In timp ce unele sectoare ale industriei powersport par sa fie in declin in ultimii ani, segmentul de UTV-uri sport este, in continuare, infloritor. In ultima perioada, producatorii s-au apropiat de borna de 100CP fara, insa, sa o atinga. Acum, aproape fiecare model nou aduce nu numai imbunatatiri in ce priveste caii-putere, dar si din punct de vedere al inovatiei, designului si tehnologiei, iar cu modelele Polaris RZR XP Turbo EPS si Can-Am Maverick X ds Turbo in prim plan in 2016, acesta se dovedeste a fi un an minunat pentru impatimitii de UTV-uri. Cel mai important aspect, care a uimit pe toata lumea, il reprezinta motorul de 144cp si 925cc al RZR XP Turbo EPS. Desi capacitatea este cu 50cc mai mica decat a Maverick X ds Turbo, dezvolta cu 13 cai-putere mai mult decat acesta din urma, fiind, momentan, cel mai puternic UTV disponibil. Sistemul de transmisie de pe Maverick este de tip CVT (Continuously Variable Transmission), cureaua ranforsata fiind mai rezistenta si mai rigida fata de o curea traditionala, in timp ce Polaris echipeaza RZR cu transmisia sa PVT (Polaris Variable Transmission), despre care spune ca este cel mai performant sistem de acest tip existent vreodata pe un RZR. Injectia este EFI pe ambele modele, dar Maverick beneficiaza de sistemul ITC (Intelligent Throttle Control) patentat de Can-Am, care ajuta la livrarea constanta de combustibil, chiar si atunci cand piciorul riderului nu este pe pedala de acceleratie, de exemplu din cauza denivelarilor intalnite. In ceea ce priveste dimensiunile, RZR XP Turbo este mai mare in toate privintele. Are 678 kg, cu 45 mai multe decat Maverick, este mai lung cu 5 cm si ampatamentul sau este de 2286 mm, cu 51 mm mai mult decat modelul Can-Am. Si garda la sol a RZR este mai mare (34,3 cm fata de 33 cm), datorata, in principal, anvelopelor mai mari. Ambele vehicule sunt echipate cu anvelope Maxxis BigHorn - Maverick, cu varianta de 28 inci, iar RZR cu varianta standard de 29 inci. Polaris a incorporat pe modelul RZR XP Turbo amortizoarele FOX Internal Bypass folosite si pe editia de anul trecut, iar Maverick dispune de suspensia spate TTI (Torsional Trailing arm Independent) a Can-Am, cu amortizoare FOX Podium RC2. Servodirectia, care a devenit, treptat, din echipament optional unul standard, nu lipseste de pe aceste doua UTV-uri. RZR ofera servodirectie EPS, iar Maverick - DPS (Dynamic Power Steering), care ofera trei trepte de asistenta, fiind utila deoarece unele situatii nu necesita servodirectie, fiind mai indicat ca riderul sa simta mai bine vehiculul si contactul cu solul. Din punct de vedere al pretului in S.U.A., cei 13CP in plus fac RZR XP Turbo sa fie putin mai scump: 24999 dolari, fata de 22999 dolari pentru Maverick X ds Turbo. Suntem siguri ca lupta pentru suprematie nu se va opri aici, iar Can-Am va incerca sa castige si lupta cailor-putere.
UTV Can-Am Maverick 1000R X ds Turbo, utv Polaris RZR XP Turbo EPS,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”