A trecut ceva vreme, nu multa, de cand nu s-a mai scris pe aici despre producatorul italian de motociclete (superbe) MV Agusta, insa acum chiar e cazul, deoarece e o stire excelenta: companiei din Varese i-a trecut glontul falimentului pe langa ureche.
La inceputul anului, compania MV Agusta a depus o cerere la o instanta din Varese, explicand costurile pe care fabrica le-a taiat si cum s-a stabilit un numar maxim de unitati ce vor iesi din productie anual, numar redus fata de acela de la momentul introducerii cererii de anul trecut de constatare a insolventei si a planului de reorganizare.
Tribunalul italian a decis la jumatatea luni ca planurile de reducere a costurilor firmei au fost destul de reale si suficiente pentru salvarea marcii, iar cererea depusa a fost admisa de catre judecatorul Miro Santangelo. Acesta l-a numit pe Riccardo Broggini in calitate de administrator special in vederea supravegherii respectarii planurilor de afaceri. Creditorii actuali si inscrisi in tabloul creditorilor companiei MV Agusta se vor intalni cu Broggini pe data de 7 iunie pentru a stabili un calendar de plata a debitelor catre ei.
“In ultimele 12 luni, masurile puse in aplicare au readus MV Agusta in situatia generarii de flux de numerar pozitiv, permitand companiei sa isi realizeze obiectivele stabilite in planul de salvare si reorganizare si pentru a sprijini in mod constant dezvoltarea de produse si consolidarea pe pietele deja existente”, a declarat Giovanni Castiglioni.
Pentru cei care nu stiu foarte multe si nu sunt la curent cu trecutul MV Agusta si de ce aceasta e o veste buna, facem o scurta trecere in revista a istoriei. In 1971 compania isi pierdea liderul, co-fondatorul duce Domenico Agusta. In 1976, MV Agusta castiga ultimul Grand Prix, ca imediat dupa aceea sa dispara din peisajul motomondialului. Cu venituri slabite si o forta financiara precara, compania a fost nevoita sa caute un nou partener financiar, iar solutia providentiala a venit de la gigantul de finantare publica EFIM. Acesta a cerut nici mai mult nici mai putin ca firma sa iasa din industria moto, pentru o revenire financiara, insa MV Agusta a continuat sa vanda motociclete pana in 1980, cand a fost vanduta ultima unitate.
A urmat un deceniu tulbure, pana in 1991, cand Cagiva a cumparat compania, iar in 1997 a fost lansata o motocicleta noua, MV Agusta F4. Curand au urmat mai multe modele, insa in 1999 grupul s-a reorganizat in scopuri strategice, cu MV Agusta devenind divizia principala, ecranand practic Cagiva si Husqvarna. Cu toate acestea, compania italiana a intrat in datorii grele si a trebuit sa fie vanduta unui producator de automobile din Malaezia, Proton, care mai departe a vandut firma catre GEVI SpA in 2005. In iulie, MV Agusta a vandut Husqvarna catre BMW, ca sa se poata concentra asupra propriilor modele, precum si ale Cagiva.
In 2008, Harley-Davidson si-a aratat curiozitatea si interesul pentru companie, dar a durat putin, un pic peste un an, pana cand a cedat MV Agusta catre Claudio Castiglioni si s-a creat holding-ul MV Agusta Motor Holding S.r.l. Vanzarile au inceput sa creasca cu 50% in primele trei luni ale anului 2010, iar in urma unei dezvoltari solide, in 2014 Mercedes AMG a anuntat un parteneriat pe termen lung si achizitia a 25% din actiuni. A fost o bula de oxigent pentru italieni, care curand s-au trezit cu datorii de 40, pana la 60 milioane euro, depinde de sursa.
In acest context, in primavara anului trecut, MV Agusta a depus o cerere de insolventa si un plan de reorganizare, menit sa salveze brand-ul emblematic. In tot cursul anului trecut au existat fel de fel de zvonuri, de la preluarea integrala a companiei de catre Mercedes, pana la un parteneriat cu Polaris, insa nimic din acestea nu a fost prins in planul de reorganizare. In octombrie 2016 a venit marea veste, grupul de investitii ruso-britanic Black Ocean a recapitalizat MV Agusta, ceea ce a insemnat ca cel putin banii pentru restructurare si ducerea la bun sfarsit a planului de reorganizare au existat.
Ce va fi mai departe? Probabil tot o istorie incalcita si tulbure, ca cea de aproape cinci decenii incoace. Giovanni Castiglioni este insa decis sa mearga pe drumul salvarii integrale a companiei, care altfel aduce profit si gandeste pe viitor un plan de investitii semnificative (probabil cu sprijinul prietenilor sai din conducerea Black Ocean), menit sa re-consolideze brandul, dar si sa realizeze noi modele, cu ajutorul carora sa supravietuiasca si sa se dezvolte pe piata. Era si pacat ca niste bijuterii precum modelele de motociclete MV Agusta sa dispara, iata ca noi perspective sunt deschise.
motocicleta Husqvarna, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”