Mai exact, daca nu s-a uitat acest aspect, din 1987 diviza de motociclete a companiei Husqvarna a fost vanduta producatorului italian Cagiva si a devenit o parte a MV Agusta Motor S.p.A. si s-a mutat in Italia unde a ramas timp de 20 de ani, pana la preluarea de catre BMW Motorrad. Ei bine, SWM este constituit din “urmasii” epopeii italiene a Husqvarna, cei mai multi dintre membrii companiei fiind fosti angajati Husqvarna, inclusiv CEO-ul Ampelio Macchi, concediati cand brandul german a vandut Husqvarna la KTM. Un pic incalcita istoria dar ideea de baza este ca SWM are multe in comun cu Husqvarna.
Mai nou, SWM are o unitate noua de productie, sprijin guvernamental si lucratori din sindicatele industriei din zona, insa si o importanta finantare din China (ne mira?), mai exact de la grupul Shineray. Ca orice grup chinez producator de motociclete, automobile si chiar ATV-uri, Shineray s-a indreptat catre un producator european (italienii sunt baza!) in nevoie si beneficiind de know-how si inovatii, exploateaza intens in ce segment auto, moto, off-road etc. se poate.
In acest moment, SWM are 10 modele listate pe site-ul sau si mai multe in plan, iar acest brand, deocamdata necunoscut si minuscul, incepe sa-si faca loc incet-incet in lumea mare. Ca atare, SWM Motorcycles si-a stabilit un target de vanzare de 6.000 de unitati modele 2017 in acest an. SWM RS650R Enduro
Cele mai multe sunt din gama enduro de 300cc si 600cc, plus un model 501cc supermoto care nu poate trece neobservat, mai cu seama ca seamana destul de mult cu un Husqvarna SMR 510 Supermoto, insa am explicat si de ce aceasta asemanare. SWM SM500R Supermoto
Cu unitatea de productie, in care lucreaza 60 de angajati, aflata la o aruncatura de bat de uzina MV Agusta din Varese, SWM se joaca cu nervii tuturor, avand niste costuri reduse si implicit niste oferte absolut interesante de pret, in conditiile in care aprovizionarea cu piese este treaba chinezilor, iar design-ul e in sarcina italienilor, cum se cuvine.
Toate motoarele off-road din oferta actuala sunt asamblate in Italia, insa ce-i mai interesant, se intampla o schimbare, noile modele anuntate pe piata, aducand din ce in ce mai putin a Husqvarne, mai ales ca se pare ca vor primi motoare integral fabricate in China (Shineray Group fiind si producator de motoare). SWM SuperDual Adventure-Tourer
Intentia de a vinde 6.000 de unitati in 2017 se bazeaza foarte mult pe piata americana, de aceea s-a creat deja o baza de distribuitori in Statele Unite ale Americii si se pare ca sunt in faza foarte avansata de omologare in SUA.
Va fi interesanta evolutia acestui brand vechi-nou, care pare ca vrea sa se aseze undeva intre brand-urile europene si cele japoneze, iar garantia unui pret scazut, accesibil, s-ar putea sa ii aduca mai repede recunoasterea, indiferent ca vorbim de piata americana sau chiar cea europeana. Oricum, din specificatiile fiecarui model si din componente rezulta ca e vorba despre niste motociclete bune, care sa fie pe placul pasionatilor, dar vom mai discuta aici despre feedback si vanzari, cu siguranta.
motocicleta Husqvarna, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”