Lopez, pilot al KTM, a ales provocarea de a ajunge in varful vulcanului Ojos del Salado in saua unei motociclete electrice KTM Freeride E-XC in speranta inscrierii numelui sau in Guinness Book of Records, in timp ce compania austriaca a vrut sa demonstreze cat de performante sunt modelele sale electrice off-road.
Vulcanul Ojos del Salado, situat in lantul Anzilor Cordilieri, se afla situat chiar pe granita dintre Chile si Argentina, avand o altitudine de 6.893 m, fiind cel mai inalt vulcan activ al planetei. Nu este deloc o misiune usoara nici pentru echipajele foarte experimentate de alpinisti, insa terenul accidentat, lipsa de oxigen, presiunea ridicata si temperaturile constant sub -25º C reprezinta o provocare cu adevarat infernala pentru un pilot de motocicleta off-road.
Foarte adevarat, Francisco "Chaleco" López este unul dintre cei mai experimentati piloti, avand un trecut bogat si performant in toate formele de curse off-road pe doua roti, de la motocross si enduro, pana la raliuri dificile. Castigandu-si o puternica reputatie dupa victoriile sale din etapele editiilor trecute ale Dakar Rally, el a reprezentat in fata oficialilor KTM candidatul ideal si varianta perfecta in a stabili un nou record mondial de ascensiune pe o motocicleta electrica.
Lopez s-a pregatit in ultimele luni intens, petrecandu-si timpul pe vulcan, incercand sa se acomodeze cu conditiile vitrege cu care urma sa aiba de a face in temerara sa incercare. In privinta motocicletei, principala provocare venea din partea bateriilor motorului electric, daca aveau sa faca fata temperaturilor scazute in cursul tentativei. Cu toate acestea, modelul KTM Freeride E-XC nu a necesitat decat mici modificari sau mai de graba adaptari, in incercarea de a preveni inghetarea circuitelor electrice si a bateriilor, care trebuiau sa ramana incarcate si la cele mai joase temperaturi. “Motocicleta se descurca foarte bine, este foarte manevrabila si sunt foarte multumit de ea, insa singurul lucru de care am nevoie ramane mentinerea bateriilor in stare optima si la temperaturile foarte scazute de pe munte”, a spus Lopez.
Ascensiunea a avut loc in mai multe etape intre altitudinile 2.000 si 4.000 m, inainte ca Lopez sa-si stabileasca tabara principala la 4.500 m in pregatirea asaltului final. De aici, Lopez a pornit spre varf, in incercarea de a face ultimii 2.000 si ceva de metri dintr-o bucata. Din pacate, a trebuit sa se opreasca la altitudinea de 6.048 m, insa si asa a stabilit un nou record mondial, oficial consemnat in Guinness World Record. De patru baterii a avut nevoie in asaltul final, pana cand a ajuns la altitudinea de 6.048 m.
Ultimii 800 de metri, pana in varful vulcanului s-au dezvaluit total inaccesibili, fiind vorba de o suprafata imensa acoperita cu bucati de gheata si zapada inalta. Considerand ca orice incercare de aici inainte prezinta un risc imens, Lopez a luat decizia sa se opreasca la 6.048 m, altitudine care dupa cum spuneam, oricum constituie un nou record mondial. “Cand am stiut ca mi-am atins obiectivul si vazand ca in fata mea se afla un teren total impracticabil, chiar si pentru o motocicleta ca aceasta, fiind vorba de placi de zapada in miscare, dezvelind roci acoperite de gheata, am ridicat bratele si am inceput sa tip de fericire ca un nebun. Nu a fost nimic usor si am dat tot ce am avut mai bun din mine, sacrificiul a meritat si munca fizica, psihica si mai ales munca echipei au dat roade”, a mai declarat "Chaleco".
Performanta chilianului si a motocicletei sale e cu atat mai remarcabila cu cat cea mai mare altitudine atinsa vreodata pe o motocicleta, traditionala, a fost consemnata tot anul trecut, atunci cand alt chilian, Gianfranco Bianchi, tot pe vulcanul Ojos del Salado din regiunea Atacama, Chile, a atins 6,471.2 m.
motociclete, motocicleta electrica, ktm,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”