Ca design, multa lume poate sa-l considere, pe buna dreptate, inestetic, ca sa nu spuna direct urat, dar avand in vedere destinatia sa, devine clar ca primeaza minimalismul, functionalitatea si utilitatea cazona. Asa ca nu design-ul a fost prioritatea constructorului, chiar daca pentru fanii echipamentelor si vehiculelor militare poate aparea de-a dreptul atragator. Mai ales ca da, nu a fost designul prioritatea, dar nici n-a fost neglijat, avand ca model vechiul Jeep M38 sau M38A1a, cu aspectul sau cubic si aranjamentul platformei din spate, asta daca ne citesc ceva fani ai serialului M.A.S.H.
Insa ca vehicul, cu tot ceea ce poate el sa faca, a fost conceput ca un adevarat catar de povara, tenace si robust, puternic si desigur, mai iute ca un astfel de patruped, putand tine in sa un pasager si cara echipament pe cargo decks, peste orice teren accidentat. Adica in jurul a 270 kg, distribuiti 90 in fata si 180 in spate.
Suspensia dubla fata A-arm limiteaza reculul simtit de pilot si sistemul power-steering controlat si asistat limiteaza solicitarea si oboseala conducerii, indiferent cat de accidentat ar fi terenul. Iar daca acesta este foarte accidentat, iar vehiculul intra in impas, un troliu plasat in fata rezolva imediat problema, putand tracta sau auto-tracta pana la 1.360 kg. Insa imaginea completa este data de roti, Stamped Steel, proiectate cu anvelope fara aer (Polaris TerrainArmor), care nu numai ca sunt extrem de rezistente, dar realmente musca din teren. Si evident, focul inamic nu le afecteaza. Inclusiv in situatia in care Sportsman MV 850 “TerrainArmor” Edition cara in acele momente sarcini excedentare.
Polaris motorizeaza acest vehicul militar cu motorul sau in patru timpi, de 850cc, in doi cilindri SOHC, facandu-l capabil sa abordeze cu usurinta denivelarile, terenurile inclinate si tot ceea ce nu are legatura cu asfaltul intins. Si pentru ca special de aceea a fost conceput, iar abilitatile de conducere off-road sa nu fie restrictive si obositoare excesiv, Polaris Defense a gandit dotarea Sportsman “TerrainArmor” cu ADC (Active Descent Control) si EBS (Engine Braking System) care sa monitorizeze si asiste franele, suspensiile si coborarile la viteze mai mici de 25 km/h. In plus transmisia automata elimina nevoia existentei manetei de coordonare si trecere a sistemului AWD/2WD intr-o directie sau alta, oferind posibilitatea pilotului tractiunea si flexibilitatea de care are nevoie pe teren accidentat, fara prea multe batai de cap.
Iar la toate acestea se adauga un sistem de aprindere keyless, convenabil pentru utilizarea de catre mai multi piloti, fara nevoia de a avea mai multe seturi de chei duplicat. Ca o concluzie, Polaris Sportsman MV 850 “TerrainArmor” Edition reprezinta quintesenta a ceea ce se numeste ATV, mult mai dur (inclusiv ca imagine), mult mai robust si in acelasi timp, relativ usor la 440 kg, mult mai simplu de condus decat ATV-urile civile, probabil ca si mult mai eficient in multe privinte (ma gandesc numai la faptul ca in cazul rotilor si anvelopelor, s-au taiat niste cheltuieli din start, indiferent pe unde ai hoinari cu el). Si cum afirma autorul articolului pe care l-am adaptat din Top Speed, vopsit in Real Camo, acest ATV ar putea starni invidia in randul multor iubitori de aventuri off-road.
atv polaris, atv, polaris, polaris sportsman,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”