Candva, anul trecut, primele prototipuri ale produselor realizate de Nikola Motor au fost gata si infatisate publicului, iar recent compania a dat startul comenzilor si rezervarilor pentru cei interesati sa-si achizitioneze Nikola One (o camioneta electrica de 2.000 cp) si Nikola Zero (un SXS electric 4x4 de 520 cp). Avand in vedere specificul site-ului nostru, o sa ne rezumam la a prezenta UTV-ul electric Nikola Zero, lasand placerea prezentarii camionetei electrice celor din domeniu.
Nikola Zero apare ca unul dintre cele mai performante si uluitoare vehicule side-by-side vazute vreodata pe piata si singurul dezavantaj, de altfel marea problema a vehiculelor electrice, o reprezinta dependenta de incarcare a bateriei. Insa Milton sustine ca problema aceasta are o rezolvare inedita, in propria sa conceptie.
Dar sa vedem despre ce e vorba. Inima modelului Nikola Zero e reprezentata de un tren de rulare electric de 400 V, cu baterie de 50 kWh, care livreaza cate 150 cp pe fiecare roata, altfel spus, fiecare roata beneficiaza de cate un motor electric si un sistem de roti dintate in locul transmisiei clasice, astfel ca eficienta devine maxima, evitand alunecarile necontrolate, mai putine defectiuni si raspuns instantaneu. Caci aici puncteaza decisiv Zero, raspunsul e instantaneu, motorul are o eficienta de 95% si puterea si cuplul sunt livrate instantaneu la cote extrem de inalte.
Motorul (vorbind la modul general, incluzand toate motoarele electrice) si cutiile de viteze electrice au fost construite folosind tehnologie militara si de aceea e vorba de performante pe care nu le intalnim la alte UTV-uri, fie ele electrice sau conventionale. In cifre, e vorba de 520 cp si un cuplu de maxim de 645 Nm, in conditiile in care aclamatul Polaris RZR 1000 Turbo se poate lauda doar cu 144 cp si un cuplu de 190 Nm, la varf. Si in cazul Nikola Zero, 80% din cuplu se manifesta inca de la inceput, la valori de 3.500 rpm. Aceste valori il fac ideal pentru abordarea absolut tuturor tipurilor de teren, indiferent ca vorbim de roca, de poteci, zapada sau dune. Mai ales ca, in timp ce alte UTV-uri isi pierd eficienta in trecerea pe modul 4x4, motoarele de pe fiecare roata a Nikola Zero cresc eficienta in acest mod, in cea mai concreta acceptiune. Alunecarile si deraparile sunt mult reduse, de asemenea breakdown-urile, corelativ cu un raspuns instantaneu aproape, performante la superlativ, putere livrata instant si franari la secunda.
De asemenea, unitatea centrala a UTV-ului controleaza fiecare dintre motoare de mai mult de 30 de ori pe secunda, aceasta insemnand raspunsuri instantanee in orice teren, inclusiv in viraje, perfect adaptate conditiilor. E cu adevarat uluitor sa ai un vehicul cu motor pe fiecare roata, care sa raspunda independent si diferit fata de celelalte, corelativ cu fiecare situatie concreta si obstacol, iar raspunsul sa fie instantaneu. Nikola Zero reprezinta, de asemenea, singurul UTV construit care nu are nevoie de fluxuri de aer, facandu-l ideal in orice conditii, chiar si in mediu umed. Aici exista o restrictie din partea constructorului, in sensul ca actualul model nu e indicat sa fie folosit in medii cu ape adanci, care sa presupuna submersia partiala sau totala, din motive de siguranta. Poate traversa medii umede, precum balti sau parauri cu nivelul apei scazut, insa nu e recomandat mudriding-ului. Cu toate astea, componentele UTV-ului sunt impermeabile, iar restrictiile de afundare in ape mai adanci tin mai repede de siguranta.
Lui Nikola Zero ii lipsesc cu desavarsire curelele. Acest lucru a fost urmarit de insusi CEO-ul companiei in perioada de concepere si proiectare, dezamagit ca intr-o testare a unui prototip primitiv pe dune de nisip, a schimbat nu mai putin de 3 curele. Sistemul pe curele clasic a fost inlocuit de un sistem revolutionar de roti dintate, cu angrenaje pe fiecare roata, ceea ce ii ridica cu mult performantele.
O alta calitate imensa a acestui side-by-side electric o reprezinta situarea foarte joasa a centrului de greutate, indispensabila in stabilitate si manevrabilitate, mai ales in conditii de putere si cuplu enorme si o atingere a sutei de km in jur de 3 secunde. In timp ce majoritatea modelelor de UTV de pe piata, bazate pe combustibil conventional se lupta cu coborarea centrului de greutate, in plasarea motorului si componentelor eventuale turbo, motorul de pe Zero a fost mutat corespunzator, mai ales ca lipsesc lacasurile pentru transmisia pe curele si pentru sistemul de evacuare. Bateriile au fost instalate in interiorul cadrului, in pozitia inferioara, langa sina pe care se deplaseaza motoarele rotilor, adica undeva la picioarele pilotului.
