Initial, procesul a pornit in Vicenza, Italia, insa se pare ca are sanse sa se extinda si in Germania, ambele sisteme juridice urmand sa fie puse la treaba in vederea descalcirii sirului nesfarsit de acuzatii, contra-acuzatii pe care cele doua companii italiene si le livreaza sistematic si constant.
Miza nu e una oarecare, desigur, e vorba de o tehnologie moderna de implementare a tehnologiei utilizarii airbag-ului de protectie la accidente si in randul motociclistilor, urmand sa aiba rezultate in micsorarea numarului de evenimente rutiere cu raniti grav si decedati, insa deocamdata Dainese si Alpinestars duc un razboi surd, de confirmare a intaietatii in conceperea sistemelor avansate de protectie si implicit, obtinerea de despagubiri din partea celui confirmat ca a folosit brevetul celuilalt fara acord.
La ultimul termen, din 29 decembrie 2015, Dainese a depus o serie de clarificari la actiunea initiala, care cumva surprind si ar putea conta in desfasurarea ulterioara. Astfel, la un termen anterior, Alpinestars a sustinut ca in Germania, Dainese a facut presiuni asupra comerciantilor sistemului Alpinestars Tech-Air Street, fara sa fi fost luate masuri legale impotriva producatorului, solicitand retragerea de pe piata a acestor sisteme. De fapt, sustin cei de la Dainese, Curtea de Justitie din Munchen a dispus prin doua decizii preliminare autonome ca dealer-ul german al Alpinestars sa retraga de la vanzare sistemul Tech-Air Street, intrucat s-au constatat incalcarea a doua brevete Dainese, inregistrate in Uniunea Europeana. Mai mult, dupa aceste hotarari, Dainese a mers mai departe, depunand in instanta, in Germania, o actiune de solicitare a daunelor compensatorii pentru incalcarea acestor brevete, plus solicitarea incetarii comercializarii sistemului respectiv pe tot teritoriul Germaniei, aratand existenta brevetelor europene incalcate.
Pe de alta parte, Dainese solicita acelasi lucru instantei italiene, adica daune compensatorii si incetarea comercializarii sistemului Alpinestars Tech-Air si in Italia, avand in vedere cele doua brevete Dainese, eliberate de catre Oficiul European de Brevete (in urma unei proceduri indelungate si detaliate de verificare, se subliniaza) si arata ca nu intelege de ce in Germania exista deja decizii definitive pe acelasi temei juridic si in Italia inca nu.
Frumusetea unei dispute intre italieni este inegalabila, fara dar si poate. Desigur, citind comunicatele de presa, dar si actiunile, intampinarile si tot soiul de alte concluzii, adaugiri, puncte de vedere, poti fi tentat sa dai dreptate cand uneia, cand celeilalte parti. La mijloc se afla, pe langa mari interese materiale si o imensa doza de orgoliu. Si in plus, cele doua companii se afla in competitie dintotdeauna, avand in vedere cel mai pur inteles al conceptului de competitie.
Dar sa vedem cum stau lucrurile, cu date si fapte istorice la rece, intr-o scurta prezentare. In 1972, Lino Dainese a fondat compania Dainese destinata echipamentelor de protectie sportiva de toate tipurile. In 1995, Dainese a pus la punct sistemul Dainese D/air airbag, inovatie consemnata si inregistrata prin nu mai putin de 26 de brevete tehnologice distincte, privind diferite variante ale sistemului.
De cealalta parte, Alpinestars a pus la punct primul sau sistem airbag in 2010, pentru ca din noiembrie 2014 sa inceapa sa il comercializeze. Ceea ce sustin cei de la Alpinestars este faptul ca reprezinta singurul sistem airbag care functioneaza independent, fara a fi nevoie de interconectare prin senzori instalati pe motocicleta sau sa fie nevoie de un anumit tip de motocicleta, ca sa functioneze.
Conflictul dintre cele doua companii italiene a rabufnit, in conditiile in care Dainese a acuzat Alpinestars ca a copiat informatii din brevetele sale, pentru a realiza sistemul Tech-Air. Ceea ce insa a intaratat cel mai mult disputa dintre cei doi producatori a fost faptul ca Dainese a pus la punct un sistem care necesita senzori pe motocicleta, abia recent lansand si o versiune complet autonoma. Ceea ce Alpinestars avea deja pe piata.
Mai exista o miza uriasa la mijloc: cursele de motociclete. Dainese sponsorizeaza si doteaza 16 piloti MotoGP, Moto2 si Moto3, 3 piloti din WSBK si unul in World Endurance. Dainese se lauda cu o statistica: pana in iunie 2015, pilotii care nu au fost echipati cu D/Air au suferit 23 fracturi de umar si 29 de clavicule fracturate sau fisurate, in timp ce in randul celor echipati nu s-a consemnat decat o fractura de clavicula. Nu e tocmai genul de studiu stiintific relevant, insa asa ceva da foarte bine in marketing si poate impulsiona vanzarile pe mai departe. O serie de producatori de jachete de piele deja au incheiat parteneriate cu Dainese pentru dotarea cu sistemul D/Air si se asteapta ca in 2016 vanzarile sa fie impresionante. Pe de alta parte, in urma cu doi ani, sistemul Alpine Tech-Air a reusit sa-l protejeze pe Marc Marquez intr-o cazatura la peste 330 km/h in etapa italiana a MotoGP, fara de care nu se pot estima urmarile accidentului.
Procesele in instantele italiene si germane (deocamdata?) sunt in plina desfasurare si nu se stie inca ce deznodamant vor avea, insa indiferent cine va avea castig de cauza, doua lucruri sunt foarte clare: in primul rand e foarte bine cand exista o concurenta stransa, sunt create premisele unei dezvoltari tehnologice ample si rapide, pe de alta parte cel mai bun sistem se va impune, decizia utilizatorilor fiind mai importanta decat decizia unei curti de justitie.
echipament moto, airbag moto, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”