Yanmar este o companie japoneza din Osaka, infiintata in urma cu 104 ani si care are ca obiect fabricarea de motoare Diesel, masini si utilaje agricole, in special tractoare, dar si utilaje de constructii, motoare de barci etc., ce functioneaza in intreaga lume sub forma de unitati de productie, de distributie, de la inceputul anilor ’90 in Europa si din 1998 in SUA.
Scopul acestui parteneriat il reprezinta, fara indoiala, extinderea vanzarilor pe piata in crestere a side-by-side-urilor, in special a celor utilitare, folosind capacitatile tehnice de fabricare si know-how-ul combinate cu reteaua de dealeri foarte dezvoltata a Yanmar, orientata in special catre agricultori, fie ca e vorba de fermieri mici si mijlocii, fie ca e vorba de companii de exploatari agricole.
Cele doua companii japoneze impartasesc aceeasi viziune si aceleasi valori de creare si dezvoltare a pietelor prin Monozukuri (inginerie, fabricare si marketing) si nu se afla la prima colaborare, lucrand anterior in domenii industriale diferite, elicoptere fara pilot, generatoare sau utilaje de zapada.
Cererea de vehicule off-road cu valente utilitare a crescut exponential in continentul nord-american, iar in special, cererea de vehicule side-by-side utilizate intr-o serie de aplicatii, de la lucrari practice in agricultura si zootehnie, la transport de resurse materiale si umane, in zone mai putin accesibile. Sigur ca nu iese deloc din ecuatie si latura de agrement, in care side-by-side-urile sunt folosite in petrecerea timpului liber, de aceea majoritatea acestora sunt bivalente (sau hibride), utilitar-recreationale.
Tocmai in acest scop, Yamaha a lansat in 2013 Viking, un side-by-side cu 3 locuri, multi-scop, care ofera manevrabilitate si confort la superlativ, pentru ca un an mai tarziu, constructorul sa arunce pe piata si Viking VI, un model cu 6 locuri foarte performant, conferind un confort sporit inclusiv in situatia in care e vorba de un numar mai mare de pasageri, adica 6. Reamintim, aceste UTV-uri au un motor SOHC racit cu lichid in patru timpi de 686cc, cu transmisie Ultramatic V-belt, dotate cu sistem On-Command, diferential blocabil in 3 trepte, transmisie 2WD, 4WD, blocabila 4WD.
Cele doua modele side-by-side care urmeaza sa fie furnizate pe baza OEM de la Yamaha la Yanmar, vor capata un design exterior revigorat la specificatiile Yanmar, in special prin noi scheme de culori si scheme grafice, plus plasarea unor embleme si indicatii specifice Yanmar, ca produse cu motor nou pe benzina. Desigur, vor fi construite in continuare in fabrica Yamaha din Newnan din Georgia.
Sigur ca nu e greu de inteles ca parteneriatul dintre cele doua companii avand ca obiect vehiculele side-by-side nu inseamna decat prologul aparitiei unui nou jucator pe piata vehiculelor off-road, urmand exemplul cel mai cunoscut John Deere, care a inceput recent sa produca propriile vehicule ATV si UTV, alaturi de produsele cu care s-a consacrat de mai bine de un secol si ceva. Va fi, insa, foarte interesant de urmarit daca producatorul Yanmar va adapta aceste vehicule motoarelor Diesel pe care le produce de peste 100 de ani, ori daca se va folosi de motorizarea Yamaha, cum s-a intamplat si in alte cazuri.
utv yamaha viking, utv yanmar, side by side, sxs,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”