Astfel, s-a ajuns la situatia in care s-a considerat MV Agusta in faliment, in timp ce alte site-uri au denaturat realitatea si s-au lansat in speculatii. Foarte interesant e altceva: exista doua bazine de drept distincte: cel anglo-saxon si cel romano-german, americanii si englezii facand parte din primul, in timp ce italienii, francezii (si romanii) facand parte din al doilea. Exista institutii de drept specifice fiecarui bazin, exista proceduri distincte in cadrul unor institutii similare si tot asa.
Atunci cand unii jurnalisti (in special anglo-americani) au avut dubii asupra institutiei de drept fiscal “concordato in continuita”, au preferat sa o asimileze celebrului Chapter 11 of United States Bankruptcy Code (adica legislatia ce guverneaza falimentul in SUA), ca sa explice cititorilor despre ce e vorba. Desigur, e vorba de jurnalisti specializati in moto, nu in drept, insa e important de stiut ca acest Capitol 11 are unele puncte comune cu “concordato in continuita”, insa mult mai multe puncte diferite cu acesta.
Probabil ca daca s-ar fi pus problema filialei din SUA a MV Agusta, concluziile de faliment ar fi fost corecte, insa aceasta filiala nu e implicata in vreo problema financiara, cel putin in vreuna grava. Ca atare, procedura “concordato in continuita”, una foarte complexa si anevoios de explicat, nu inseamna deloc faliment.
In mare, e vorba de o colaborare a MV Agusta cu partile interesate – in special creditorii sai – in vederea formularii unui plan ce permite producatorului continuarea operatiunilor specifice, ducand la anumite modificari de termeni si termene ale contractelor din care izvorasc obligatiile de plata. Un fel de inghetare temporara a datoriilor, menita sa ofere bula de oxigen companiei italiene sa produca, sa incaseze si la final sa-si plateasca datoriile catre creditori. In data de 8 aprilie, compania va trebui sa prezinte acest plan si daca partile interesate – creditorii, angajatii reprezentati prin sindicate si institutiile bancare – vor fi de acord cu acesta, productia se va relua si termenii vor fi redesenati.
Aceste scurte si succinte explicatii permit a se intelege cat de diferit este mecanismul acestui concept, spre deosebire de cel al falimentului. Si asta reiese inclusiv dintr-un interviu luat bossului MV Agusta Giovanni Castiglioni. Jurnalistii de la MotorCycleNews (MCN) au preferat sa-si lase colegii in mijlocul speculatiilor si confuziilor si sa mearga direct la sursa, sa lamureasca putin lucrurile.
Principalele aspecte au fost punctate distinct. Castiglioni a recunoscut ca „problemele noastre actuale de lichiditati au venit din cheltuielile exagerate cu cercetarea si dezvoltarea unor modele de motociclete noi, de-a lungul ultimilor ani. Numai ca ni s-a relevat din cercetarile noastre ca acum clientii nostri doresc un alt tip de MV, care presupune regandirea gamei de modele si ne vom concentra pe asta in viitor”. In acelasi timp, Castiglioni recunoaste si faptul ca volumul productiei a fost mult prea mare, chiar daca modelele premium de superbike F4 si tourer-urile rapide, inclusiv Turismo Veloce 800, au fost bine primite, le-au produs in numar mare, 15.000 - 20.000 unitati pe an si ar fi ideal sa se rezume doar la cateva mii.
Deci pana aici e clar: MV Agusta va reduce productia modelelor-vedete ale sale la un numar rezonabil, iar gama se va diversifica in conformitate cu dorintele clientilor. Probabil ca aceste aspecte vor fi punctate in planul ce va fi prezentat la data de 8 aprilie.
Mai departe, s-a vorbit despre incercarile de a se atrage fonduri, in asa fel incat datoria de 40 de milioane de euro sa fie acoperita in termen rezonabil. „Urmarim sa restructuram datoria actuala si sa cautam noi investitori. Nu a fost nimic semnat in acest moment, in privinta investitiilor, insa exista unele discutii”, a declarat seful MV Agusta, fara sa doreasca sa detalieze. Avand in vedere ca totusi vanzarile nu au stat deloc rau in ultimii ani, avand loc o crestere cu peste 30% a vanzarilor din 2015 fata de anul anterior, compania poate aparea dintr-o anumita perspectiva atragatoare in ochii unor investitori.
Evident, in finalul interviului a fost atins si subiectul Mercedes. La intrebarea arzatoare „Va achizitiona Mercedes AMG intreaga companie MV Agusta?”, presedintele MV a fost ferm si transant: „Vreau sa continue productia la MV, compania sa functioneze. Nu sunt interesat in vanzarea ei”. Amintim ca au fost o serie de zvonuri in privinta achizitionarii de catre concernul german a restului de 75% dintre actiunile MV Agusta, in conditiile detinerii la acest moment a sfertului din actiuni.
Giovanni pare din alt aluat decat tatal sau, proprietarul anterior al societatii, pe care a vandut-o in cateva randuri si a reachizitionat-o pe sume modice. Se spune, cu titlu de zvon, ca nu a vrut sa auda de o asezare la masa discutiilor cu reprezentantii Mercedes, avand ca subiect vanzarea companiei. Iar acest interviu arata ca acest zvon ar putea fi foarte adevarat.
Va fi interesanta desfasurarea evenimentelor mai departe, insa in situatia companiilor aflate in situatii precare, timpul nu e tocmai un aliat si lucrurile se pot precipita la un moment dat pana la a deveni incontrolabile.
motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”