Mai departe, sistemul de suspensii reprezinta o capodopera. Avand o garda la sol impresionanta de aproape 37 cm, Nikola Zero se bazeaza pe suspensiile cu cea mai lunga cursa din industrie, adica 50 cm fata si spate. Suspensiile sunt fata spate 3.0" FOX Podium Internal Bypass Shocks si asigura o rulare mult mai lina decat in orice model existent, in ciuda puterii dezvoltate si vitezei imense. Jantele Method Wide-Five Bead lock din aluminiu turnat sunt imbracate cu anvelope cu un diametru de 81,2 cm, de asemenea cele mai mari din industrie.
Cabina, care gazduieste 4 locuri, soferul si 3 pasageri, asigura confortul si spatiul pe care prea putine modele le ofera, dintre cele de pe piata. Scaunele Beard sunt asezate foarte jos si ofera o pozitie ergonomica si confortabila de exceptie. Fiecare dintre scaune a fost prevazut cu centura de siguranta in 4 puncte. In cabina se pot gasi doua prize de 12 V, o priza de 110 V, 4 porturi USB, iluminare interioara LED si foarte mult spatiu de depozitare. Fiecare model Nikola Zero vine standard cu doua ecrane de 7, plus unul de 10 inci, care permit vizualizarea tuturor informatiilor, de la starea bateriei, la temperaturi, viteza si statistica vitezei medii in ultimele 50 mile, date privind elevatia, plus alte indicatoare. Optional se poate achizitiona o camera cu imagini spate. Cu un software integrat si un sistem 4G, diferite informatii updatate periodic apar pe unul dintre display-uri.
Acoperisul cabinei a fost prevazut cu panouri solare de 600 w, care asigura functionarea nelimitata a prizelor si porturilor, independent de bateria vehiculului, astfel ca utilizarea acestora pentru incarcarea diverselor device-uri nu va afecta autonomia bateriei.
Ajungand in acest punct si vorbind despre un UTV electric, evident ca se pune problema atat a autonomiei, cat mai ales a modalitatii de reincarcare a bateriilor si ce variante exista. Intai de toate, Nikola Motors se lauda ca side-by-side-ul Zero poate sa functioneze neintrerupt pe o distanta de 150 de mile (241 km), mai mult decat pot functiona celelalte UTV-uri cu un plin de combustibil.
Atunci cand se pune problema de incarcare, Nikola Motors se bazeaza pe un incarcator J1772, compatibil cu cele mai multe centre de reincarcare a vehiculelor electrice din SUA. Exista trei variante de incarcare a UTV-ului: fie prin intermediul prizei de 110 V, fie prin acest incarcator in statiile speciale, fie prin intermediul unui generator de 400 V, de mare viteza, care asigura incarcarea in 2 ore, generator ce se poate achizitiona ca dotare optionala.
Nikola Zero inseamna putere covarsitoare, viteza uriasa si experiente extreme, toate in surdina si cu emisii poluante zero. Singurele sunete pe care le poti auzi sunt conversatiile si exclamatiile companionilor, muzica revarsandu-se din sistemul de sunet incorporat si cutia de viteze invartindu-se cu 8.000 rpm.
Esti incepator? Esti innebunit dupa curse extreme? Ai ceva experienta, dar nu te bazezi foarte mult pe ea? Ai experimentat situatii noi si le vrei repetate? Nikola permite intrarea pe o aplicatie online, crearea unui profil si setarea unor parametri apropiati de idealul dvs. si dupa ce obtineti un PIN, accesul va fi garantat. Fie ca e vorba de limitarea vitezei, ca incepator, fie ca vreti 100% din performante sau mai putin, e o chestiune de cateva minute si apoi gata de drum! Cu ajutorul uplink-ului 4G se pot updata parametrii si in timpul mersului sau se pot modifica setarile pentru alt tip de pilotare. Online, pe profilul dvs. va aparea un istoric care va mentiona cum s-a mers cu Zero, ce consum a fost, ce trasee au fost parcurse, cine a condus vehiculul si multe altele. De asemenea, se pot configura trasee in functie de statiile de incarcare, pentru a evita situatiile nedorite de blocare in salbaticie.
Doua aspecte as avea de mentionat, in incheiere. In primul rand, cred ca acest UTV ar fi fost stapanul suprem daca sistemul de incarcare a prizelor prin acoperisul solar al cabinei ar fi adaptat sa reincarce si bateria vehiculului, asigurand astfel o independenta absoluta. Probabil ca nu suntem departe de acel moment in care astfel de vehicul va fi disponibil. In al doilea rand, probabil ca cei mai multi dintre cei care au avut rabdare sa citeasca pana aici, realizeaza ca acest Nikola Zero nu e un side-by-side ieftin. Pretul de baza porneste de la 42.000 dolari, insa primele 5.000 de rezervari vor beneficia de un discount de 5.000 de dolari. Pentru a face o rezervare, se poate constitui un depozit de 750 dolari, rambursabili, in caz de renuntare.
utv electric nikola zero, side by side, sxs,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”