ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Polaris isi serbeaza 10 ani de RZR si explica decizia privind inchiderea Victory Motorcycles


Polaris isi serbeaza 10 ani de RZR si explica decizia privind inchiderea Victory Motorcycles
  19.01.2017

Anul 2017 incepe intr-un mod destul de interesant si totodata neconventional pentru Polaris Industries. Pe de o parte, side-by-side-ul model RZR implineste 10 ani de existenta, lucru care obliga compania in mod necesar la macar modele in serie limitata, daca nu direct la o imbunatatire (mai ales ca in segment, concurenta s-a acutizat), pe de alta parte nu s-a mai petrecut nici o achizitie de rasunet, ci dimpotriva, o renuntare de rasunet, la motociclete gama Victory.

S-o luam pe rand. In 2007 Polaris avea sa schimbe lumea off-road pentru totdeauna cu lansarea modelului de side-by-side pronuntat sportiv RZR 800. Acesta a fost un vehicul de o latime mica, 50 inci (1,27 m), cu un centru de greutate inteligent si eficient plasat, o manevrabilitate de neegalat, performanta impresionanta la sol si o acceleratie de neegalat multa vreme in domeniul sportiv si competitional.

UTV RZR 800


Modele RZR Polaris UTV

Ideea de la care s-a pornit a fost simpla: multe trasee nu depaseau latimea de 50 de inci, iar pe acestea se descurcau numai ATV-urile, ce se puteau strecura pe potecile din padure. UTV-uri existau, desigur, insa Polaris a trebuit sa reproiecteze intregul concept side-by-side, asa ca s-a prezentat complet diferit de ceea ce era pe piata. Popularitatea RZR dainuie iata peste un deceniu, chiar daca in segmentul sport au aparut rivalii de la Can-Am, Yamaha sau Kawasaki. Asteptam sa vedem cu ce se va prezenta Polaris in acest an aniversar, in privinta modelelor RZR.

Trecand la marea bomba a inceputului de an, inchiderea Victory, o sa facem o referire la interviul pe care cei de la Motofire.com l-au luat lui Grant Bester, Managing Director EMEA, Growth Markets la Polaris Industries, cautand ceva mai multe explicatii despre neasteptata decizie.

Victory Racer Red

Conform lui Bester, a fost o decizie foarte grea, in conditiile in care Victory a reprezentat intrarea in industria moto a Polaris, fara de care n-ar fi fost posibila nici achizitionarea Indian. Decizia a fost luata pe considerente de prioritate, in conditiile in care in Europa apar anual o sumedenie de modele, dar si pe considerente de evitare a canibalizarii, culmea, intre cele doua branduri.

Dovada unei astfel de canibalizari este chiar ultimul model lansat de Victory, Octane. Au existat destule voci care au spus ca Victory Octane reprezinta o versiune adaptata a modelului Indian Scout. Bester spune ca lucrurile au stat putin invers, adica Octane a fost initial programat pentru productie, insa s-a decis in ultimul moment ca Scout sa ii ia locul in fabrica. Nici o problema, ele au fost pe linii distincte si separate de dezvoltare si nu se poate spune ca s-au imprumutat reciproc. Mai mult de jumatate din componentele Octane au fost unice pentru brand-ul Victory, fara sa fi fost ceva reprodus “de peste gard”.

Grant Bester

S-a vorbit apoi de acea impartire imaginara si artificiala a brand-urilor, cu Indian pastrat pentru modelele din asa-numitul American Heritage si orientarea Victory catre racing si putere, plus ulterioara achizitie a Brammo, care parea ca va da sens si productiei de modele electrice. Numai ca Bester explica foarte clar ca oricum, ceea ce tine de Victory, ca proprietate intelectuala, ramane in patrimoniul Polaris si poate sa utilizeze cum si incotro doreste ceea ce s-a acumulat pana in prezent la Victory. Altfel spus, el explica situatia prin faptul ca brand-ul Indian e foarte elastic si pretabil, astfel incat nu e exclus sa se preteze inclusiv la modele de curse (o dovada fiind si abordarea Indian a curselor Flat Track cu FTR750 Indian, un model foarte agresiv) si de ce nu, la modele electrice. Si apropo de Indian FTR750, a fost motocicleta care a starnit cel mai mare interes in ultimii ani, dintre toate modelele Indian.  

In principiu, Grant Bester nu a adus foarte multe noutati peste comunicatul Polaris, insa a explicat franc situatia si perspectiva companiei. Sa nu uitam ca Indian totusi are o venerabila varsta de 116 ani, fata de numai 18 ai brand-ului Victory si ca reprezinta o bucatica din istoria moto a SUA, asa ca o inchidere a Indian ar fi starnit mari nemultumiri, dincolo de calculele profitabilitatii. In plus, Indian se bate de la egal la egal si de multe ori invinge brand-ul concurent Harley-Davidson, asa ca dispensarea de acest producator nu se dovedeste tocmai o manevra economica inteleapta.

Tag-uri

motocicleta Victory, polaris, sxs polaris, side by side, polaris rzr,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate