2017 Can-Am Maverick X3 reprezinta, incontestabil, vedeta acestui an si BRP savureaza fiecare moment de glorie legat de acest impresionant UTV sportiv sau chiar creeaza momente speciale, tinandu-l in centrul atentiei generale. Recent, BRP a avut ambilitatea sa prezinte un concept timpuriu al noului Can-Am Maverick X3, insotit de o poveste legata de nasterea acestui model de la prima linie trasa pe plansa de proiectare, pana la produsul final.
Construirea unui nou side-by-side de la zero reprezinta, fara indoiala, o intreprindere monumentala, care trebuie sa inceapa de undeva. Iar acest “undeva” inseamna ideea initiala, sa stii ce vrei de la el, cum vrei sa arate si ce baza ai. Ideea a venit, in schimb, de la o schita timpurie a conceptului, realizata de Alexei Mihailov de la BRP Centre Design & Innovation Laurent Beaudoin.
Interesant e altceva: de foarte multe ori schita initiala capata adaugiri si modificari pe tot parcursul proiectarii, dezvoltarii si realizarii, astfel ca primele imagini ajung sa se deosebeasca radical fata de produsul finit. In cazul de fata, insa, schita originala a lui Mihailov prezinta mai multe asemanari decat diferente. Si se vede cu ochiul liber acest lucru.
BRP a povestit cum se fabrica un UTV, avand exemplul concret Maverick X3 in cap, defalcat, pe etape. Iata cum decurge procesul de creare a unui SXS Bombardier:
1. Proiectarea poate dura pana la trei ani, calculata de la prima schita pe o foaie alba de hartie;
2. In stadiile incipiente, echipa de design poate ajunge la sute de schite de concepte diferite, pana cand se opresc la schita pe care o agreeaza toata echipa;
3. Chiar in cadrul aceleiasi echipe de designeri pot exista opinii divergente in privinta unei componente sau a unui detaliu; medierea poate dura si sa fie anevoioasa.
4. De obicei, o singura tema de design se alege si proiectantul isi castiga dreptul de a merge mai departe si a conduce proiectul.
5. Exista mai multe etape si pot varia in functie de proiect/proces, dar de obicei se incepe cu o faza de schite 2D. De acolo, doua sau trei concepte pot fi selectate si ajung in 3D, realizate din lut. Acestea ar fi realizate la scara si apoi trecute la CAD. Din acest moment, modelul la care se stabilesc, va fi realizat 3D la scara 1:1.
6. Cel mai adesea, echipa utilizeaza o combinatie Photoshop, Corel Painter, Alias Sketch in timpul randarii.
7. Echipa de design lucreaza cot la cot cu echipa de ingineri de la inceput. Can-Am Maverick X3 reprezinta un exemplu notabil atunci cand ingineria si lucrarile de proiectare de design au colaborat perfect de la inceput pana la sfarsit, in atingerea obiectivului comun de creare a vehiculului side-by-side cel mai revolutionar de pe piata.
8. BRP are unul dintre cele mai mari si avansate centre de design din industria powersports. In acest Centre Design & Innovation Laurent Beaudoin au fost cooptate o multime de talente internationale. Chiar daca initial, recrutarea se face local (adica in Canada – SUA), exista o serioasa “vanatoare de capete”, in urma careia sunt atrasi cei mai talentati designeri din lume, indiferent de brandul BRP in cauza, urmarindu-se fireste performanta si eficienta.
utv can am maverick, utv can am, side by side,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”