Matsuda a vorbit cu mare placere si entuziasm despre cel mai avansat sportbike al momentului, oferind detalii interesante despre dezvoltarea acestuia si mai ales satisfactia de a-i fi iesit absolut tot ce si-a propus. Matsuda a fost desemnat designer al motorului in 2002, in cadrul proiectului 990 MotoGP, care a si fost lansat spre sfarsitul aceluiasi an, continuand dezvoltarea modelului pana in 2009. De asemenea, a lucrat in aproape fiecare detaliu al versiunii 800, incluzand atat motorul cat si sasiul. De atunci, a fost foarte implicat si in proiectarea seriei Ninja, dar si in modelele de competitie pentru WSBK si Supersport. Experienta astfel acumulata, l-a recomandat ca Project Manager in dezvoltarea modelului integral nou 2016 ZX-10R.
“Atunci cand am primit ca sarcina, in calitate de Project Leader, realizarea noului model Ninja ZX-10R, am stiut imediat ca avem un singur obiectiv: sa-l facem cel mai rapid de pe pista. Fiecare schimbare, fiecare imbunatatire, a fost facuta prin prisma timpilor de pista si tot procesul de dezvoltare s-a consolidat in jurul ideii de competitie. Stiam inclusiv faptul ca daca realizez o motocicleta de curse excelenta, aceasta va fi excelenta si pe sosele. De aceea, la sfarsitul dezvoltarii, am pus 10R imediat pe sosea, in testari. Pilotii au fost foarte multumiti de comportamentul de pe asfaltul soselelor si chiar au fost surprinsi, insa eu nu!”, a declarat cu sclipiri in ochi Yoshimoto Matsuda.
Mai departe, Matsuda povesteste ca in realizarea noului ZX-10R s-a folosit in avantajul sau de regulile din SBK, ca sa aiba cea mai competitiva motocicleta. Alaturi de el au stat cei doi piloti ai Kawasaki Team Green, din WSBK, Tom Skyes si Jonny Rea, care au participat intens, nu numai la testari, ci oferind sugestii, sfaturi si chiar solutii. De exemplu, au fost de mare folos informatiile pe care acestia le-au oferit in cele mai importante si critice aspecte: puterea livrata care permite deschiderea clapetei de acceleratie mai rapid, manevrabilitatea agila, indiferent de viteza si abordarea virajului sau rularea pe linie dreapta, o masa mai mica a arborelui cotit pentru scaderea inertiei corelata cu cresterea controlului in viraje si o accelerare optima.
Desi in sezonul 2015, echipa Kawasaki din WSBK nu a avut un rival solid si periculos, se simtea nevoia unei imbunatatiri a superbike-ului ZX-10R, ultima schimbare majora avand loc cu aproximativ 5 ani in urma, de aceea participarea activa a celor doi piloti la dezvoltarea si testarea noului model a fost intensa si minutioasa. Aparent, motorul DOHC Inline Four de 998cc cu 16 valve, cu aceleasi dimensiuni ale alezajului si cursei pistonului, au ramas aceleasi, insa scaderea greutatii cu pana la 20% a arborelui cotit, chiulasa noua, care permit putere crescuta in turatii joase, adica o accelerare superioara in iesirea din viraje, reprezinta rodul muncii si comunicarii intre echipa de proiectare si echipa de piloti.
Avand in cap, asa cum a aratat mai sus, realizarea celui mai rapid model de pe pista, Matsuda a realizat si alte modificari spectaculoase in reducerea greutatii corelata cu cresterea puterii, astfel ca rand pe rand, toate componentele au intrat in procesul de schimbare, fie integrala, fie partiala, afirmand ca orice idee i se parea practica si binevenita, era imediat pusa in aplicare.
“Schimbarile nu au fost facute de dragul schimbarilor, de aceea ZX-10R a pastrat acelasi sasiu, aceleasi suspensii si frane ca pana acum. Daca vrei sa pilotezi intr-o cursa, pe care s-o si castigi, umbli la admisie, umbli la motor, apoi du-te si castiga”, a afirmat malitios Matsuda. “Nu am cheltuit banii pe update-uri cosmetice, nici macar pentru un bord nou, spectaculos. Am urmarit sa-i cheltui pe performanta si pe timpii excelenti de cursa. Iar acolo unde a mai fost nevoie, am cheltuit pentru imbunatatirea franelor sau a suspensiilor, evacuarii si mai ales pe sistemele electronice.”
Intr-adevar, sistemele electronice si-au primit partea leului. Beneficiind de un sistem Bosch Inertial Measurement Unit – IMU proiectat sa preia datele si informatiile pe cinci axe (unghiurile de inclinare, accelerare, decelerare, franare) in baza unui software dezvoltat in-house: K-Launch Control, K Sport-Traction Control, ABS-KIBS (Kawasaki Intelligent Braking System), K-Quickshifter si K-Engine Brake Control, ZX 10R se arata a fi un sportbike de mare incredere, “cred ca-l poti avea si 10 ani de aici inainte, fara vreo problema”, asigura Yoshimoto Matsuda.
Kawasaki a anuntat ca dupa lansarea din octombrie, anul trecut, urmeaza in cateva zile si lansarea oficiala in fata jurnalistilor, in Malaezia, la Sepang.
motocicleta kawasaki ninja zx10r, motocicleta kawasaki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”