De fapt, a fost weekend-ul lui Marquez care a dominat antrenamentele, apoi calificarile, asa ca un alt rezultat ar fi aparut ca nedrept. Culmea este ca in anumite momente din cursa de ieri, incepand cu un start slab, lucrurile pareau sa se indrepte catre un astfel de rezultat nedrept.
In turul al optulea, pilotul Suzuki si a sa motocicleta nu au mai rezistat asaltului colegilor si rivalilor totodata de la Yamaha, astfel ca Rossi a preluat conducerea. In spatele lor, Marquez revenit in joc, forta intrarea in zona podiumului, dupa ce a trecut destul de lejer de Dovizioso, apoi de Lorenzo. A urmat al doilea moment cheie al lui Marquez, cand Rossi care trecuse de Vinales, avea sa suporte asaltul spaniolului de la Honda. Iar inevitabilul s-a produs in turul 15, cand Marquez a revenit in frunte dupa o depasire mult mai simpla decat se astepta cineva.
Din acel moment, Marquez a fortat si s-a distantat, pastrandu-si locul fruntas pana la sfarsit, cand nimeni nu l-a mai atacat. De aceasta data, strategia lui Rossi in alegerea pneurilor a dat gres, astfel ca in ante-penultimul tur Lorenzo l-a depasit, ajungand pe pozitia a doua. Cu un tur inainte, Rossi a incercat un atac disperat, insa nu a reusit decat sa iasa foarte in larg, iesind in afara pistei, ca la linia de sosire sa se multumeasca doar cu a treia pozitie, scrasnind si plin de frustrari. Avea si de ce: distanta in clasamentul general fata de Marquez s-a marit din nou, ajungand la 52 de puncte, iar rivalul sau “de moarte” Lorenzo a “topit” ceva din diferenta dintre ei, prin plasarea pe a doua pozitie la Aragon.
Vinales a fost imperial pe segmentul in linie dreapta de fiecare data, insa in viraje a pierdut mult, reusind plasarea la final pe prima pozitie in afara podiumului. Pe locul al cincilea a iesit britanicul Cal Crutchlow, dupa o cursa destul de buna, insa in care nu a avut nimic de spus, in contextul unui razboi (altfel clasic) intre titani. Pedrosa a reusit doar o plasare pe locul al saselea, urmat de celalalt pilot Suzuki, Aleix Espargaro, fratele sau Pol si cei doi piloti de la Aprilia, Bautista si Bradl. Echipa Gresini Aprilia isi stabilise ca obiectiv plasarea macar a unuia in primii 10, dar iata ca au reusit aceasta performanta amandoi.
Ducati, in continuare dezamagesc. Chiar daca Dovizioso a respirat aerul inaltimilor cateva tururi, nu a putut sa termine cursa in primii zece, bifand inca o etapa ratata. Iannone nu s-a refacut, lipsind ieri, insa nu absenta sa reprezinta marea problema. Ori cei de la Ducati au sacrificat sezonul, in mod deliberat, ori asta este valoarea, iar italienii vor avea mult de lucru, mai ales ca de la anul il vor avea pe Lorenzo, destul de exigent la randul sau.
Inapoi la Marc Marquez, el castiga la Aragon dupa trei ani, iar in acest sezon, prima oara dupa mijlocul lui iulie, la Sachsenring. Daca Marquez trebuia sa castige, ei bine, Aragon era locul si s-a si vazut ca a fost foarte constient de acest lucru. E foarte adevarat ca i-ar fi vrut si pe Lorenzo si pe Rossi cat mai departe, in spatele sau, ca sa acumuleze si mai multe puncte. Insa aceste 52 de puncte diferenta fata de italian si cele 66 de puncte fata de Lorenzo il pot face campion mondial pentru a treia oara, daca isi va contabiliza intelept prestatiile la Motegi, Phillip Island, Sepang si Valencia. Mai concret, nu este in postura in care sa fie disperat dupa primele locuri, astfel incat sa-si asume riscuri, ci va putea sa sacrifice o pozitie fruntasa atunci cand punctele din locurile inferioare sunt mai bune decat un abandon fortat. Si evident, va avea de partea sa orice evolutie slaba a pilotilor de la Yamaha.
Moto3 are campionul mondial deja, cu 4 etape inainte de final si 106 puncte avans: sud-africanul Brad Binder. In cursa de ieri, acesta a pierdut victoria in ultimul viraj, in fata lui Jorge Navarro, dar pozitia secunda i-a adus punctele suficiente pentru a se incorona drept campion. In Moto2, Sam Lowes a terminat pe prima pozitie, a doua victorie a sezonului, in timp ce fratele lui Marc Marquez, Alex, s-a clasat al doilea.
Motomondialul paraseste Europa, pentru urmatoarele trei etape poposind in Asia si Australia, incepand cu etapa japoneza de pe circuitul Motegi, programat peste doua saptamani. Aceste ultime patru etape se anunta foarte interesante, lupta pentru titlu ramanand deschisa, desigur cu prim-favorit Marc Marquez.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”