2017 KTM RC16 reprezinta o motocicleta mai lenta decat concurentii sai, insa apare a fi o promisiune solida pentru viitor. In realitate, acest bolid are un motor V4 monstruos de puternic, insa problemele aratate in testele oficiale, mai ales in ultimul din Australia, de pe circuitul de la Phillip Island arata ca mai e mult de lucru pentru a transforma RC16 intr-o masinarie performanta.
Evident, toata lumea este constienta ca sezonul 2017 va fi unul de initiere si dezvoltare, asa ca in planul performantei, asteptarile sunt rezervate. Mai degraba se asteapta ca motocicleta sa fie adaptata corespunzator si sa fie inteleasa timp de un an, in loc sa se alerge dupa rezultate excelente, fara a dezvolta motocicleta de puncte slabe. Cum ar fi adaptarea sasiului din otel tubular puterii dezvoltate de acel V4 impunator.
In schimb, categoric, la capitolul infatisare si estetica, poate avem una dintre cele mai reusite motociclete din competitie. De altfel, se vede si din fotografiile facute ca e vorba de o frumusete de motocicleta.
Numai ca punctul de atractie al evenimentului lansarii nu a fost tocmai incantatoarea 2017 KTM RC16, cum ne-am fi asteptat, ci Stefan Pierer, mai exact atacurile sale dure lansate la adresa producatorului rival Honda. Pe care-l numeste „cel mai urat concurent” (de la a uri, nu neaparat pe considerente estetice).
Ce are Pierer de impartit cu brand-ul japonez? Pai se pare ca mai multe. In primul rand, adresandu-se jurnalistilor italieni, boss-ul austriac a atacat motorizarea obligatorie din Moto2. „Imaginati-va cat de inconfortabil trebuie sa fie sa rulezi un KTM de fabrica cu un motor Honda. Teoretic, pentru noi a fost convenabil in termeni de costuri sa rulam in Moto2, deoarece motorul e ‚inghetat’, dar faptul ca vine de la concurentul pe care-l uram cel mai mult, Honda, e un cosmar. Incepe totusi sa nu ne mai deranjeze, oricum punem propria marca pe motocicleta si cu atat mai mult, din 2019 vom rula cu motoare Triumph”, a declarat dezlantuit Pierer.
Ca orice jurnalisti care se respecta, au ambalat intr-o nedumerire (de ce atacul asta deschis) o sarja de gaz pe foc si au obtinut si mai multe: „Honda reprezinta un mare competitor, care nu are nevoie de trucuri sa castige, dar cum sa facem daca ne simtim inselati?” Si a continuat si mai dezlantuit: „Uitati-va ce s-a intamplat la raliul Dakar cu doua luni in urma (cand pilotii Honda au primit o ora de penalizari cand si-au realimentat motocicletele de cursa CRF450 in afara zonei de realimentare stabilita). Si mai departe, in sezonul 2015 in clasa Moto3 (atunci cand Pierer a acuzat Honda de depasire a limitelor maxime de turatii ale categoriei)”
Si a incheiat apoteotic: „Intotdeauna e cate ceva la mijloc. Si nu au nevoie sa procedeze astfel. De aceea ne dorim sa invingem Honda!” Asadar, nici nu a inceput sezonul si s-au aruncat primele manusi.
motocicleta MotoGP, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”