la un moment dat, scapat de urmaritori, a incercat sa il intreaca pe Lorenzo, insa riscurile fiind prea mari, s-a rezumat la apararea pozitiei secunde.
Etapa a fost presarata de foarte multe abandonuri si de un accident (Crutchlow a fost acrosat de Aleix Espargaro si au cazut amandoi), dintre care cele mai notabile au fost din nou Marquez si Dovizioso, precum celalalt frate Espargaro, Melandri, plus cei doi protagonisti ai accidentului. Ne oprim din nou la Marquez. In avanpremiera etapei pe care am scris-o la mijlocul saptamanii trecute, spuneam ca motocicleta RC213V reprezinta o forta de nestapanit la propriu, mai ales in abordarea curbelor, sistemul de franare nefiind indeajuns de eficace in strunirea cailor putere dezvoltati de motorul Honda. Exact acelasi lucru s-a intamplat si la Barcelona, dupa numai 5 tururi Marquez n-a reusit sa stapaneasca bestia intr-o curba ceea ce a insemnat sfarsitul cursei pentru el si inca un esec in acest sezon in care nici el, nici echipa Honda deja nu mai ridica pretentii la obiective inalte in MotoGP. Cu putina malitiozitate putem afirma ca un primul succes ar fi in viitoarele etape terminarea cursei fara abandon.
Pe de alta parte, celalalt membru al Honda Repsol, Dani Pedrosa, a reusit prima clasare pe podium in acest sezon, avand in vedere ca trei etape a lipsit din cauza unei interventii chirurgicale la antebratul drept. Desi distanta dintre el si plutonul fruntas din clasamentul general e deja imensa, ultimele doua etape au aratat un Pedrosa foarte determinat si foarte abil manuitor al motocicletei care-i face zile fripte lui Marquez. Probabil ca la mijloc se afla si un important factor psihologic, in timp ce Dani porneste cu un handicap dat de absenta din trei etape importante MotoGP si refacerea lenta dar progresiva si stie ca nu are ce pierde, la Marquez e vorba de frustrarea, incordarea si nervozitatea campionului en-titre caruia sezonul acesta nu-i iese nimic, ce-i drept si nesustinut de motocicleta. Daca specialistii au considerat ca momentul Barcelona e determinant pentru echipa Honda si Marquez, iar rezultatul a fost dezamagitor, probabil ca atentia se va indrepta catre Pedrosa si evolutiile sale viitoare, deocamdata singurul capabil sa mai adune puncte pentru echipa.
Si la Ducati Desmosedici se repeta scenariul italian “un ochi rade, unul plange”, desi de aceasta data Iannone nu a mai prins podiumul si nu a mai reusit sa domine lupta pentru pozitia a doua. Cu Dovizioso s-a intamplat acelasi lucru, a fost nevoit sa abandoneze, de data aceasta nemaifiind vorba de un pinion uzat, ci doar de o gestionare nefericita a virajelor, ca-n cazul Marquez.
Tot in avanpremiera de saptamana trecuta vorbeam despre problemele celor de la Suzuki, care se plangeau de puterea scazuta a motorului lor, in antiteza cu super-puterea celui Honda si de sperantele puse intr-un nou upgrade de vreo 15-20 cp, care sa-i aduca macar in plan teoretic acolo unde se avanta vulturii. Ei bine, da, diferenta s-a vazut mai ales in calificari, unde au reusit sa obtina primele doua locuri, cu Aleix Espargaro in pole-position si Vinales pe al doilea. Si poate ca istoria etapei catalane se scria altfel, daca nu avea loc coliziunea dintre Aleix si Crutchlow, caci Vinales a reusit sa se plaseze pe locul sase, dupa Bradley Smith. Sigur, Espargaro plecat din pole-position a ratat startul si s-a trezit la mijlocul plutonului, dar pe motocicleta sa cu motor nou putea sa incurce socotelile celor de la Ducati si Honda, macar.
Cam asta a fost povestea etapei cu numarul 7, disputata in Spania, Catalunya si pana in acest moment se pare ca titul mondial va fi o afacere Yamaha, Honda va lupta sa-si pastreze locul, iar Ducati considera ca inca nu si-a spus ultimul cuvant.
Iar ca o informatie de data recenta, circuitul Losail International Circuit din Qatar va mai face parte din MotoGP inca zece ani de acum inainte. In 2016 urma sa expire contractul cu organizatorul Dorna, insa s-a semnat in acest week-end prelungirea pana in 2026. Este si normal, deoarece intelegerea cu Qatar este deosebit de profitabila pentru firma catalana, in conditiile in care taxele platite acopera costurile de zbor ale tuturor echipelor in intregul sezon. In plus, faptul ca este o cursa nocturna (finala), e pe placul multor fani MotoGP. In orice caz, in fiecare dintre cei 10 ani (plus 2016) de aici inainte, Losail International va deschide calendarul competitional MotoGP, in luna martie, deoarece temperaturile ridicate oricum sunt mult mai suportabile decat in plin sezon. De altfel, la Barcelona s-a alergat in cursa finala la o temperatura de peste 40 de grade la umbra, fiind si unul dintre motivele problemelor tehnice intampinate de piloti, in special in conditiile in care anvelopele Bridgestone au determinat disfunctionalitati la tractiune, in special pe roata din spate.
Clasamentul etapei Circuit de Barcelona-Catalunya:
1 Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 165.3 42’53.208
2 Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 165.2 +0.885
3 Dani PEDROSA Repsol Honda Team Honda 164.0 +19.455
4 Andrea IANNONE Ducati Team Ducati 163.7 +24.925
5 Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 163.5 +27.782
6 Maverick VIÑALES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 163.4 +29.559
7 Scott REDDING EG 0,0 Marc VDS Honda 163.0 +36.424
8 Stefan BRADL Athinà Forward Racing Yamaha Forward 162.6 +42.103
9 Danilo PETRUCCI Octo Pramac Racing Ducati 162.2 +49.350
10 Alvaro BAUTISTA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 162.0 +52.569
11 Jack MILLER CWM LCR Honda Honda 161.9 +53.666
12 Eugene LAVERTY Aspar MotoGP Team Honda 161.8 +55.765
13 Loris BAZ Athinà Forward Racing Yamaha Forward 161.8 +55.832
14 Mike DI MEGLIO Avintia Racing Ducati 161.0 +1’09.037
15 Alex DE ANGELIS E-Motion IodaRacing Team ART 160.0 +1’25.263
16 Hector BARBERA Avintia Racing Ducati 156.1 1 Lap
Not Classified
Aleix ESPARGARO Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 163.8 5 Laps
Nicky HAYDEN Aspar MotoGP Team Honda 157.9 12 Laps
Marco MELANDRI Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 155.1 19 Laps
Andrea DOVIZIOSO Ducati Team Ducati 145.9 19 Laps
Pol ESPARGARO Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 162.9 21 Laps
Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda 143.4 22 Laps
Cal CRUTCHLOW CWM LCR Honda Honda 118.0 22 Laps
Yonny HERNANDEZ Octo Pramac Racing Ducati 161.3 23 Laps
motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”