ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Reincepe MotoGP! Avanpremiera Red-Bull Indianapolis 7-9 august


Reincepe MotoGP! Avanpremiera Red-Bull Indianapolis 7-9 august
  07.08.2015

Vacanta s-a sfarsit, inapoi pe pista! In acest weekend se intra in actul doi al sezonului 2015 MotoGP, cu etapa Marelui Premiu al SUA de la Indianapolis sau  "Red Bull Indianapolis GP”. Lucrurile sunt departe de a fi clarificate in acest moment, iar aceasta prima etapa din cele 9 ramase se anunta foarte disputata.

Va fi un weekend plin in Indianapolis, unde vor avea loc cursele celor 3 clase MotoGP, plus suportul curselor din incercata Moto America, insa ce-i cel mai important este ca va fi un weekend definitoriu pentru prezenta Indianapolis in calendarul viitoarelor sezoane din MotoGP. Dupa ce a fost eliminat din grafic circuitul spectaculos si, in egala masura, foarte periculos de la Laguna Seca, au mai ramas doar circuitul de la Austin si acesta de la Indianapolis. Sa o spunem foarte deschis, in MotoGP e vorba foarte mult despre profit, pe langa competitie, spectaculozitate si adrenalina, iar organizatorul Dorna a luat in calcul suprimarea chiar din 2016 a circuitului de la Indianapolis din motiv de numar de spectatori in scadere.

Reincepe MotoGP! Avanpremiera Red-Bull Indianapolis 7-9 august - Indianapolis

Sigur, aici nu se pune problema unei comparatii intre Indianapolis, unde in 2014 au asistat 132.817 spectatori si circuitul de la Losil, Qatar urmarit de aproape 18.000 de spectatori, ci de potentialul pietei americane si de comparatia cu asistenta imensa de la cursele Nascar de la Brickyard, adica tot aici. Aici intervin doua posibile explicatii. In primul rand, competitia in MotoGP, mai ales in cursa regina, e o afacere europeana, unde nici un pilot american nu e implicat la nivel superior. Or americanul de rand este foarte sensibil la asa ceva. Vremurile de glorie ale pilotilor Kenny Roberts, Wayne Rainey, Eddie Lawson, Kevin Schwantz sau Wayne Gardner sunt duse, iar Nicky Hayden, Colin Edwards si Ben Spies nearatand foarte multe, sunt mai mult cu gandul sau chiar cu fapta in World Supebike. In al doilea rand, Asia, Europa, in special Spania, incurajeaza prezenta tinerilor in cursele pro sau semi-pro de viteza, americanii sunt mult mai restrictivi, asadar interesul de la varsta frageda al pustilor americani pentru competitii de motociclete viteza e mult mai scazut decat al celor europeni. Asadar, cam asta ar fi in linii mari vorba despre viitorul circuitului Indianapolis in MotoGP.

Acest circuit a suferit unele modificari, in 2014 aducandu-se o serie de imbunatatiri din care amintim marirea circuitului la 4.170 km, cateva viraje au fost modificate pentru sporirea sigurantei pilotilor, in special in privinta acelora foarte stranse, dar si compozitia asfaltica e alta. Este un circuit cu desfasurare in sens invers orar, printre putinele de acest gen, ceea ce face ca pneurile sa fie modificate corespunzator. In orice caz, este un circuit care oricum solicita foarte mult pneurile, dar si tractiunea spate in context de franare, mai ales in cascada de viraje stanga 12, 13, 14. Pilotii Repsol Honda au la ce sa se gandeasca, in contextul evenimentelor anterioare din prima parte a sezonului.

Reincepe MotoGP! Avanpremiera Red-Bull Indianapolis 7-9 august - motocicleta

Trecand la cursa propriu-zisa (si ne referim la cursa regina a MotoGP), Indianapolis reprezinta “teritoriu” Honda de cinci ani incoace, in care in 2010 si 2012 Dani Pedrosa si Marc Marquez in 2013 si 2014 au castigat-o. Ce-i drept, Marquez a avut mult de furca anul trecut aici cu Jorge Lorenzo, reusind sa castige spectaculos pe final. Evident, aceste statistici nu reprezinta nici un fel de garantie pentru inca o victorie Honda, mai cu seama ca in acest sezon, Lorenzo se arata mult mai motivat si in forma superioara celei de anul trecut. Dar pe de alta parte, campionul en-titre are de recuperat etapele in care a avut marile sale probleme cu modelul RC213V foarte naravas, prea puternic pentru sistemul de franare, iar acum este foarte determinat in a reduce diferenta de puncte din clasamentul general, care-l despart de pilotii Yamaha. 

