Intr-adevar, au existat zvonuri, franturi de informatii si declaratii oficiale, ba chiar si niste brevete izolate care au privit diferite alte modele, de la “reinvierea” si trimiterea in productie a conceptului Recursion, sub forma unui proiect de cafe racer modern de 600cc, pana la noua Hayabusa de 1.400cc, insa e prima oara cand apare ceva oficial de la Suzuki care sa priveasca gama GSX-R.
Nu exista nici un dubiu, nu se poate pune problema de interpretari proprii, exista imagini despre motorul dezvoltat cu un turbocompresor si in desenele motorului (imaginile 7 si 8, unde turbocompresorul este identificat cu numarul 532 si tubul de admisie este indicat cu numarul 52), dar si imagini ale motocicletei din lateral, pline de detalii si in care acesta indica tehnologia supercharged.
Imaginea surprinzand laterala dreapta a unei motociclete indica in mod clar un model GSX-R750, prevazut cu noi admisii pe “nasul” carenajului, ce vor permite un influx urias de aer, necesar in camera compresorului. Daca ne gandim, e logic pentru un model 750 sa fie dotat cu un supercharger, in conditiile in care piata modelelor de 600cc si 750cc se surpa incet si sigur in privinta vanzarilor. A se vedea ce se intampla cu conationalii de la Honda, care vor elimina curand modelul CBR600RR. GSX-R750 va fi astfel parte din gama GSX-R a Suzuki, cu un trecut si o istorie de exceptie.
Celalalt desen, care surprinde partea stanga a unei motociclete, reprezinta in mare un model GSX-R1000, insa exista deja un curent de opinie care invoca faptul ca acesta ar fi o noua imagine a Haybusei, cu o caroserie mult mai sportiva decat am vazut inainte. Totusi, aceasta conceptie pare foarte putin probabila, deoarece acum cateva luni, Suzuki a avut amabilitatea de a prezenta noua Busa, e drept intr-o forma estompata si cu lumini reduse, iar modelele nu seamana.
Din acea prezentare publica a viitorului model Hayabusa s-a aratat ca se diferentiaza fata de actualul model, insa intr-o forma tranzitionala, adica pastrandu-se caracteristicile de baza ale aspectului. Da, sursele japoneze au tot vorbit de un model Hayabusa turbocharged de 1.400cc (ceea ce...), exista o posibilitate ca acest desen recent sa fie ceea ce ar dota si o Busa, insa nu e o Busa, sa fie clar!
Asa ca, deoarece GSX-R1000 lipseste din gama si deoarece a venit la pachet cu GSX-R750 si deoarece marea batalie se poarta pe motoare de un litru, alt model nu are cum sa fie. Interesant e de observat ca in desen se surprinde in imaginea cu laterala stanga teava de evacuare. Noul GSX-R1000 va avea conducta trecuta pe cealalta parte decat in versiunea actuala sau pur si simplu se va reveni la un sistem de doua tevi, ca in intervalul 2007-2012, inainte de impunerea evacuarii one-sided?? Vom vedea.
In tot cazul, un lucru e foarte clar: in centrul brevetului exista motorul (in ilustratie, 541 e aripioara superchargherului, iar 542 e admisia) si e prima oara cand astfel de lucruri au aparut in segmentul sportbike Suzuki si este o confirmare clara ca gama GSX-R va beneficia de un sistem cu turbocompresor. Din 2017? Probabil ca da, mai multe vom afla la saloanele moto majore ale acestei toamne.
motocicleta suzuki sportsbike gsx, motociclete, sportbike,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”