In prezent exista o tendinta foarte raspandita de intoarcere in trecut, pastrandu-se unele componente moderniste, denumita generic neo-retro, in care apar tot mai multe modele scrambler sau cafe-racer. In principiu, transformarile unor motociclete in scramblere erau apanajul atelierelor de customizare, insa iata ca marii producatori nu au stat prea mult pe ganduri si au inceput constructia pe scara larga a modelelor neo-retro. Ducati a aruncat pe piata primele modele Scrambler, in urma cu cativa ani, iar exemplul a fost urmat pe data de ceilalti producatori.
Aproape nu exista jucator major pe piata care sa nu fi scos sau sa intentioneze cat de curand sa scoata modele neo-retro scrambler. Daca in cazul acestora problema a fost sa se fixeze pe modele din trecutul mai mult sau mai putin indepartat, ori sa se aleaga un model de pe care sa se elimine tot ceea ce e inutil si sa se doteze cu componente orientate spre offroad, exista si producatori mici care lanseaza pe piata direct modele scrambler fara nici un istoric anterior. Iar daca vine vorba de chinezi, ei bine, acestia avand un grad incredibil de adaptabilitate pe piata, izbutesc sa scoata modele ieftine rau si probabil copiate in oarecare masura de la alti producatori.
Pana in prezent, chinezii de la Hanway dezvoltasera segmentul super-moto/enduro, precum si cel de scutere, insa incepusera sa tatoneze asa numitul segment “motorcycle classic”, in care deja lansasera modelele “Raw” si “Black Cafe” (adica versiuni mai mult sau mai accentuate de cafe-racere). Iata ca in acest an lanseaza si linia de modele “Scrambler”, de care vorbim, disponibile incepand cu sfarsitul acestei luni.
Acest nou Scrambler (referindu-ne la versiunea 125) se prezinta cu anvelopele sale noduroase, ce ies in evidenta din primul moment, cu profil offroad de 18 inci pe fata si 17 inci pe spate, avand o talie miniona, cu saua la inaltime de 720 mm, oferind posibilitatea de a ajunge la sol oricui, indiferent de inaltime. Din punct de vedere al motorizarii, vorbim de un monocilindric in patru timpi, capabil sa dezvolte 10,2 cp si un cuplu de 10 Nm la 6.500 rpm, ce prezinta toate semnele de consum ale unei brichete. Teava de evacuare are o forma retro, de asemenea, de tip megafon, iar suspensiile spate sunt ajustabile cu pretensionare. In fata, exista o furca inversata, un far cu LED, de forma vintage, iar bordul se prezinta foarte frust, cu un singur ceas indicator, care indica altfel tot ceea ce ne putem dori: viteza, kilometraj, rotatii, nivel de combustibil si indicator de viteze.
Cu privire la infatisare, asa cum s-a mentionat, nimic de zis: un look clasic retro, simplifcat la maximum si care transporta in timp in urma cu cateva decenii bune. Iar daca ne raportam la pretul absolut ofertant, de putin peste 2.000 euro, iata un model interesant, de luat in considerare in zilele noastre. Hanway, care au prezentat si in toamna trecuta o serie de modele la salonul EICMA de la Milano, anunta ca vor participa si la editia din acest an, precum si la salonul Intermot de la Koln.
motocicleta hanway, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”