Probabil ca acest producator nu le e strain multora dintre cititori, care au recunoscut deja grupul care detine mult mai renumitul brand italian Benelli, insa de acesta data, inspiratia nu vine din Italia, ci din Germania, de la BMW. Inca nu este foarte clar daca chinezii vor produce aceasta asa-numita (de unii jurnalisti) clona dupa modelele GT derivate din BMW R1200RT, unele dintre cele mai bune din clasa sa, sub brand propriu sau se va produce pornindu-se de la motorul in trei cilindri din seria 1130 TNT/Trek/Tornado al celor de la Benelli.
Din desenele (care insoteau brevetul de inregistrare a modelului) reiese ca destinatia primara ar fi politia chineza, dupa existenta luminilor speciale si a girofarului, sugerandu-se deja ca exista discutii avansate de dotare a fortelor de politie. Nu e nimic iesit din comun in China, deoarece de regula, autoritatile sunt primii beneficiari ale unor modele noi si dotate cu tehnologie de ultima ora, iar ulterior ajungand pe piata ca model “civil”.
Daca rivalii de la CFMoto, producatori ai unor serii de modele interesante si populare in multe locuri, inclusiv Australia, s-au orientat pe un design mai degraba caracteristic marilor case japoneze, Qianjiang Group s-a orientat catre un look european (nu era nici greu cu compania Benelli in portofoliu), inspiratia fiind, dupa cum s-a aratat, venita totusi din Germania, de la BMW Motorrad. Totusi, spre linistea producatorului german, ca sa zicem asa, modelele de tourer nu vor ajunge in Europa, fiind destinate in special pietei chineze. Pentru Europa, deocamdata grupul chinez lasa Benelli sa se ocupe cu ale sale Benelli 302, Leoncino si TRK.
In schimb, acest tourer se asteapta sa fie baza unei noi game de 1.200cc, dupa cum a fost prezentat si mai multe modele vor aparea in urmatorul an, avand la baza platforma sa de motorizare, precum si sasiul sau inspirat tot de la BMW. Caci pe langa motorul puternic in trei cilindri, aceasta motocicleta a fost echipata cu o transmisie shaft-drive, cu o bascula stil BMW Paralevere, pe o singura parte, conceputa sa contracareze reactia de cuplu in timpul accelerarii.
Se pare ca rama este tubulara, din otel, cu capace pe partile laterale pentru a da senzatia unui fascicul din aluminiu. Furca fata este inversata, franele au etriere montate radial, bordul are doua ecrane plate, plus o pereche de ceasuri, totul aratand ca se vrea o rivalitate la nivel inalt si performant, chiar daca vine din China. Modelul standard va scapa cu siguranta de spoturile luminoase, girofaruri, sirene, va capata o sa dubla confortabila si va avea si scaritele aferente, pentru pasager.
Asadar, China pregateste primele sale modele cu adevarat mari, bazate pe multe dintre componentele Benelli, aratand ca profetiile aparitiei unei noi super-puteri pe piata moto mondiale, nu numai ca numar de unitati produse si vandute, nu au fost false.
Grand Touring, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”