Atunci cand vine vorba de amortizoare pentru SXS-uri, toata lumea se asteapta la performante uimitoare in orice situatie. In general, daca sunteti posesor al unui vehicul 4x4 offroad tip UTV, mai mult ca probabil nu il utilizati doar pe un anumit teren. De obicei, iesim la plimbare pe trasee neamenjate, unde pot fi intalnite portiuni stancoase sau de unde nu lipsesc copacii, suprafete care impun in mod normal o calatorie intr-un ritm mai lent. Exceptand cazul in care conduceti pe drumuri murdare cu noroi si apa adanca, majoritatea traseelor se compun din teren accidentat. De fapt, cu cat un teren este mai accidentat, cu atat mai bine, deoarece doar asa ai ocazia sa te bucuri de experiente cu adevarat incitante.
UTV-urile sportive de azi, ca de pilda cele Arctic Cat Wildcat, Can-Am Maverick sau Polaris RZR au crescut mizele privind capitolul suspensii. In decursul ultimilor ani, producatorii au ajuns de la 9 inch la 18 inch. Asadar, sub aceste auspicii, calatoriile au devenit suportabile la orice viteza, pe orice traseu. Actualizarile de la un RZR 800 la un RZR XP 1000 aduc o diferenta semnificativa atunci cand este implicat un traseu dur, cu obstacole din cele mai dificile.
Riderii care prefera pustietatea desertului si se distreaza pilotand prin dunele de nisip, se confrunta cu sectiuni si tranzitii abrupte, salturi si cornise care impun necesitatea unor socuri performante, capabile de a absorbi impacturile cauzate de rularea cu viteze mai mari. In general, UTV-urile echipate cu socuri Walker Evans sau amortizoare Fox nu sunt destinate sa exceleze intr-un anumit punct, ci mai degraba sa ofere performante per ansamblu. Bineinteles, exista mereu loc pentru imbunatatiri. In apararea producatorilor de amortizoare, putem spune ca acestia se axeaza pe construirea unui pachet pe care OEM il testeaza pe o varietate larga de terenuri, dezvoltand o functionalitate eficienta in orice situatie. In general, amortizoarele sunt prevazute numai cu clesti de compresie si sunt destinate functionarii in sarcini partiale. In cazul rularii pe dunele de nisip, compresia este intarita pentru impacturi mai grele. Chiar si cu cele mai moderne ajustari, este practic imposibil de obtinut calatoria optima, la care visezi.
In afara de verificari periodice (sau imediat daca ati avut de-a face cu un accident sau o rasturnare a vehiculului,) ale transmisiei si cadrului, trebuie sa observati si dedesubtul UTV-ului / ATV-ului – acesta trebuie sa stea drept pe o suprafata la nivel. In caz contrar, poate fi vorba de amortizoare stricate. In acest caz, se impune inlocuirea acestora. Va recomandam sa achizitionati echipamente si accesorii pentru UTV numai de la producator sau distribuitori autorizati!
fox shocks, utv, side by side,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”