ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Prototipul axial Duke, un motor revolutionar inclusiv pentru motociclete?


Prototipul axial Duke, un motor revolutionar inclusiv pentru motociclete?
  22.07.2015

In ultimele decenii am fost martorii unor progrese tehnologice uimitoare in lumea motociclismului, cu sisteme electronice de control al motocicletelor, arhitecturi de sasiuri, materiale exotice utilizate in constructia modelelor, fie inauntrul lor, fie pe dinafara, insa proprietatile de baza ale motorului cu ardere interna au ramas in mare aceleasi. Aici intervin cei de la Duke Engines, din Noua Zeelanda, echipa care urmareste sa schimbe lucrurile in privinta motorului.

Duke Engines lucreaza de destul de multa vreme la un proiect de motor axial, mai exact de aproximativ 17 ani incoace. Prototipul arata pe dinafara ca un motor conventional cu combustie interna, insa odata patruns in interiorul sau, incep sa se observe diferentele, unele uimitoare fie si pentru ca par genul de lucruri “cum de nu ne-am gandit pana acum?”.

Cinci cilindri conventionali, de 200cc sunt aranjati in jurul axului motorului, paralel cu camerele arborelui cotit, semanand foarte mult cu butoiul de munitie al unui revolver, avand o capacitate totala de 1.000cc. Nu exista arbori cu came, tacheti, culbutori, supape sau arcuri, doar o serie de etansari similare celor de la un motor rotativ au rolul de admisie si evacuare. Grupul cilindru se roteste in sens invers fata de arborele central cu aproximativ 20% din viteza de rotatie a axului central, rezultand o reducere semnificativa a vibratiilor si a reactiei cuplului. Puterea dezvoltata astfel e destul de competitiva, sustinand 125 cp si un cuplu de 119,3 Nm la 7.500 rpm, turatia maxima a motorului.

Prototipul axial Duke, un motor revolutionar inclusiv pentru motociclete? - motor

In prezent, compania lucreaza pentru industria aerospatiala, marina si aplicatii in industria automobilelor, insa beneficiile pentru motociclete sunt enorme, incluzand reducerea greutatii motorului si a dimensiunilor acestuia. Duke sustine ca prototipul sau cu cinci cilindri cantareste doar 39 kg si dimensiunile fizice fiind 43 x 25,4 x 25,4 cm, reprezentand cam doua treimi din greutatea si jumatate din dimensiunile unui motor conventional de 1000cc cu patru cilindri. Design-ul axial simetric produce foarte putine vibratii si fara un arbore cotit transversal greu, motorul ar avea un efect giroscopic mult redus.

Intreg procesul de dezvoltare a motorului Duke a dus la date empirice semnificative care demonstreaza performantele deosebite, insa deocamdata in faza experimentala, in standurile de incercare. In prezent, compania asteapta o infuzie de investitii pentru a aduce proiectul pe piata, iar potrivit reprezentantilor sai, considera ca primul pas ar fi testarea pe vehicule aeriene fara pilot – drone sau aeronave mici si usoare, insa nu exclude nici testarea pe motociclete, daca vreun constructor din industrie ar fi interesat intr-o colaborare.

 

Tag-uri

motocicleta duke, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate