Un sistem Timbersled reuseste sa converteasca un dirt-bike intr-un snow-bike, altfel spus, se pastreaza cadrul motocicletei, in timp ce in locul rotii spate este fixat un sistem cu senila, iar in locul celei din fata un ski. Astfel, un proprietar de motociclete de teren se poate bucura intregul an de vehiculul sau, fie pe roti, fie pe senila plus ski.
Desi mai multi iubitori ai snowmobiling-ului si jurnalisti din presa de specialitate asteptau sa vada replica Polaris la primul snow-bike de fabrica, iata ca se merge pe varianta kit-ului de conversie oferit de compania din proprietatea sa Timbersled, insa in 2018 cu o noua integral platforma denumita ARO.
2018 Timbersled ARO (pronuntat “arrow”, adica sageata) este complet nou de sus pana jos si de la varful ski-ului pana la spatele senilei. Aproape complet nou, caci din generatiile anterioare pastreaza lantul de antrenare (care insa a fost alungit) si amortizorul TSS (desi suporturile cu bile sunt noi).
Cu ajutorul companiei-mama Polaris, 2018 Timbersled ARO ofera mai multe imbunatatiri de ordin tehnologic, proiectate in primul rand pentru o manevrabilitate sporita, indiferent de teren si obstacole si pentru o mai usoara convertire a dirt-bike-ului in snow-bike si invers.
Incepand cu acest din urma aspect, trebuie spus ca o componenta cheie a asa-numitei tehnologii ARO o reprezinta “instalare cu 50% mai usoara si mai rapida”. Acest lucru se realizeaza printr-un sistem de insurubare-prindere directa, care nu necesita foarte multe unelte, nici macar in prinderea placii de ax. Polaris/Timbersled considera astfel ca va fi mult mai pe placul utilizatorilor, mai ales cei care nu au cunostinte avansate de mecanica sau care nu sunt interesati in a face modificari motocicletei.
O importanta componenta care creste manevrabilitatea si placerea de a pilota asa ceva e data de skiul si senila reproiectate cu alte dimensiuni. Senila noua Traverse Track este mai ingusta, cu un aspect diferit al paletelor, fiind mai mari in ideea de a creste tractiunea si a usura ridicarea. Senila are 29,2 cm latime x 6,35 cm Convex, in versiune de 120 inci (304,8 cm) sau 137 inci (348 cm) lungime. Inseamna in jur de 4 cm mai ingusta fata de versiunile anterioare.
Noul ski ARO a fost de asemenea reproiectat, cu noi talpici pentru o manevrare mai precisa, dar si cu o latime crescuta cu 15%, in total de 11,5 inci – 29,2 cm. Aceasta potrivire a latimii senilei si a skiului confera un raport de tractiune 1:1 noii platforme, conferind o stabilitate sporita mai ales in rularea lenta. Suspensiile au fost imbunatatite cu o crestere de aproximativ 33% ale cursei, pe fata fiind de 30,5 cm si pe spate cu 50,8 cm. Fiind vorba de mai multe modele, FOX ZERO Pro sunt amortizoarele standard, in timp ce pe un model editie limitata Snowcheck fiind vorba de amortizoare FOX ZERO QS3.
Una peste alta, tehnologia ARO aduce kit-ul de conversie la o greutate cu 5 kg mai mica decat in versiunile precedente. A se retine ca un al treilea mare atu al noilor modele.
Sistemul de franare merita si el o atentie deosebita, fiind vorba de o frana protejata cu un design industrial exclusiv. Sistemul de franare are un nou etrier cu pistonase duble, un cilindru principal de frana si discuri de franare. Ce e individualizat la acest sistem de franare ar fi o proiectare speciala care sa preintampine sau sa minimizeze formarea ghetii, oferind o franare performanta si constanta in toate conditiile meteo si pe toate cadrurile de motociclete posibile.
Printre alte caracteristici se remarca noua geometrie TTS care face sa nu mai fie necesara modificarea cutiei de aer de pe motocicleta originala. Din nou acest lucru vine in intampinarea utilizatorului care nu vrea sa-si modifice motocicleta sa in raport cu cerintele unui kit de conversie, deci se poate numi astfel al patrulea atu major al 2018 Timbersled ARO.
Ultimul atu al noului kit de conversie il reprezinta preocuparea pentru cei mai tineri piloti, care doresc sa se initieze in ultimul trend al sporturilor pe zapada, snowbiking-ul. In sfarsit, Timbersled a scos un kit de conversie adaptabil la modelele mici, de 110cc: ST 90 Ripper. Are o senila scurta, de doar 90 inci – 228,5 cm, fara anti-derapant, oferind o experienta deosebita chiar in portiunile cu zapada deloc mare.
Pentru 2018, Timbersled ofera urmatoarele modele: ST 120 Raw, kit ramas practic neschimbat fata de modelul 2017, ARO 120 cu amortizoare FOX ZERO Pro, ARO 137 cu amortizoarele FOX ZERO Pro, 90 Ripper pentru motociclete de 110cc, plus versiunile editie limitata ARO 120 LE si ARO 137 LE, cu amortizoare FOX SQ3 si culori personalizate.
snowmobil polaris, snowmobile,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”