Pare sa fie o reinviere a problemei, dupa ce o tentativa similara a fost blocata anterior, in 2009, iar decizia parea sa ia drumul definitiv al uitarii. Analistii economici arata ca readucerea pe tapet a masurii vine ca un fel de raspuns dat politicilor Uniunii Europene in privinta carnii si produselor din carne. Da, ati citit bine. SUA si UE se afla intr-un fel de “razboi rece”, declansat de unele masuri ale Uniunii care stabilesc majorarea tarifelor pentru produsele din carne si carnea venite din SUA.
Si totusi, iata ca tarifele de import 100% ale motocicletelor si scuterelor europene sunt puse in balanta cu masurile de majorare ale tarifelor privind carnea venita din SUA. S-a incercat o apropiere politica, la un moment dat, apropo de alegerea lui Donald Trump in functia de presedinte al SUA, cel care a tot sustinut in campania electorala ca va proteja la maxim producatorii americani, insa deocamdata Trump nu a fost investit in functie, iar mergand pe fir, jurnalistii au descoperit ca e vorba doar de un raspuns la masurile europene.
Astfel, se va ajunge ca un model KTM RC390 sa coste peste 11.000 dolari, iar un scuter Vespa Primavera 150, cu un pret de 4.900 de dolari in showroom-urile americane sa coste 9.800 de dolari. Va fi foarte clar ca la astfel de preturi, producatorii europeni vor inchide pravaliile si se vor intoarce acasa, in timp ce consumatorul american sa ramana fara o multime de modele pe care le dorea.
Analistii economici merg si mai departe, aratand ca masura ar fi un bumerang, pe care investitorii mici si mijlocii l-ar incasa direct in fata, in conditiile in care multi dintre angajati utilizeaza astfel de motociclete si scutere, fie in scopuri personale, fie in scopuri profesionale (curierat, home-delivery, de exemplu) si perspectivele ar fi destul de neplacute.
De asemenea, masura ar afecta o multime de modele streetbikes, dirtbikes, scutere (italiene, in principal), motociclete de trial, ceea ce va duce si la un colaps in competitii sportive de toate felurile. Exista, astfel, o sabie a lui Damocles deasupra a o multime de branduri importante, precum: Aprilia, Beta, BMW, Ducati, Fantic, Gas Gas, Husqvarna si KTM, Montesa, Piaggio, Sherco, Scorpa, TM si Vespa, plus o serie de branduri mai putin sonore. Mai mult, daca acestea ar iesi de pe piata americana, o unda de soc ar lovi si piata pieselor originale de schimb, cu pret crescut de asemenea.
American Motorcyclist Association (AMA) a si luat pozitie, emitand un comunicat prin care arata ca “nu exista nici o legatura logica intre motocicletele europene si disputa asupra carnii si produselor de carne. Cresterea preturilor motocicletelor nu va rezolva litigiul comercial existent, in schimb ar pedepsii cumparatorii americani de motociclete europene si va provoca daune grave si potential ireversibile pentru proprietarii de afaceri mici si mijlocii, mai ales distribuitorii acestor vehicule. In plus, cetatenilor li se refuza brutal accesul la modele concurentiale, cheia stilului de viata american si motorul bunastarii a milioane de familii americane”.
Deja exista doua petitii, una via Federal eRulemaking Portal, una chiar printr-un formular pus la dispozitie de chiar AMA, unde consumatorii pot adauga si comentarii despre efectul masurii. Mai mult, cei care doresc sa faca mai mult decat simple comentarii, sunt asteptati pe 15 februarie 2017 sa participe la audierile preliminarii in procesul de adoptare a deciziei.
motociclete, scutere,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”