97.150 de spectatori au urmarit cursa de 26 de tururi de la Assen, desfasurata pe o pista uscata, in conditii meteo bune si nu au fost dezamagiti. Pentru prima oara in acest sezon, Valentino Rossi a abordat calificarile cu o maxima seriozitate si a reusit sa obtina pole-position-ul, al 51-lea al carierei sale. Pana cu 7 tururi inainte de final, “dottore” a condus cursa, cand a fost atacat si trecut pe pozitia secunda de catre Marc Marquez. Aproape 4 tururi a durat pana cand italianul a profitat de o greseala neprovocata a lui Marquez si a reusit sa revina in frunte, unde avea sa si termine. In ultimul tur, spre final, a avut loc o faza controversata: spaniolul a incercat un ultim atac, insa nu a reusit decat sa il dezechilibreze putin pe Rossi, nevoit sa taie ultimul viraj si sa termine cursa pe o roata.
La cald, imediat dupa terminarea cursei, s-au vehiculat inclusiv variantele privind penalizarea italianului si schimbarea ierarhiei finale, ambele parti acuzandu-se reciproc de sicane. Mike Webb, directorul cursei a declarat insa ca faza a fost analizata din multe unghiuri, inclusiv imaginile luate din elicopter si ca dupa ce a fost vizualizat cadru cu cadru, s-a decis ca a fost doar un incident de cursa, iar Rossi, fiind in fata, a avut dreptul sa-si aleaga trasa. Marquez a atacat printr-o manevra sicanatorie, atingandu-l pe italian, acesta a incercat si a reusit sa pastreze controlul si sa treaca linia, taind ultimul viraj, aspect contestat de spaniol. Cei doi prieteni s-au impuns in declaratii. Pe de o parte Marquez sustinea ca s-a concentrat pentru ultimul viraj, stiind unde sa atace ca sa limiteze spatiul de manevra a lui Rossi, dar a fost surprins de taierea virajului si de maniera de abordare a finish-ului (“astazi am invatat niste chestii de motocross de la Rossi!”). De cealalta parte Rossi sustine ca l-a vazut pe spaniol in ultima clipa, cand a fost atacat si a incercat sa evite contactul, fara succes, fiind obligat sa taie virajul pe pietris, controland cu greu motocicleta. Decizia oficiala a ramas cea cu Rossi castigator, urmat de Marquez, cu toata povestea considerata oficial incident de cursa, insa cele doua tabere continua si la ora aceasta sa-si atace rivalul preferatului sau.
Ce e foarte important de retinut? Chiar daca distanta dintre Rossi si Marquez ramane imensa, spaniolul pare “back in business” terminand cursa, inainte de toate, in plus terminand-o cu abnegatie si pofta imensa de victorie. La antrenamente s-au ridicat din nou sprancene si s-au dat sepci de pamant, atunci cand dupa cinci tururi, Marquez a cazut iarasi. Insa iata ca sasiul modelului din editia anterioara a MotoGP pare mult mai nimerit pentru motorul impresionant al Hondei RC213V sale, pe care poate s-o manevreze mult mai bine si sa se lupte pentru suprematie.
Apropo de suprematie, in ultimele 4 etape acest termen devenise sinonim cu Jorge Lorenzo, celalalt pilot Movistar. Despartit doar de un singur punct de coechipierul sau Rossi, putea sa faca permutarea in cazul castigarii cursei de la Assen sau macar a plasarii inaintea italianului. Nu a fost sa fie, probabil ca a functionat si blocajul mental si psihologic in legatura cu pista pe care in urma cu doi ani si-a fracturat clavicula stanga. Nu stim cat de relevant este faptul ca de la grila de start a pornit abia al 8-lea, in conditiile in care in nici una dintre cele patru etape anterioare nu a pornit din pole-position si a recuperat rapid, in maxim un tur de pista. Insa lucrurile nu sunt nici pe departe transate intre coechipieri. 1 punct diferenta a fost fragil, dar nici 10 nu sunt foarte solide. Mai sunt 10 etape in fata si cu siguranta ca vor fi foarte disputate. Oricum, cu o diferenta de 13 secunde de confruntarea celor doi, dar si la o diferenta de aproape 5 secunde de locul 4, nu se poate spune ca Lorenzo a facut o cursa slaba.
Daca am vorbit de pasionanta si controversata lupta la nivel inalt, nu inseamna ca mai jos nu au avut loc adevarate batalii intre concurenti. Pentru locurile 4 si 5 au fost angrenati Iannone de la Ducati, echipa Yamaha Monster Tech 3, Pedrosa si Crutchlow de la Honda si echipa Suzuki Ecstar. In final, Iannone a reusit ocuparea locului 4 mai net decat a aratat confruntarea in marea parte a desfasurarii ei, urmat de Pol Espargaro, Cal Crutchlow, pe 6, dupa o cursa foarte buna pentru el, Bradley Smith si Dani Pedrosa. Acesta din urma scotea joi, la antrenamente un timp excelent si parea dezlantuit in a le face zile grele celor de la Movistar, in timp ce coechipierul sau Marquez cadea din nou. Insa problemele legate de frane se pare ca l-au ajuns si pe el si nu si-a mai regasit cadenta.
Modelul GSX-RR, foarte apreciat pentru agilitatea si manevrabilitatea sasiului, practic cea mai buna motocicleta din concurs, in aceasta privinta, parea sa se simta pe pista de la Assen ca pestele in apa, cu toate curbele si intortocherile sale. Plus noul upgrade la motorul motocicletei, menit sa asigure o putere mai mare si o viteza sporita, dadeau sperante mari de o figura frumoasa in acest week-end. Din pacate, la finalul cursei, Aleix Espargaro a terminat al noualea, urmat de coechipierul Vinales pe a zecea pozitie, avand un parcurs modest, fara istoric.
Cam asta a fost istoria etapei olandeze TT Motul Assen de sambata 27 iunie, anul curent. Cu mentiunea ca a fost ultimul an in care s-au derulat cursele sambata, de la anul nemaifiind exceptia calendarului MotoGP, atentia se indreapta de acum catre circuitul Sachsenring, Germania, din 12 iulie.
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”