Nu trebuie inteles gresit, victoria Ducati din Austria, cu Iannone invingator si Dovizioso pe a doua treapta, trebuie cautata si in motocicleta model GP16, cu totul impresionanta si capabila de performanta de varf. Apoi se poate spune ca si alegerea pneurilor a fost inspirata, iar forma buna a celor doi piloti s-a dovedit de la primele antrenamente.
Insa trebuie inteles faptul ca circuitul avantajeaza clar motocicletele cu acceleratii puternice, precum Ducati si Yamaha. In acest context, cu o pista facuta pentru viteza, in afara de cele doua fabrici mentionate, celelalte echipe nu au contat, indiferent ca vorbim de Honda si Suzuki, ori de echipele satelit. Asadar, lupta s-a purtat intre cei patru piloti ai celor doua fabrici.
Calificarile au fost dominate categoric de echipa italiana, insa in cursa lucrurile au fost ceva mai incordate. Ceva, insemnand ca cei de la Yamaha i-au talonat pe cei doi Andrea de la o distanta relativ linistitoare, insa n-au lipsit tentativele de atac, cu Rossi in prim plan, insa o eroare in virajul Remus l-a trimis in spatele lui Lorenzo.
Si intre cei doi ducatisti s-au desfasurat ostilitati, insa strategia pneurilor alese de Iannone l-a propulsat in castigator, in conditiile in care Dovizioso a condus cateva tururi bune, inainte de a fi depasit de colegul sau. Schimbul Iannone (plecat din pole-position) – Dovizioso – Iannone a fost interesant in conditiile in care boxa Ducati s-a rugat intens sa nu mai existe un alt moment “argentinian”, insa lucrurile au fost linistite intre cei doi piloti.
Lui Lorenzo i-a mai revenit un pic culoarea in obraji, podiumul prins in Austria punand capat celor trei etape anterioare consecutive, total triste pentru el. Insa spaniolul nu s-a putut bucura pe deplin, deoarece Marc Marquez a scos maximum din cursa, in conditiile date. Liderul clasamentului general (si in continuare) a preferat un loc intai intre restul pilotilor, sigur si aducator de puncte in detrimentul unor aventuri nesabuite in care si-ar fi fortat motocicleta intens, vizand unul dintre primele 4 locuri. Insa trebuie stiut si faptul ca prezenta sa la cursa de duminica a fost pusa sub semnul intrebarii, deoarece sambata a cazut destul de rau. Incercand sa-si evite colegul de echipa, a intrat in virajul 3 unde a fost nevoit sa franeze, cazand pe umarul stang (pe care, dislocat, si l-a pus singur la loc) si lovindu-se la cap. Transportat de urgenta la spital, a primit in cele din urma ok-ul de la medici. Iar in cursa, dupa cum s-a mentionat, a reusit sa iasa pe un onorabil loc 5, 11 puncte si un avans micsorat cu 5 puncte fata de Lorenzo, avand unul 181 de puncte, celalalt 138 de puncte.
In continuare, s-au aliniat frumos Vinales, Pedrosa, Redding, Smith si Pol Espargaro. Asadar, o cursa previzibila, cu final previzibil si cu clasari previzibile. Este foarte clar ca daca e vorba de viteza pura si cat mai putine inflorituri tehnice, Ducati nu prea are rival, caci diferenta se face inclusiv fata de Yamaha, nu neaparat de cursa aceasta. Cu cat circuitul e mai tehnic si cu viraje mai stranse, cu atat italienii se afla mult mai rar in carti. Iar circuitul austriac e singular. Interesant e alt aspect. Pana la performanta din acest weekend, Iannone si Dovizioso au fost mereu promitatori, in special Maniac Joe. Ultimul succes Ducati i-a apartinut lui Casey Stoner, in 2010. Un Stoner care in testari aproape constant a scos timpi superiori colegilor din echipa italiana, dar si un Stoner care a refuzat wild-card-ul in Austria. Lucrurile nu prea par deloc intamplatoare.
Deloc intamplatoare este si “dedicatia” organizatorilor catre uzina care in acest an implineste venerabila varsta de 90 de ani, uzina care a investit enorm in MotoGP, in ultima perioada. Atunci cand vom mai vedea inca o victorie Ducati intr-una din etapele ramase, vom sti ca italienii sunt pe drumul cel bun, cu totul. Si asta ar cam trebui sa se intample, caci urmarirea aceasta in doi tinde sa devina monotona.
Deoarece Red Bull Ring va fi circuitul de casa al celor de la KTM, acestia au profitat de ocazia Marelui Premiu al Austriei sa-si lanseze “outfit”-ul oficial al motocicletelor care se vor alinia incepand din 2017 pe grila de start, pilotate de Pol Espargaro si Bradley Smith, plecati de la Monster Yamaha Tech 3 si care s-au alturat lui Mika Kalio si Alex Hoffman. Astfel, pe langa combinatia portocaliu-negru specifica producatorului austriac, pe carenaj va trona si logo-ul plus emblema sponsorului principal, Red Bull. La lansare (urmata de cateva ture demonstrative pe circuit), bossul austriac Stefan Pierer a declarat ca dupa ce si-a stabilit si in parte, indeplinit obiectivul de a fi constructorul numarul 1 al Europei, a mai ramas unul major: participarea in MotoGP. O participare care nu se doreste a fi doar prezenta bifata in fiecare etapa, cu una incununata cu macar multe podiumuri. Si sigur, castigarea titlului ramane titlul suprem.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”