Intr-un mod mai mult sau mai putin direct, asta inseamna ca planul de a avea un circuit britanic, alternativa circuitului Silverstone a esuat. Ministrul economiei din Wales, Edwina Hart a comentat ieri ca “exista o problema semnificativa in ceea ce priveste viabilitatea proiectului” si ca ea “a ajuns fara tragere de inima la aceasta concluzie”, dupa indelungate consultari juridice.
Problema majora de care vorbea oficialul galez ar fi ca Aviva – principalul investitor privat al proiectului in derulare – a solicitat guvernului din Tara Galilor oferirea unei garantii financiare pentru propunerea de finantare a investitorilor privati.
In realitate, lucrurile sunt mult mai complicate decat atat, deoarece s-au ridicat cateva voci care au sustinut ca investitia cu banii contribuabililor ar putea fi considerata ca ajutor de stat, caz in care ar fi ilegala in conformitate cu legislatia UE. In acel moment, investitorul major privat Aviva opreste orice lucrare si solicita garantii financiare din partea guvernului galez, ca investitiile de 32 milioane, plus 17 milioane in contracte publice si inca 2 milioane (toate lire sterline) pentru anchete publice sunt legale si nu pot colapsa lucrarile, care oricum ar fi trebuit sa fie gata.
Guvernul face pasul inapoi, spunand ca lucrarile sunt ok, dar nu are banii de garantie solicitati (cei 357 milioane) si ar fi cazul sa suspende proiectul. Bonus, au aparut si niste informatii despre ceva situri arheologice din Ebbw Vale, care ar da totul peste cap. Intre timp, avocatii Circuit of Wales arata batul guvernului, sustinand ca proiectul ar fi asigurat peste 6.000 de locuri de munca, in caz contrar, zona Blaenau Gwent va intra intr-un colaps economico-social.
Saptamana aceasta e cu adevarat critica in privinta proiectului si din cauza ca o decizie trebuie luata rapid, poate azi sau maine, in conditiile in care Welsh Assembly (Parlamentul galez) ar urma sa se dizolve, ca urmare a alegerilor din luna urmatoare.
In tot acest timp si in toate aceste hatisuri, organizatorul Dorna asteapta sa vada, la fel de repede, care va fi decizia si ulterior directia luata. In 2013 Dorna incheiase un contract cu autoritatile si organizatorii locali CoW (Circuit of Wales) potrivit caruia etapa britanica de MotoGP urma sa fie gazduita aici, inca de anul trecut si urma sa aiba loc pana in 2019, intr-o prima parte a conventiei. Deoarece COW a avut mereu probleme de atunci (si nu e greu de crezut, vazand situatia actuala), Dorna a fost nevoita sa lase desfasurarea etapei britanice tot pe circuitul Silverstone, atat in 2015, cat si in 2016. In acest moment, daca anuntul din aceasta seara ar confirma stabilitatea situatiei si dezvoltarea mai departe a proiectului in conditiile stabilite, cel mai devreme in 2018 ar putea fi organizate competitiile MotoGP, WSBK si celelalte.
Organizatorii CoW ar fi urmat sa aduca in jur de 750.000 vizitatori pe an, sa aduca un minim de 45-50 milioane de lire sterline la economia Tarii Galilor si sa furnizeze patru pana la sase mii de locuri de munca, full-time sau part-time.
In acest moment, jurnalistii si observatorii se impart in doua tabere distincte si aproximativ egale: unii considera ca pentru urmatorii ani, proiectul Circuit of Wales in privinta competitiilor moto este mort si aproape ingropat, in timp ce cealalta tabara isi pastreaza optimismul la cote inalte, sperand intr-o rezolvare rapida si avantajoasa pentru toate partile. In seara aceasta se va afla verdictul, fie Long Live Circuit of Wales! fie Rest in Peace, Circuit of Wales.
motocicleta motogp, motocicleta yamaha,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”