La sfarsitul sezonului 2012 MotoGP, australianul s-a retras din competitia cu motociclete, la momentul respectiv el alergand pentru Honda Racing, echipa la care a ramas ca pilot de testare. La sfarsitul sezonului actual, dupa cursa de la Valencia, directorul Ducati Corse Sporting, Paolo Ciabatti a afirmat intr-un interviu ca l-a abordat pe Stoner, chestionandu-l in privinta planurilor sale de viitor.
Se stie ca Stoner nu e deloc strain de brand-ul italian, de altfel el castigand titlul mondial MotoGP 2007 pentru Ducati, in urma a nu mai putin de 10 victorii in cursul sezonului. De altfel, cat timp a alergat pentru Ducati, intre 2007 si 2010, Stoner a reusit 23 de victorii in total in campionatul mondial. Asadar, e o reintoarcere acolo unde a simtit prima oara gustul victoriei absolute in 2007, doar ca in acest sezon va fi pilot de testari si ambasadorul brand-ului Ducati. Noul sau rol va mai include si reprezentarea in cadrul World of Ducati Week 2016, cu ocazia unor curse demonstrative. Nici un cuvant insa, in comunicatul oficial, despre posibilitatile de participare ca wildcard in vreo cursa oficiala din MotoGP 2016.
De cealalta parte, HRC (Honda Racing Corporation) a emis la randul sau un comunicat prin care anunta despartirea de Casey Stoner in termeni de recunostinta, subliniind importantul sau rol din ultimii cinci ani in cadrul echipei, dintre care doi ani ca pilot, in care a castigat titlul mondial (in 2011) precum si o multime de curse in competitia MotoGP. De asemenea, HRC subliniaza aportul australianului ca pilot de teste, dupa retragerea oficiala de acum trei ani, chiar daca, in realitate, Stoner nu a incalecat pe saua motocicletei oficiale mai mult de cateva zile pe an.
In fine, Casey Stoner a facut si el o declaratie oficiala plina de cuvinte frumoase, multumind Honda pentru oportunitatea oferita de a alerga in numele unui brand imens si a si castiga un titlu mondial, prietenilor si colegilor din echipa, apoi subliniind ca este o mare bucurie realaturarea la o echipa minunata, care i-a ramas mereu in suflet si ca abia asteapta sa lucreze, in noul concept implementat de Gigi Dall'Igna, cu cei doi piloti Iannone si Dovizioso.
De fapt, dincolo de aceste cuvinte frumoase, realitatea a fost putin diferita, in sensul ca australianul s-a simtit inutil la HRC, in conditiile in care s-a lovit mereu de ego-ul imens al lui Marquez, erijat in liderul echipei. Intre cei doi au existat mereu discutii, spaniolul declarandu-se nemultumit de rezultatele testelor facute de Stoner, considerand ca acesta a determinat o incetinire si timpi mai slabi. Pe de alta parte, se zvoneste ca solutia “de avarie” pentru strunirea bestiei RC213V, dupa cum se stie cu probleme in necorelarea puterii colosale cu sistemul de franare, care a dus la numeroase abandonuri, ii apartine australianului, care a gandit inlocuirea sasiului folosit in modelul anterior din MotoGP 2014 si a dus la un reviriment in urmatoarele curse.
De asemenea, Stoner a fost nemultumit in conditiile in care in timpul refacerii post-operatorii a lui Pedrosa, care a durat pret de trei etape, nu a fost desemnat ca inlocuitor, fiind preferat un alt pilot de teste al echipei, modestul (dupa prestatii) japonez Hiroshi Aoyama. Echipa a justificat ca Stoner a aratat ca este prea incet, pe de alta parte, testele la care a participat aratand ca nu e deloc adaptat la ceea ce inseamna RC213V.
In concluzie, in ochii multor specialisti si analisti din domeniu, despartirea lui Stoner de HRC era inevitabila.
Dincoace, la Ducati nu exista astfel de probleme. Desi Desmosedici GP15 a fost un pas urias inainte fata de modelele anterioare provenite din fabrica de la Bologna, motocicleta are inca multe puncte slabe, se pare ca majoritatea lor concentrate pe sasiu. Cu toate acestea, Iannone a fost o revelatie in 2015, fiind o amenintare reala pentru podium in fiecare cursa, in timp ce Dovizioso e un pilot solid si matur, tehnic vorbind, capabil sa ofere inca multe. De aceea, e nevoie de o mana serioasa de ajutor pentru ca Ducati sa faca Yamaha si Honda sa tremure in GP16, iar aici intra Stoner in scena, alaturi de colegul de testari Michele Pirro, un pilot foarte talentat si rapid. Australianul se asteapta ca sa lucreze mai ales cu accent pe aspectele fizice ale pilotarii, plus manevabilitate, in timp ce Pirro e asteptat sa isi puna amprenta pe factorul viteza.
Vom vedea ce va fi nou in echipa Ducati, in noul sezon, il vom vedea pe Stoner alergand in cadrul sesiunilor oficiale de testari ale modelelor de fabrica, de la Sepang, Philip Island si Qatar dinainte de inceperea sezonului si ne vom convinge daca lipsa mentionarii eventualelor wildcard-uri din comunicate reprezinta o omisiune voluntara sau nu.
motocicleta motogp, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”