ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Qianjiang Group, detinatorii Benelli, vor produce primul grand-tourer chinezesc


Qianjiang Group, detinatorii Benelli, vor produce primul grand-tourer chinezesc
  07.12.2016

De regula, atunci cand vine vorba de o motocicleta chineza, gandul zboara la ceva bazat pe o platforma de 125cc, monocilindru, ori la scutere, chiar si la copy-paste-uri dupa modele japoneze sau europene, in cel mai rau caz. Numai ca, in ultima perioada, din China vin cereri tot mai numeroase pentru motociclete de capacitate mare si atunci producatorii locali se grabesc sa satisfaca aceste cereri. Probabil ca desele prezente ale turistilor chinezi in orasele europene le-au deschis gustul pentru modele touring de mare capacitate, astfel ca primul “experiment” chinez in acest sens provine de la Qianjiang Group.

Probabil ca acest producator nu le e strain multora dintre cititori, care au recunoscut deja grupul care detine mult mai renumitul brand italian Benelli, insa de acesta data, inspiratia nu vine din Italia, ci din Germania, de la BMW. Inca nu este foarte clar daca chinezii vor produce aceasta asa-numita (de unii jurnalisti) clona dupa modelele GT derivate din BMW R1200RT, unele dintre cele mai bune din clasa sa, sub brand propriu sau se va produce pornindu-se de la motorul in trei cilindri din seria 1130 TNT/Trek/Tornado al celor de la Benelli.

Din desenele (care insoteau brevetul de inregistrare a modelului) reiese ca destinatia primara ar fi politia chineza, dupa existenta luminilor speciale si a girofarului, sugerandu-se deja ca exista discutii avansate de dotare a fortelor de politie. Nu e nimic iesit din comun in China, deoarece de regula, autoritatile sunt primii beneficiari ale unor modele noi si dotate cu tehnologie de ultima ora, iar ulterior ajungand pe piata ca model “civil”.

Qianjiang Group, detinatorii Benelli, vor produce primul grand-tourer chinezesc - 1130

Daca rivalii de la CFMoto, producatori ai unor serii de modele interesante si populare in multe locuri, inclusiv Australia, s-au orientat pe un design mai degraba caracteristic marilor case japoneze, Qianjiang Group s-a orientat catre un look european (nu era nici greu cu compania Benelli in portofoliu), inspiratia fiind, dupa cum s-a aratat, venita totusi din Germania, de la BMW Motorrad. Totusi, spre linistea producatorului german, ca sa zicem asa, modelele de tourer nu vor ajunge in Europa, fiind destinate in special pietei chineze. Pentru Europa, deocamdata grupul chinez lasa Benelli sa se ocupe cu ale sale Benelli 302, Leoncino si TRK.

In schimb, acest tourer se asteapta sa fie baza unei noi game de 1.200cc, dupa cum a fost prezentat si mai multe modele vor aparea in urmatorul an, avand la baza platforma sa de motorizare, precum si sasiul sau inspirat tot de la BMW. Caci pe langa motorul puternic in trei cilindri, aceasta motocicleta a fost echipata cu o transmisie shaft-drive, cu o bascula stil BMW Paralevere, pe o singura parte, conceputa sa contracareze reactia de cuplu in timpul accelerarii.

Se pare ca rama este tubulara, din otel, cu capace pe partile laterale pentru a da senzatia unui fascicul din aluminiu. Furca fata este inversata, franele au etriere montate radial, bordul are doua ecrane plate, plus o pereche de ceasuri, totul aratand ca se vrea o rivalitate la nivel inalt si performant, chiar daca vine din China. Modelul standard va scapa cu siguranta de spoturile luminoase, girofaruri, sirene, va capata o sa dubla confortabila si va avea si scaritele aferente, pentru pasager.  

Qianjiang Group, detinatorii Benelli, vor produce primul grand-tourer chinezesc - grand-tourer
 

Asadar, China pregateste primele sale modele cu adevarat mari, bazate pe multe dintre componentele Benelli, aratand ca profetiile aparitiei unei noi super-puteri pe piata moto mondiale, nu numai ca numar de unitati produse si vandute, nu au fost false.

Tag-uri

Grand Touring, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate