In primul rand, Schaller a aratat ca BMW (evident Motorrad, asa cum vom folosi mai departe) si-a setat niste planuri ambitioase ca pana in 2020 sa ajunga sa vanda anual 200.000 unitati pe an, o crestere semnificativa fata de cele 116.000 unitati pe care le produce in prezent. “Septembrie de septembrie, tragem linie si suntem peste anul precedent, anul acesta incercam sa ridicam vanzarile consistent prin lansarea noului Scrambler, dar si al modelului mini G310R, in ultimele trei luni ale anului. Cam peste tot, piata e cam plata (?!), dar speram sa ridicam vizibil numarul de unitati vandute, comparativ cu anul trecut”. Afirmatia apare putin ciudata, cel putin din perspectiva raportarilor diferitilor producatori care arata ca dimpotriva, piata e in plina crestere. Poate doar e vorba de o crestere mai lina si poate e vorba de piata de desfacere a modelelor BMW. In fine, mergem mai departe...
Apoi, intrebat fiind de unde considera ca va veni cresterea, Schaller a afirmat ca din lansarea de noi modele, conditia absolut necesara sa eviti prabusirea vanzarilor. Astfel in acest an vom urmari lansarea a doua modele de scutere, foarte important pentru tarile din sudul Europei, care vor aduce cresteri in vanzari. Pana la sfarsitul anului, se vor lansa nu mai putin de noua viitoare modele, care la randul lor vor aduce un suflu puternic in cresterea vanzarilor.
“De patru ani incoace ne-am dezvoltat strategia potrivit careia vizam noi segmente si familii, dar si noi tari unde sa ne desfacem produsele”, aceasta ar fi cheia celor peste 80.000 de unitati suplimentare pe an, pana in 2020, conform presedintelui BMW. Astfel, ar fi vorba de segmentul urban, cu modelele maxi-scutere, urmand sa fie impulsionata zona medie a scuterelor.
De asemenea, la salonul de la Milano mai este asteptat un model din segmentul “Heritage”, dupa lansarea a patru modele in cadrul Intermot, la Koln, dar in perspectiva lista nu se limiteaza la aceste 5 modele bazate pe R nineT. In fine, segmentul care se arata a fi cel mai profitabil este cel in care BMW nu a mai figurat de decenii bune: cel al clasei 300-400cc, prin viitoarea lansare a modelului BMW G310, mai exact a platformei, ce va fi punctul de plecare pentru noi modele de motociclete.
Acest segment se va adresa in primul rand unor clienti cu totul noi, care sa beneficieze de calitatea BMW la preturi accesibile si va fi orientat catre pietele emergente precum Brazilia sau Asia de Sud-Est. In Brazilia e planificata chiar o noua fabrica ce va fi deschisa in aceasta luna. Un alt public tinta va fi publicul chinez, care alaturi de cel indian si cel din alte tari foarte populate din sud-estul Asiei, se asteapta sa aduca vanzari importante.
Cu toate acestea, Schaller a fost foarte ferm, in privinta claselor de capacitate mica: “Nu consideram o strategie sa avem motociclete de capacitati mici in volume foarte mari, obiectivul motocicletelor pe platforma G310 ar fi sa atragem noi clienti, care ar putea sa faca pasul catre motociclete din segmentele mari. In nici un caz nu veti vedea o motocicleta BMW de 125cc sau mai mica. Insa puteti sa va asteptati la modele noi nu cu mult peste 500cc, pe langa modelele noastre consacrate mari.”
Inevitabil, discutia a ajuns la capitolul MotoGP, unde presedintele BMW a fost intransigent si ferm: “Obiectivul nostru nu este sa deservim MotoGP, ci doar pe clientii nostri. Cand esti doar in MotoGP, nu vinzi o singură motocicleta mai mult". Jurnalistii au insistat, aratand ca rand pe rand, multi producatori, precum Suzuki, Aprilia, mai nou KTM, eventual in curand Kawasaki, s-au alaturat Honda, Yamaha si Ducati, insa in continuare Schaller a tinut-o pe a lui: “Vom incerca mereu sa producem cele mai bune superbike-uri, insa pentru o gama larga de clienti, nu pentru doi, trei piloti, care se invart de cateva ori pe an in jurul unei piste.” E clar, foarte clar ca BMW Motorrad in epoca Schaller nu va avea de-a face cu MotoGP, dar se cunoaste vorba aia “never say never” (niciodata sa nu spui niciodata).
In final, presedintele BMW Motorrad a anuntat ca la anul se va putea admira ceva ce inseamna masterpiece-ul in materie de tehnologie si performanta, insa intre timp (interviul a fost luat in timpul salonului Intermot de la inceputul lunii), compania germana a prezentat un concept VISION NEXT 100, absolut uluitor din punct de vedere al tehnologiei, prezentat si aici, intr-o stire recenta. Problema e alta, daca nu la modelul concept s-a referit Schaller, ci BMW pregateste ceva cu adevarat uluitor, pentru masele largi? Vom vedea.
Pana atunci, daca tot vorbim despre BMW, o serie de zvonuri destul de solide arata ca un model concept, prezentat in primavara asta in Franta, la Wheels and Waves Festival va lua drumul productiei. Era vorba despre un concept bazat pe R nineT (fireste!), care readucea din trecutul glorios al raliului Dakar R1200GS (anii ’83-’85), un omagiu denumit concept Lac Rose. BMW prezenta atunci un model desprins din R nineT, nu din modelul de raliu, insa avand componente pregnante off-road si o schema grafica si coloristica originala.
Nu se stie daca zvonurile au aceeasi sursa ca aceea din anul precedent, unde tot la acel festival era prezentat un concept R nineT, denumit Path 22, despre care se vorbea ulterior ca va intra in productie, lucru care s-a si intamplat, fiind vorba in acest moment de modelul de serie Scrambler, proaspat dezvaluit la Koln. Caci, daca e vorba de aceeasi sursa, e clar ca seria R nineT va primi si un model adventure pur-sange!
motocicleta bmw motorrad, bmw motorrad, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”