Comunitatea iubitorilor de snowmobile e destul de numeroasa in America de Nord (vorbim de zonele montane si cele nordice ale SUA si de Canada, evident), chiar daca exista o departajare intre iubitorii de curse pe sanii si cei care utilzeaza snowmobilele ca mijloc de transport pe timp de iarna, evident, cu cat mai multe valente utilitare, cu atat mai bine. Numai ca nu se poate vorbi de doua tabere, cu interese diferite, deoarece cei din a doua categorie stiu ca multe dintre lucrurile lansate pe saniile de curse, ajung maine (adica in urmatoarele lineup-uri) si pe saniile pe care le utilizeaza in alte scopuri decat cursele.
In privinta producatorului american de snowmobile Polaris, nu prea a fost totusi cazul, deoarece translatia a fost cumva inversa. Mai exact, sasiul celebru AXYS, prezent de cateva sezoane pe modelele Rush, Switchback sau RMK, au ajuns pe noul model 600R Race Sled, dezvaluit cu ocazia amintita. Dotat cu sasiu de inspiratie AXYS, avand panourile unghiulare AXYS in carenaj, modelul de cursa ajunge sa semene vizual cu modelele “normale” amintite. Sau pe scurt, de data aceasta, modelul de competitie a urmat modelele de consum.
Desigur, nu e vorba de o copie 1 la 1, caci aceasta versiune de caroserie AXYS este cu 10 inci (25,4 cm) mai ingusta decat caroseria similara a modelului de anul trecut 600R IQ Race Sled. Unde s-a mai auzit de asa ceva? A, da, in cazul Ski-Doo, in care sasiul REV Gen 4 a determinat ca in unele publicatii sa desemneze modelele MX Z X cu noul motor 850 drept snowmobilul anului. Ca fapt divers, panourile caroseriei AXYS de pe modelele Pro-RMK sunt deja si mai inguste decat exact acelasi tip de carenaj de pe modelele Rush sau Switchback, asa ca iata cum ia nastere o tendinta care poate duce spre ingustare si mai mare pe viitor. Sau nu.
Noul model integreaza si un nou sistem de directie, ceea ce deplaseaza ghidonul pe un plan cu un unghi mai ascutit cu 13,5 grade. De ce? Impreuna cu noile panouri laterale, permite pilotului sa ajunga mai in fata si mai jos fata de pozitia sasiului in viraje, ceea ce inseamna o intrare si o iesire din aceste viraje mult mai rapida, asa cum declara designer-ul Polaris Matt Prusak.
“Din primul moment, atentia noastra a fost concentrata pe imbunatatirea performantelor in viraje”, afirma Prusak. El mentioneaza ca anteriorul model de curse s-a dovedit foarte competitiv impotriva tuturor, cu exceptia marii legende a snocross-ului Tucker Hibbert, unde a observat in diferite competitii un avantaj in viraje, care a trebuit speculat.
Prusak a continuat: “Este cel mai ingust snowmobil pe care l-am proiectat pana acum, asa ca a trebuit sa rearanjam (componentele si sistemele) totul.” Iar prin totul se intelege si sistemul de admisie, si cel de evacuare, cu totul noi, ambreiajul imbunatatit si redus ca greutate, o noua curea, de asemenea. Cu acelasi vant al innoirii, noua sanie 600R Race Sled are acum si scarite pentru picioare noi, un nou bord cu afisaj MessageCenter.
De altfel, sistemul de directie si arhitectura panourilor au fost folosite de ceva vreme de pilotii brandului Pro Open in sezonul de snocross anterior si au recunoscut o diferenta notabila fata de versiunea de baza, probabil fiind un motiv foarte intemeiat sa puna la cale producerea unui model nou, pe care publicul l-a apreciat la Sno Baron’s Hay Days, adica 2017 Polaris 600R Race Sled.
Trecand la celelalt model, Polaris spune in comunicatul care a insotit lansarea noului model 2017 Polaris Rush XCR, in versiunile 600 si 800, ca timp de peste 60 de ani a impins pachetul tehnologic in cursele de snowmobile si pentru castig, dar mai ales pentru dezvoltarea motorului, suspensiilor si sasiului in modelele de productie, iar in aceasta iarna trebuie celebrat unul dintre cele mai legendare nume in istoria competitiilor XCR, reintors in modelele cele mai noi Rush. XCR apare la inceputul anilor ’90, pe o sanie care a fost o replica foarte apropiata de modelul care a dominat copios cursele de cross-country si l-a trimis pe Jack Sthruthers direct in Hall of Fame.
La fel ca si modelele XCR originale, noile 600 si 800 XCR sunt gata de curse, dupa ce inginerii Polaris si-au atins obiectivele ambitioase stabilite: greutate redusa, rezistenta si durabilitate, cu componente dovedite in curse ale suspensiei, precum pivotul spate, cu sasiu AXYS care confera un control Rider-Balanced in virajele plate, o manevrabilitate sporita in orice conditii si un control foarte precis peste denivelari. Suspeniile au un rol absolut vital in optimizarea transferului de greutate, vorbind aici de PRO-XC Suspension with Active Pitch Control, plus Independent Front Suspension, dotate cu amortizoare Walker Evans, proiectate pentru stiluri de pilotaj personale, dar si conditiile meteo si de teren.
Modelul 800 are bineinteles motorul cu o acceleratie de neegalat 800 Cleanfire H.O., cel cu valve de evacuare controlate electronic in 3 trepte, o pompa electronica de ulei care elimina surplusul nedorit de putere pe pinion, VForce Reeds care ofera pedalei de acceleratie un raspuns instantaneu, arbore cotit usor si pistoane canelate.
Asadar, cele trei mari nume ale snowmobiling-ului si-au aruncat in focul luptei modelele de curse, anuntandu-se o confruntare stransa in competitiile sezonului actual si o sursa de inspiratie pentru modelele de consum.
snowmobile, polaris, snowmobil polaris,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”