Stefan Pierer, CEO-ul KTM, a declarat ca atunci cand sunt in discutie proiecte noi in cadrul companiei, primul lucru asupra caruia se opresc este “ADN”-ul KTM si in ce masura noile modele s-ar potrivi cu acesta. De aceea, un sport tourer nu se incadreaza 100% cu identitatea brand-ului KTM, in consecinta, vom gandi astfel de modele altfel decat alti constructori, plecand de la “gena” sport si realizandu-le in maniera KTM.
Daca in privinta noului 1290 Super Duke GT, austriecii de la KTM au reusit “incrucisarea genelor” cu succes, asta numai rapoartele de vanzari vor putea arata, ce putem spune este doar ca jurnalistii invitati la testarile neoficiale, atat de la CycleNews, dar si cei de la moto.it, s-au aratat foarte incantati de modelul pe care l-au pilotat.
Practic, nasterea si istoria modelului 1290 Super Duke GT este oarecum concomitenta si strans legata de cele ale modelului 1290 Super Duke R si apar oarecum accidentale. Sebastian Sekira, vicepresedinte al companiei austriece povesteste: “In 2013 lucram la testarile finale ale modelului 1290 Super Duke R standard, pe care ne pregateam sa-l lansam si am fost surprinsi de versatilitatea motocicletei, in special pe portiunile drepte ale pistei si ne-am imaginat ca aceasta ar putea fi folosita in vacante sau weekend-uri, odata ce ii modificam ghidonul, ii atasam bagaje si ii marim rezervorul. Lucru pe care, designer-ul nostru Gerald Kiska, l-a si facut schitand rapid un astfel de model. Schita a ajuns si la conducere, in plus am vazut cateva modele de 1290 Super Duke R pe strazi astfel adaptate si am stiut ca suntem pe drumul cel bun, am primit si un feed-back pozitiv de la clienti si ok-ul pentru productie din partea managerilor.”
Inapoi la modelul testat, cea mai importanta noutate o reprezinta faptul ca va fi mai puternica si decat Super Duke R. Motorul, acelasi V-Twin LC8, de 1.301cc, racit cu lichid, dezvolta o putere de peste 180 cp si un cuplu pe masura, asigurand valori ridicate in plaja mid-range. Am mentionat ca e vorba de acelasi motor LC8, insa acesta apare usor schimbat fata de modelul R, cu chiulasele modificate si camerele de ardere reproiectate, astfel ca va avea un consum mai redus si o rulare mai neteda la accelerare, alaturi de hartile motorului de aprindere si injectie regandite, in conformitate cu rigorile Euro4, in vigoare incepand de anul viitor.
KTM 1290 Super Duke GT beneficiaza de o parte frontala regandita integral, imbracand o carena mai mare si fiind dotata cu un far mare cu LED, cu lumina automata pentru zi, mai aerodinamica si cu un rezervor marit pana la aproape 25 litri (6,5 galoane). Subcadrul din aluminiu a fost de asemenea reproiectat, fiind alungit si mai jos, saua a fost si ea alungita, facand loc unui pasager si celor doua spatii laterale de prindere a gentilor. In fata, motocicleta a primit un parbriz reglabil de 14 cm inaltime, plus mansoane incalzite la ghidon, in dotarea standard. Pe spate, in carena sunt integrate semnalizatoarele LED.
Oprindu-ne putin asupra sistemelor cu care este dotata motocicleta, putem spune pe scurt ca 1290 Super Duke este super-dotata: sistem de pilotaj cu trei moduri – Rain, Sport, Street – diferentiat in functie de conditii si drum, sistemul de control al stabilitatii in viraje MSC, introdus inca din 2014 pe Super Adventure in colaborare cu Bosch, sistemul ABS ajustabil in patru moduri: Street, Sport, Supersport (blocand frana spate) si Rain sau sistemul de suspensii semi-active. In plus, optional, pot fi adaugate sistemul MSR responsabil cu frana de motor, in schimbarea in treapta inferioara si HHC (Hill Hold Control), care ajuta pornirea in panta.
Asadar, KTM 1290 Super Duke GT va aparea ca o alta motocicleta in deja acerba competitie din segmentul hibrid sport adventure/touring, in care sunt deja angrenate Ducati (Multistrada), BMW (S1000 XR) sau Aprilia (Caponord 1200) si din aceasta competitie nu vor avea de castigat decat potentialii clienti. Acest nou model se va situa in lineup-ul KTM pe o pozitie fruntasa (inclusiv ca pret) undeva langa 1290 Super Duke R, recomandat fiind de dotarile tehnologice de exceptie si performantele deosebite.
motociclete, sport tourer,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”