Iata ca unele informatii interesante despre side-by-side-uri au aparut in recentul raport anual al producatorului japonez aferent anului 2015. In timp ce Yamaha se refera la YXZ1000R ca fiind “singurul adevarat si pur side-by-side sportiv dezvoltat vreodata”, in raport apar referinte care arata ca se intentioneaza impingerea pachetului pur sport chiar mai departe, pe noi paliere.
O parte a raportului anual o reprezinta un interviu cu Hiroyuki Yanagi, presedinte, CEO si director reprezentant al Yamaha Motor Co. Ltd., care contine unele informatii deosebit de interesante: “Potrivit noului MTP (Medium-Term Management Plan – planul de management pe termen mediu), vom urmari cresterea mobilitatii personale prin dezvoltarea de produse in categoria care incorporeaza tehnologia leaning multi-wheel (LMW) folosita in Tricity, in dorinta de a realiza un ROV – roll-over-vehicle – pur sportiv”. Ca mentiune aparte, Yamaha utilizeaza des in raport acest termen ROV, care desemneaza in realitate segmentul side-by-side (sau UTV), fiind vorba doar de terminologie.
In traducere libera, tehnologia inclinarii, adica acel sasiu care se inclina in viraje, asigurand stabilitatea si securitatea vehiculului, tehnologie folosita deja si pe conceptul (anuntat totusi pentru productie) MWT-09, va fi utilizata in segmentul side-by-side pur sportiv, al carui unic (deocamdata) reprezentant este chiar YXZ1000R. Mecanismul LMW Yamaha foloseste un design in sectiunea sasiului ca paralelogram, care permite celor doua roti din fata (cazul vehiculelor cu trei roti) sa se incline simultan, mentinand in acelasi timp distanta constanta intre ele, iar fiecare roata din fata are propria consola cu furca telescopica, tuburile ruland in interiorul rotii.
Daca Yamaha va utiliza tehnologia LMW intr-un side-by-side sport, ei bine, are potentialul de a fi nu numai inovator, dar chiar si revolutionar. Desigur, ar trebui ca sasiul ar trebui sa fie mult mai robust pe un vehicul off-road de mare putere, decat pe un scuter sau chiar viitorul trike. Exista si un concept cu patru roti, Yamaha Tesseract, insa de asemenea, nu prezinta un sasiu robust. Ar fi interesant de vazut si simtit cum reactioneaza un UTV cu tehnologia sasiului de inclinare in viraje, ce ar putea sa imbunatateasca in rularea unui pur-sportiv ca YXZ1000R.
De asemenea, o sectiune din raportul anual a fost dedicata planului de dezvoltare a side-by-side-urilor Yamaha (la modul general, nu numai cele sportive), concret fiind vorba despre extinderea gamei. “Mergand mai departe, ne propunem sa ne crestem vanzarile si mai mult, prin introducerea unor produse ROV care sa implineasca asteptarile clientilor nostri, printr-o gama variata de produse, care sa cuprinda modele multifunctionale (adica hibridul recreational-utilitar n.n.), de agrement si modele pur-sportive”, se consemneaza in raport.
In aceasta sectiune, partea cea mai interesanta o reprezinta un grafic ce incadreaza actualele UTV-uri Yamaha pe o scala de la utilitare, la sport si de la personal, la multi-pasager, incluzand modelele YXZ1000R, Wolverine, Viking si Viking VI. In acest grafic, apar modelele ca atare, precum si siluetele lor separat, ceea ce s-ar traduce prin viziunea Yamaha de extindere si impingere a modelelor (viitoarele modele noi, probabil) inspre categorii noi sau hibride. Astfel YXZ1000R e impins si mai mult spre sport (desi e deja clamat pur-sport) si categoria personala, ceea ce evoca ce se spunea mai sus despre adoptarea tehnologiei LMW. Interesant e ca una dintre siluete arata un YXZ1000R mono-post, cea mai impinsa spre personal.
Graficul arata si un model posibil mono-post Viking, care a fost deplasat spre sport, plus inca unul care apare mult mai in segmentul sport decat Wolverine. Probabil ca acel Viking nu e decat o varianta sport cu doua locuri, dar ramane de vazut in viitor ce pregateste producatorul japonez.
In orice caz, se confirma interesul special al Yamaha catre segmentul UTV, in detrimentul segmentului ATV, cel putin in termenii raportului anual 2015, confirmand inca o data capacitatea de adaptare rapida a japonezilor la cerintele si tendintele pietii, poate cel mai flexibil producator din industrie si cel mai capabil sa ofere surprize inovatoare.
yamaha, sxs, side by side,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”