Masura se rezuma la Victory, brand-ul Indian, un adevarat “American Heritage” nu va fi afectat si continuand sa furnizeze celebrele sale modele din zona cruiser, cu care a impresionat o lume intreaga si incomodeaza pe mai departe celalalt brand istoric Harley-Davidson, dar si mai recentele intrari in piata ale italienilor, cu Moto Guzzi sau chiar Ducati sau realizarile japonezilor de la Honda sau Yamaha in segment.
Victory a luat nastere in 1998, iar fix de ziua SUA, pe 4 iulie, iesea de pe portile fabricii primul model, un V92C Antares Red & Black. Daca la inceput, Victory se parea ca va intra agresiv pe o piata dominata de Harley-Davidson si Indian, achizitia ulterioara de catre Polaris, care a reusit sa devina stapan si peste Indian, a schimbat planurile din mers. In plus, cifrele de vanzari, care pana la urma conteaza cel mai mult, au fost destul de modeste.
In ultimii doi ani, se parea ca cele doua brand-uri de sub umbrela Polaris Industries isi vor imparti piata, Indian continuand sa produca motocicletele emblematice cruiser, dezvoltand noi modele si imbunatatindu-le pe cele existente, iar Victory urmand sa se dezvolte intr-o zona sporsbike, inclusiv in directia modelelor cu motorizare electrica, gratie unui parteneriat cu o alta companie preluata de Polaris, Brammo.
Mai mult decat atat, lansarea fulminanta a modelului Octane a consolidat previziunile de mai sus, iar implicarea totala in proiectele TT Isle of Man si Pikes Peak arata ca Victory intra intr-o era noua. Ei bine, a intrat intr-una, dar din cele mai negre. Polaris a afirmat in comunicatul de presa ca va asigura pe mai departe piese si componente timp de zece ani de aici inainte, plus ca isi va respecta obligatiile contractuale rezultate in urma vanzarilor si garantiilor recente.
Nu vom cita din acest comunicat, plin de regrete si de oftaturi, dar incercam sa vedem ce se intampla in realitate. Anul trecut nu a fost foarte roz, ba dimpotriva, pentru colosul nord-american, rapoartele financiare aratand minusuri dupa minusuri, ce-i drept si in urma unor achizitii de rasunet, de cateva sute de milioane de dolari, cum a fost cazul agregatorului de piese de toate tipurile pentru toate tipurile de vehicule offroad si camioane, Transamerican Auto Parts Company. Care a fost doar una dintre achizitii.
Este clar ca achizitiile numeroase aveau sa se materializeze si in refluxuri in hartiile financiare, iar planurile de achizitie sa fie mult mai oneroase decat ar fi parut si intr-un context global dictat de concurenta, fluctuatii valutare, dar si de conditii meteo imprevizibile (iarna trecuta a fost un dezastru pentru iubitorii de snowmobile, ceea ce a dus la pierderi semnificative ale companiilor producatoare).
Daca in industria offroad Polaris sta inca bine, aflandu-se printre liderii de piata mondiala, in privinta motocicletelor si roadsterelor, deocamdata afirma ca se va limita la productia modelelor Indian din Spirit Lake, Iowa si a trike-urilor Slingshot din Huntsville, Alabama.
Insa ceva nu ne da pace, daca tot incercam sa intelegem printre randuri. Victory avea un mare potential in dezvoltarea sportsbike-urilor (fie cu motor traditional, fie cu motor electric), pe piata, aceste modele sunt cautate, inclusiv in SUA, un producator american tocmai si-a revenit, vorbim de Buell. Sa lase totusi de izbeliste Victory, pur si simplu si sa inchida un robinet profitabil? Dar de MV Agusta, ce ziceti? Anul trecut, existase o perioada in care se vorbea ca Polaris Industries ar fi fost foarte interesati in a da o mana de ajutor brand-ului italian (orice ar fi insemnat asta, preluare, parteneriat etc.), dupa care totul a intrat intr-o tacere profunda. Dupa ce brand-ul din Varese a luat cateva guri de oxigen prin implicarea unui consortiu anglo-rus, nu cumva a devenit si mai atractiv pentru materializarea zvonurilor din 2016?
Vom vedea ce se va intampla in directia asta in urmatoarele luni, precum si vom vedea daca se va arata cineva interesat de preluarea brand-ului Victory, un brand care nu e de colea, trebuie sa recunoastem. In orice caz, consideram ca lucrurile nu se opresc aici si vom mai avea parte de ceva surprize.
motocicleta Polaris, motocicleta Victory, motocicleta Indian, polaris,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”