Acestia conduc clasamentul, Valentino Rossi in frunte, urmat la 13 puncte de Lorenzo si e interesanta inclusiv lupta dintre ei. Doctorul pare ca are resurse infinite si nici macar plecarile de pe pozitii inferioare de la grila de start (punctul lui slab, s-ar zice) nu il impiedica sa fie prezenta constanta pe podium. De cealalta parte, Jorge Lorenzo a reusit patru curse consecutive impecabile, cu instalarea din primul tur in frunte si un parcurs enervant de constant, mai ales pentru urmaritorii sai. In ultimele etape nu s-a mai intamplat asta, dar ramane principalul atacator al primei pozitii si al titlului mondial.

Distanta dintre cei doi si urmaritorii de pe locurile 3 si 4 din clasamentul general, Andrea Iannone si Marc Marquez e de 61, respectiv 65 de puncte, inainte de etapa de la Indianapolis. In joc, in aceasta a doua parte a sezonului, sunt 225 de puncte. Oricare dintre cei doi poate castiga titlul, teoretic, dar e nevoie de conditii cumulative, care pe scurt inseamna 9/9 victorii si cei de la Yamaha sa stea cat mai departe de podium in cele 9 etape ramase. Sau in cazul lui Iannone, cei de la Honda si cei de la Yamaha sa nu ocupe vreunul dintre locurile 2-4. Ceea ce, trebuie sa recunoastem, e cam complicat si putin probabil.

Reincepe MotoGP! Avanpremiera Red-Bull Indianapolis 7-9 august - Movistar Yamaha

De aceea, probabil ca vom vedea un Rossi defensiv, preocupat sa ocupe unul dintre locurile podiumului si fara sa isi asume riscuri, un Lorenzo defensiv-ofensiv, evident cu accent pe ofensiva, incercand sa-i ia fata coechipierului sau si sa nu permita prea multe lui Marquez, plus un trio dezlantuit in ofensiva, adica Marquez care trebuie sa incerce imposibilul, Iannone care vrea sa convinga si mai mult decat oricum a facut-o in acest sezon (ocupand locul 3 fara nici o etapa castigata) si Pedrosa care va cauta sa-si sprijine coechipierul de la Repsol Honda simultan cu revenirea in forta dupa absentele “motivate” medical, care pe hartie l-au scos definitiv din cursa pentru titlu.

Ar mai fi de consemnat si urmarit echipele Suzuki Ecstar si Yamaha Monster Tech 3, pentru ca nu sunt excluse unele surprize din partea lor. Insa mai asteapta inca minunea cu cutia de viteze full seamless, care se pare ca va ajunge abia in Cehia, la Brno, in etapa urmatoare. Pana atunci Aleix Espargaro si Maverick Vinales vor incerca sa scoata ce-i mai bun din cursa cu multe viraje dificile de la Indianapolis.

Echipa satelit a Yamaha, Monster Tech 3 Yamaha, formata din Bradley Smith si Pol Espargaro, vine in SUA extrem de motivata dupa victoria relativ neasteptata de la Suzuka, din circuitul 8-Hours. Si putin obositi, cu vacanta fragmentata. Fireste, dupa aceasta victorie, exista un altfel de presiune pe piloti, insa cel putin forma excelenta a lui Smith poate furniza una dintre surprizele de care vorbeam mai sus. 

Reincepe MotoGP! Avanpremiera Red-Bull Indianapolis 7-9 august - Dovizioso

Ce ar mai fi de urmarit, in mod special, in weekend-ul de la Indianapolis? In primul rand, comportarea motocicletelor echipei Repsol Honda. In aceasta pauza, cei de la Honda nu s-au odihnit, au facut o serie de teste pentru rezolvarea stabilitatii motocicletei RC213V si coordonarii puterii mari dezvoltate cu sistemul de franare, astfel ca intrarile in virajele stranse sa nu mai fie o problema, in special pentru Marquez. Gaselnita folosirii sasiului de la modelul participant anul trecut in 2014 nu trebuie sa ramana la stadiul de solutie de avarie, in ciuda faptului ca din momentul schimbarii, rezultatele s-au vazut, astfel ca sunt asteptate la lucru setarile noi, testate la Misano.

