Se vorbeste ca locul lasat vacant de Lorenzo va fi disputat (un fel de-a spune) intre Maverick Vinales de la Suzuki Ecstar si... Dani Pedrosa, de la Repsol Honda. Interesant, nu? Daca varianta Vinales a existat in permanenta in moara zvonurilor, Pedrosa e o noutate absoluta si destul de intriganta.
Dar sa o luam cu inceputul. In iarna incepuse sa se vorbeasca destul de insistent despre plecarea lui Lorenzo la Ducati si locul sau urma sa fie luat de tanarul catalan de la Suzuki Ecstar, un potential talent de mare perspectiva, plin insa de frustrarea unei motociclete care, pana de curand, nu era performanta.
Plecarea lui Lorenzo s-a oficializat, intre timp, iar Vinales nu a mai parut, subit, varianta sigura de inlocuire.
S-a vorbit ca exista clauze contractuale favorabile lui Vinales, ori dimpotriva, restrictive, s-a spus ca Vinales si-ar fi dat deja acordul pentru plecarea la Yamaha, ori dimpotriva, abia urmeaza sa initieze discutiile, in orice caz s-a vorbit mult pe acest subiect.
Numai ca surpriza a aparut recent din cotidianul italian de sport La Gazzetta dello Sport, cand jurnalistul Paolo Ianieri a sustinut ca-n urma unei discutii in spatele usilor inchise, seful echipei Yamaha Lin Jarvis a declarat ca deja iau in calcul planul C, adica aducerea lui Dani Pedrosa din 2017 alaturi de Rossi. Planul A insemna, mai mult ca sigur, ramanerea lui Lorenzo, iar planul B se numea Vinales.
Potrivit jurnalistului italian, acest plan C se bazeaza pe doi factori principali: incepe sa dureze prea mult pana Vinales isi da acordul (desi credeam ca s-au imunizat cu rabdare, dupa episodul Lorenzo), iar al doilea ar fi ca Vinales ar fi cerut cinci milioane de euro ca sa ramana la Suzuki si se pare ca seful echipei Suzuki Davide Brivio confirma solicitarea, iar pentru Yamaha nu ar fi deloc o suma mare aceste cinci milioane, plus ceva acolo, ca sa-l convinga pe Vinales. Insa ceva se intampla si lucrurile taraganeaza, iar o decizie trebuie luata. Mai ales ca Yamaha ar prefera sa dea o multime de bani unui pilot care are un palmares solid, cu curse sau campionate castigate, cu un comportament linistit si care-si vede de treaba. Cei de la Yamaha stiu ca Vinales are potential, insa deocamdata nu are nici macar o cursa MotoGP castigata. Deci iata cum apare varianta Pedrosa.
Daca varianta italiana, a La Gazzetta dello Sport se bazeaza pe discutii off-the-record, iata ca cei de la MCN vin cu o alta varianta. Jurnalistul Simon Patterson sustine ca, potrivit surselor sale beton, intelegerea dintre Yamaha si Vinales a cazut ieri, marti 3 mai, din motive financiare. Barfele din jurul paddock-ului sugereaza ca Yamaha a oferit lui Vinales 4 milioane de euro si motocicleta model YZR-M1 cea competitiva, insa fabrica Hamamatsu a supralicitat la 5 milioane pentru a-l pastra si a incepe cladirea unui viitor de succes in MotoGP pentru Suzuki. Pe considerentul de mai sus prezentat, Yamaha nu a marsat peste oferta Suzuki, considerand ca e prea mult pentru un pilot care nu a trecut niciodata primul linia de sosire, cu tot talentul, perspectiva si tineretea sa.
In tot cazul, adevarul va fi cunoscut in Franta. Chiar daca Davide Brivio a negat vehement ca ar exista un termen limita pana la care Vinales sa se decida, acesta a declarat deja presei spaniole ca a fost intrebat despre directia sa viitoare si ca ar fi bine sa se decida pana la finalul cursei de la Le Mans. Si ca o va face. Probabil ca hit-ul preferat al catalanului, in aceste zile, este al celebrilor punkeri de la The Clash, cu renumita piesa “Should I Stay or Should I Go”. In orice caz, are de ales intre a sta la Suzuki si a incerca sa incropeasca un viitor legendar, cu care apoi sa se poata mandri, ca a castigat curse, eventual titluri cu Suzuki sau sa treaca la Yamaha, unde sa aiba o motocicleta competitiva, dar sa aiba inca doi ani statutul de “colegul lui Rossi”. Banii sunt paradoxal, poate cei mai putin importanti in decizia asta, fiind vorba de multe ambitii, orgolii, polite de platit rivalilor si altele de genul.
Si atunci, Pedrosa? Dincolo de socul unei “tradari”, exista cateva motive pentru care planul C ar putea functiona si sa capete o materializare. Movistar vrea un pilot spaniol, noul CEO al Telefonica, gigantul telecomunicatiilor spaniole, care detine Movistar, e cam sceptic cu privire la continuarea sponsorizarii si prezenta unui spaniol de succes in echipa l-ar putea inmuia in deciziile viitoare.
Apoi, exista multe voci care spun ca, la talentul sau, Pedrosa ar fi castigat mult mai multe curse, poate s-ar fi luptat direct si strans pentru titlu calare pe o Yamaha, in loc de cosmarul RC213V din ultimii doi ani, mai cu seama ca statura redusa a pilotului ii da batai de cap cu privire la aderenta bestiei, chestie care nu se intampla cu M1, cu o aderenta fantastica.
Are 28 de curse MotoGP castigate, se lucreaza foarte usor cu el, a demonstrat un caracter deosebit si un fair-play desavarsit, s-a tinut departe de scandalul finalului sezonului trecut si e foarte muncitor. Nu are orgolii desantate, nu are o problema sa lucreze cu cineva cu orgolii (doar e coleg cu Marquez de ceva timp) si ii pasa de echipa. In concluzie, o conlucrare Pedrosa – Yamaha ar satisface multe dintre cerintele reciproce.
In orice caz, plecarea lui Lorenzo la Ducati a tulburat apele mai rau decat apare la prima vedere. Livio Suppo a afirmat ca va incerca sa continue si sezoanele urmatoare in aceeasi formula, insa se asteapta la orice, iar o varianta de rezerva o va lua in calcul dupa Mugello. Intra in aceste calcule Cal Crutchlow sau Andrea Iannone, ca viitori colegi de echipa ai lui Marquez, daca Pedrosa pleaca langa Rossi? Culmea ca da.
Daca Vinales ramane la Suzuki si Pedrosa pleaca la Yamaha, lucrurile vor lua o turnura absolut interesanta, intreaga piata a pilotilor va fi in criza. Dar vom vedea cum vor decurge lucrurile, intai cu (presupusa) decizia lui Vinales din acest weekend, in Franta si apoi vom mai reveni cu zvonuri, stiri si scenarii.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”