De ce a fost insa atat de asteptata aceasta motocicleta? Pai sa le luam pe rand. Intai, ar fi fost vorba de prima motocicleta integral noua, dupa lansarea modelului Continental GT, in octombrie 2013. De fapt, mai corect spus, re-lansarea acestui model, dupa mai multi ani. Iar RE Himalayan ar fi fost si prima lansare in noua epoca a Royal Enfield, in care sunt puse la cale planuri serioase si temerare de suprematie mondiala a producatorului indian in categoriile 250cc – 750cc, asa cum afirma in vara trecuta Siddartha Lal.
Apoi, Royal Enfield Himalayan inseamna o motocicleta retro-adventure, ceea ce in contextul actualei perioade inseamna un mare punct de interes. Sigur, problema nu venea neaparat din particula “retro”, caci brandul britanic produce dintotdeauna modele cu un look vintage, indiferent de epoca. Asteptarile erau legate de ceea ce urma sa presupuna inclinatia adventure a modelului.
In al treilea rand, tot anul trecut au aparut periodic imagini cu modelul aflat in testare, avand diferite infatisari si dotari, cand mai camuflata, cand mai expusa, dar foarte austera, astfel incat, cum se intampla in situatii de acest gen, legendele s-au creat pe loc, viguros, marea lor majoritate la mare distanta de realitate.
Si da, in al patrulea rand, pe langa suita de imagini spion, a existat si o suita intreaga de eventuale date de lansare, de asemenea, majoritatea inventate.
In orice caz, lucrurile s-au limpezit cumva acum doua-trei zile, cand au aparut imagini cu ceea ce s-ar vrea varianta finala, plus chiar azi, cand a venit comunicatul oficial privitor la data lansarii si a conferintei de presa, de pe 2 februarie.
Ceea ce a descumpanit cumva, in legatura cu ultimele imagini dezvaluite a fost absenta unui rezervor de combustibil mare, inlocuit de un rezervor obisnuit la care au fost atasate lateral doua canistre! Sigur, inca e vorba de o unitate de testare, insa si asa frapeaza varianta canistrelor atasate (oferite ca accesorii mai mult ca probabil), facandu-ne sa ne gandim la intentia de acoperire a unor distante mari, altfel spus, touring.
Daca asta a ridicat o spranceana, un alt detaliu e de natura sa linisteasca lumea. Pe rezervorul de combustibil, dar si pe coada motocicletei apare scris Himalayan. Pana la aceste imagini, Royal Enfield nu a avut absolut nici o pozitie oficiala sau neoficiala in legatura cu denumirea comerciala a motocicletei, deci aceste inscriptionari vin sa confirme aproape definitiv denumirea consacrata.
Un alt aspect de asemenea interesant e de natura sa ne retina atentia: motocicleta a fost dotata cu sistem ABS, care impreuna cu un convertor catalitic ce se intrevede in imagini, inexistent in precedentele imagini, fac dovada faptului ca modelul va invada Europa, fiind corespunzator in raport cu normativele Euro4 si cu prevederile intrate in vigoare de la 1 ianuarie 2016 in UE. Canistra de evacuare, asadar infatiseaza diferente minore, fiind acoperita cu crom si avand un scut termic.
Motorul a fost infatisat in imagini ca o unitate de sine-statatoare, vopsit in negru mat si aratand mult mai compact si mai bine. Se asteapta ca motorul sa fie in jurul a 400cc (se vorbeste mai exact de 410cc), cu un raport prietenos de compresie si cu cifre echilibrate in privinta puterii si cuplului, in mid-range. Daca va fi vorba de lansarea a doua versiuni, asa cum se vorbeste pe la colturi, atunci una va fi mult mai orientata spre touring, unde raportul ar fi in regula, dar daca va fi vorba si de acea versiune adventure, de care se tot aminteste, este posibil sa avem alte date in fisa tehnica.
Insa apropo de cele doua versiuni, o privire asupra anvelopelor dolofane de off-road, te duce cu gandul rapid la aventura pe teren accidentat. Ghidonul nu foarte amplu, are in dotare un parbriz mediu in vederea unei pilotari confortabile, precum si o consola de afisaje, trei la numar, din care se detaseaza un indicator de viteze separat (consola conceputa in premiera la Royal Enfield).
Asadar mai sunt cateva zile pana la infatisarea oficiala a mult-asteptatului model Royal Enfield Himalayan, facand mentiunea ca data lansarii, 2 februarie, se afla in preziua deschiderii salonului Auto Expo Show din New Dehli, India, unde era initial asteptata lansarea, dar la care Eicher Group (proprietarul brandului britanic Royal Enfield) nu va participa decat cu divizia de camioane.
motocicleta royal enfield, motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”