A doua zi la Misano, in cadrul testarilor oficiale MotoGP, la care participa Honda, Ducati si Suzuki, a fost sub imperiul caldurii infernale, temperatura aerului ajungand la 37°C, in timp ce la nivelul pistei aceasta depasind lejer 60°C. Cu toate acestea, cele trei echipe si-au vazut de treaba si au continuat testele.
In sfarsit, cei doi piloti ai Repsol Honda au putut face cunostinta oficial cu 2016 Honda RC213V, beneficiind de prima lor cursa calare pe super-bike-ul naravas. Scopul principal al testarii a fost analizarea directiei de dezvoltare de care a beneficiat modelul; o directie gresita dar din care se pot extrage informatii foarte utile, dupa cum a afirmat Marc Marquez.
Campionul en-titre s-a ocupat la o configurare in partea de fata, pentru a-i optimiza feeling-ul, insa a remarcat ca problemele cu sistemul de franare persista. Intr-adevar, a putut remarca un progres in corelarea acestui sistem cu motorizarea excesiva, insa in continuare ramane un impediment. Mai mult decat atat, spre sfarsitul zilei Marquez a avut un accident relativ inofensiv, cazand pe pista, dar in acest caz a fost vorba de o fortare excesiva, in conditiile unui asfalt extrem de fierbinte.
Dani Pedrosa a fost in continuare concentrat pe gasirea unei configurari de baza ideale, cu care sa poata ataca hotarat restul sezonului si sa caute o plasare cat mai fericita in clasamentul general MotoGP. Despre modelul 2016 Pedrosa a spus doar ca e un succes. Cam laconic, totusi.
In echipa Ducati, si cei doi Andrea, Dovizioso si Iannone au fost preocupati in gasirea retetei perfecte pentru motocicletele lor, pornind configurarea de la zero, asa cum aratam si in ziua precedenta. Dovizioso a fost destul de iritat in cele doua zile, afirmand ca nu a facut vreun progres impresionant, insa a strans o serie de date care sa-l ajute in configurarea ideala. In testarile propriu-zise, pe pista, s-au aratat mai rapizi decat media primei jumatati a sezonului, insa mai e mult de lucru, in special intrarile in viraje trebuie gandite si exersate mai temeinic.
In schimb, pentru Iannone ziua s-a terminat mult mai repede. Urmarile accidentului din cadrul testarilor de la Mugello in mai incep sa-si arate coltii si sa-i infiga in umarul lezat. Finalitatea nu este decat una singura: interventia chirurgicala. In timp ce Iannone isi doreste ca aceasta sa aiba loc spre sfarsitul anului, de inteles si din prisma locului 3 ocupat in clasamentul general si al formei foarte bune pe care o arata (mai ales post-Mugello, ironic cumva), medicul sau i-a declarat razboi deschis, afirmand sec “cu cat mai repede, cu atat mai bine”. Privind un pic si spre Pedrosa, protagonistul unei interventii chirurgicale in debutul primaverii, care l-a tinut departe de pista 3 etape (plus etapele de re-adaptare), parca intelegem inversunarea lui Iannone. Cu toate ca, daca durerile vor deveni si mai severe si vor incepe sa apara abandonuri sau alte probleme, parca i-am da credit si medicului.
Suzuki Ecstar a avut o zi plina, de asemenea. Echipa a fost concentrata pe configurarea de baza si pe redesenarea geometriei, ca tinte principale, iar la sfarsitul testarilor atat Aleix Espargaro, cat si Maverick Vinales aratandu-se multumiti de ce au obtinut. In special Espargaro s-a aratat incantat de progresele facute prin imbunatatirea aderentei fata, precum si strategiile de control al tractiunii. Ambii piloti si-au imbunatatit timpii si ritmul a fost mult mai consistent. A doua jumatate a sezonului va fi o provocare imensa pentru echipa, in conditiile in care motorul a fost semnificativ imbunatatit, sasiul e recunoscut ca fiind cel mai agil si fiabil dintre cele ale motocicletelor angrenate in competitie.
Cea de-a treia zi a testarilor, azi adica, va fi dedicata testarilor Michelin in conditiile in care vor inlocui de la anul Bridgestone. Aceste testari au un caracter privat, restrictiv, prevederile contractuale ale Michelin cu pilotii si membrii echipelor stipuland ca acestia din urma nu pot discuta cu presa.
Dupa care, evident, toti vor beneficia de o bine-meritata vacanta, pana pe data de 9 august (in fine, e vorba de week-end-ul 7-9 august), data la care va avea loc Red Bull Indianapolis Grand Prix.
Timpii celei de-a doua zile de testari MotoGP Testing at Misano:
Pos. No. Rider Bike Time Diff. Prev.
1 93 Marc Márquez Honda RC213V 1:32.00 – –
2 4 Andrea Dovizioso Ducati GP15 1:32.50 0.50 0.50
3 26 Dani Pedrosa Honda RC213V 1:32.66 0.66 0.16
4 25 Maverick Viñales Suzuki GSX-RR 1:32.70 0.70 0.04
5 29 Andrea Iannone Ducati GP15 1:32.70 0.70 0.00
6 41 Aleix Espargaro Suzuki GSX-RR 1:32.80 0.80 0.10
Si o stire de ultima ora, tot din MotoGP, de data asta mai neplacuta, are in centrul sau echipa Forward Racing: patronul acesteia, Giovanni Cuzari, a fost arestat de catre autoritatile elvetiene, la intoarcerea de la Sachsenring, sub acuzatiile de corupere a unui functionar public, evaziune fisala si spalare de bani prin intermediul unor sponsorizari false. In ce priveste sponsorizarile reale, viitorul echipei Forward Racing nu se intrevede prea luminos, in conditiile in care acestea e posibil sa fie retrase din cauza acestui scandal.
motocicleta Yamaha, motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”