In al doilea rand, experimentatul pilot al Ducati Dovizioso e asteptat sa-si revina din forma proasta in care se afla de multe etape incoace. Se vorbeste ca nu reuseste deloc sa se inteleaga cu modelul GP15 si preocuparile sale de la Misano au fost in principal de re-adaptare cu acesta. Ca tot a venit vorba, e interesant de urmarit pe durata mai mare in ce directie se vor decide cei de la Ducati, daca se vor multumi sa dezvolte modelul actual si sa-i aduca imbunatatiri sau se vor prezenta cu un model nou. Intrat si in etapa eliminarii concesiilor, Ducati va fi nevoit sa recurga la update-uri consistente pentru a face fata ofensivei japoneze condusa de Yamaha si Honda in sezonul urmator.

Reincepe MotoGP! Avanpremiera Red-Bull Indianapolis 7-9 august - MotoGP

Din zona noutatilor, Forward Racing, echipa al carei patron a fost arestat pentru o serie de infractiuni economice si care a ramas intr-o situatie neplacuta si prin retragerea sponsorilor, a facut anuntul potrivit careia pauza fortata in care au intrat se va opri la Brno, unde vor participa. Sustinuti de catre organizatorii Dorna si IRTA, dar si de noi sponsori, gratie activitatii asidue din ultima vreme a sefului de echipa, Marco Curioni, la Brno vor putea sa alinieze la grila de start pilotii Claudio Corti si Loris Baz. Claudio Corti i-a luat locul lui Stefan Bradl, mutat la Aprilia Gresini, in timp ce incertitudinea ce inconjura situatia lui Baz, tentat si el sa paraseasca echipa in tot acest context neplacut, s-a risipit si iata ca echipa satelit a Yamaha isi reia locul in competitie. E o veste buna, intr-adevar, o gura de aer, insa problemele sunt departe de a fi rezolvate. Urmeaza contractul cu Yamaha pentru modelele din sezonul 2016 si e nevoie de stabilitate financiara si garantii, ca acesta sa fie incheiat. Patronul echipei Forward Racing, Giovanni Cuzari, ramane incarcerat in Elvetia in continuare, iar sechestrul pus pe bunurile sale, inclusiv echipa de MotoGP, nu a fost ridicat inca, cu toate eforturile lui Curioni in acest sens. De asemenea, echipa a confirmat si prezenta in Moto2, unde Simone Corsi si Lorenzo Baldassarri vor fi prezenti la start in circuitul ceh.

Reincepe MotoGP! Avanpremiera Red-Bull Indianapolis 7-9 august - Repsol

O alta noutate, de ultima ora, consemneaza un parteneriat intre echipa MotoGP Suzuki Ecstar si compania specializata pe evacuari Akrapovic, axat pe cresterea performantei motocicletelor de cursa angrenate in acest sezon si urmatoarele din MotoGP. Parteneriatul are deja rezultate imediate, in sensul ca evacuarile celebre ale companiei slovene Arkapovici au fost montate pe cele doua motociclete Suzuki GSX-RR aliniate la grila de start din Indianapolis Grand Prix. Colaborarea dintre Suzuki si Arkapovic dateaza de multa vreme, cele doua companii avand o istorie comuna bogata in constructia si customizarea de motociclete, insa e prima oara pentru acestea cand isi unesc fortele intr-o competitie de asemenea anvergura. Obiectivul primar al slovenilor a devenit astfel ajutarea echipei Suzuki Ecstar in plasarea cat mai sus in MotoGP, de ce nu chiar podiumul pentru Aleix Espargaro si Maverick Vinales.

Deci, un weekend interesant in Indianapolis, unde speram sa vedem curse foarte interesante, rasturnari de situatie spectaculoase si o serie de clarificari in privinta clasamentului.  

Tag-uri

motocicleta motogp, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate