In realitate, se spune ca nu ar exista un moment in istoria recenta in care MV Agusta sa nu fi avut probleme de natura financiara, gravitatea acestora variind, in schimb, de la perioada la perioada. La inceputul saptamanii a avut loc o intalnire intre membrii consiliului de administratie, membrii de sindicat ai producatorului si reprezentantii unor institutii financiare, iar in urma acesteia s-a anuntat ca MV Agusta se afla intr-un "regim de continuitate" - "arrangement of continuity".
Daca intelegerea termenilor de specialitate din limba italiana ar fi corecta si din perspectiva unui limbaj specializat inteles de un nespecialist, inseamna ca MV Agusta se afla intr-o criza financiara severa. Iar regimul de continuitate ar presupune solicitarea permisiunii de satisfacere a creditorilor in parte, adica evitand lichidarea sau declararea falimentului, se cere plata doar in parte a datoriilor. Altfel spus, compania italiana se afla in incapacitate de plata.
Vestea privind stabilirea continuitatii ar putea fi, dintr-o perspectiva, pozitiva, aratand ca se fac eforturi si exista o preocupare majora in demersul de achitare a datoriilor, chiar in parte, evident cu necesitatea unui ajutor, probabil cerut unor institutii financiar-bancare.
Consiliul de administratie MV Agusta a anuntat, de asemenea, o restructurare planificata, care urmareste realinierea strategiei corporatiste si reducerea unor cheltuieli acolo unde in trecut s-au realizat unele excese, fara sa fie precizate si care au fost acestea.
Producatorul din Varese si-a marit in ultimii cinci ani cifra de afaceri de la 30 de milioane euro, la 100 milioane si numai din 2014 incoace, aceasta a crescut cu 30%, insa se pare ca aceasta crestere nu a fost suficienta ca situatia financiara sa se stabilizeze.
De asemenea nici preluarea de catre Mercedes AMG a 25% din actiunile companiei, corelata cu o infuzie de 20 milioane de euro in 2015, nu a ajutat aproape deloc. Desi la momentul respectiv, situatia a parut cumva similara "interventiei" grupului Volkswagen-Audi (VAG) in compania Ducati, destinele cele doua companii italiene au urmat trasee total diferite. Ducati iata ca aduce pe masa vanzari record in 2015, corelate cu producerea unor noi modele si revitalizarea unora existente, care se bucura de popularitate, sa nu mai amintim de temerara (si probabil incununata cu succes, vom vedea la anul, pe vremea asta) intrare pe piata americana.
Unii dintre cei care au analizat situatia MV Agusta au declarat ca marea problema a fost lipsa unei retele de vanzari adecvate, in timp ce altii au considerat ca a fost o problema de management defectuos, in special in privinta ratarii avantajelor ce puteau iesi din parteneriatul cu Mercedes.
Apropo de Mercedes, se pare ca destinul viitor al companiei se leaga de pozitia germanilor mai mult decat apare la prima vedere. Daca pana acum s-a dovedit ca achizitia sfertului din actiuni a fost o cheltuiala de lux, nu neaparat inutila, caci pana la urma vorbim despre niste motociclete apreciate de o multime de fani si performante, dar facuta doar ca replica data VAG, de exemplu, de aici inainte va fi interesanta comportarea concernului german. O implicare mai profunda sau dimpotriva, vanzarea actiunilor, vor avea efecte semnificative pentru compania italiana.
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”