ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Operatia lui Pedrosa a fost o reusita, iar Honda confirma ca a apelat la Stoner, ca inlocuitor al spaniolului


Operatia lui Pedrosa a fost o reusita, iar Honda confirma ca a apelat la Stoner, ca inlocuitor al spaniolului
  06.04.2015

Operatia de vineri la antebratul pilotului HRC, Dani Pedrosa, a fost considerata un succes, spaniolul intrand de acum in perioada de refacere, estimata la aproximativ 6 saptamani, ceea ce va determina absenta la etapa Marelui Premiu al SUA (din 12 aprilie) si cea a Marelui Premiu al Argentinei (din 19 aprilie), in conditii normale.
Operatia lui Pedrosa a fost o reusita, iar Honda confirma ca a apelat la Stoner, ca inlocuitor al spaniolului - 2014

Dr. Angel Vilamor a realizat o fascietomie prin microchirurgie, indepartand membrana invelitoare a muschiului antebratului care se inflamase si determina durerile de care se plangea de o buna perioada Pedrosa. Procedura a fost una radicala, pentru ca in interventiile precedente s-a recurs la deschiderea membranei in vederea detensionarii, numai ca nu a dat rezultate. Dupa indelungi analize de-a lungul toamnei si iernii, durerile nu l-au parasit pe Dani Pedrosa, iar tratamentele nu au reusit decat sa amelioreze partial (mai exact in timpul testelor de la Sepang) starea antebratului. La prima cursa MotoGP din 2015, in Qatar, pilotul spaniol a afirmat ca plasarea sa pe locul 6 a fost cauzata de durerile atroce din antebrat, acestea sacaindu-l pe toata durata cursei. De aceea s-a ajuns “la cutit”, prea multe alternative de tratament nu au existat. Acest tip de afectiune este des intalnit printre pilotii de motociclete, in special modelele sport si superbike, bratele fiind solicitate mult, determinand presiune in zona musculara si inflamare a acesteia, ducand la dureri insuportabile si interminabile.

Dupa succesul operatiei de vineri, Dani Pedrosa nu va sta internat prea mult, urmand ca perioada de refacere s-o petreaca acasa, unde va fi monitorizat indeaproape, in vederea estimarii progreselor in timpul refacerii. Daca este foarte sigur ca va pierde cursele din Austin, SUA si Argentina, inca nu se pot face previziuni despre prezenta sa la Jerez, la Marele Premiu al Spaniei, din inceputul lunii mai, totul depinzand de capacitatea de refacere a antebratului dupa perioada de refacere, cu alte cuvinte, totul depinzand de ok-ul dat de medicul spaniol Vilamor.

In alta ordine de idei, anuntam zilele trecute ca locul lui Pedrosa va fi luat de pilotul japonez Hiroshi Aoyama. Numai ca intre timp au aparut informatii interesante, in presa de specialitate (site-ul MotoMatters, mai exact), potrivit carora o optiune serioasa pentru inlocuirea lui Pedrosa a fost pilotul australian Casey Stoner. Astfel, Honda Racing Corporate (HRC) a admis ca a avut loc o contactare a lui Stoner in vederea suplinirii absentei post-operatorii a lui Pedrosa, refuzata politicos insa de catre pilotul australian.

Operatia lui Pedrosa a fost o reusita, iar Honda confirma ca a apelat la Stoner, ca inlocuitor al spaniolului - Ducati

Casey Stoner s-a retras din full-time racing la sfarsitul anului 2012, ocazie cu care a declarat ca nu se va mai intoarce in MotoGP vreodata. Totusi, anuntul recent al lui Stoner de participare la Suzuka 8-Hour in iulie, pare a fi un semn ca niciodata nu trebuie sa spui niciodata. De aceea cei de la HRC s-au gandit ca nu strica o intrebare. Mai cu seama ca doua aspecte interesante ar fi atarnat in motivarea solicitarii: Stoner nu a alergat niciodata in cursele de la Austin si Termas de Rio Hondo, cele doua etape la care Pedrosa nu poate sigur participa, fiind adaugate la calendarul MotoGP dupa retragerea australianului, alaturi de faptul ca a petrecut trei zile pe modelul de fabrica Honda RC213V, in timpul primului test de la Sepang si ar putea fi considerat ca fiind familiarizat cat de cat si cu modelul de curse.

In plus, chiar daca nu a fost invocat direct si explicit, exemplul Troy Bayliss a fost greu de evitat. Cand Davide Giugliano de la Ducati World Superbike Team  s-a accidentat, Bayliss si el retras nu de multa vreme din competitie, i-a luat locul. Fanii au fost convinsi ca victoria si prezenta pe podium nu au cum sa scape echipei Ducati si lui Bayliss. Chiar daca au sfarsit prin a-l indragi si adula, fanii nu au zarit picior de Troy pe podium, el fiind mentionat in 2009 doar de top zece piloti; sigur, reprosurile nu sunt adresate australianului, la ora respectiva Ducati Panigale R nefiind printre cele mai competitive motociclete in respectivele curse.

Revenind la Stoner, e drept ca multa lume considera ca retragerea din MotoGP la doar 29 de ani si in glorie nu e dreapta si-n subconstient persista ideea ca va reveni, poate nu chiar imediat, in acest an. Si o revenire in postura de substituent al titularului, cum ar fi fost cazul cu Honda si Pedrosa, poate nu ar fi o idee proasta, dar din alta perspectiva, nici din randul ideilor cele mai inspirate. Ramane de vazut...

 

Tag-uri

motocicleta ducati, motocicleta honda, motocicleta suzuki, motocicleta ktm,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate